• Anonym (Ångest)

Katastrof...jag har snusat!!!

Jag blir så arg på mig själv. Jag är i vecka 22 och är super lycklig att jag och min sambo ska bli föräldrar!!! Innan jag blev gravid va jag storsnusare...slutade när jag plussade och klarat mig bra sen dess. Och nu har jag under dom två senaste veckorna, snusat nån snus per dag...å jag hatar verkligen mig själv för det!! hur kan jag egentligen göra så ...fattar inte de...
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen...idag har jag ångest som bara den...

• Svar på tråden Katastrof...jag har snusat!!!
  • Anonym (Aprilmamma)

Nej det tror jag inte...Men undrar jag om jag inte märkte nån typ av abstinens när jag slutade amma...Jag delammade ett tag och det kändes mycket bättre.

• Pysse

Har ni provat nikotinfritt snus eller örtsnus ? För mig hjälpte
    det helt nästan.

• Dittrich

okej så det märks iallafall att dom får i sig med andra ord...

• Dittrich

pysse;

det finns ju inget värre... usch vad snuskigt det är.. jag har provat det och blääää
    jag slutade tvärt när jag såg plusset på stickan :P

• Anonym (Aprilmamma)

Man vet ju aldrig, jag hade svårt med utdrivningsreflexen på mjölken och det kan ju vara nikotinets fel...

• Anonym (Aprilmamma)

Pysse, nej fy det var äckligt...

• Anonym (I Know)

Visst är det bättre om man inte snusar, men stress och ångest är betydligt farligare än nikotin för barnet.
    De artiklar jag läst i läkartidningar brukar nämna att man naturligtvis bör försöka sluta snusa/röka innan man blir gravid om man kan klara det utan att må alltför dåligt då stressen är värre än något annat för fostret.

• Dittrich

aprilmamma:
    okej men hur har ni tänkt er efter ni slutat amma... tror ni att ni kommer falla tillbaka eller tror ni att nikan hålla er?

• Anonym

Alltså det är bara till att lägga av ! Jag la av med rökadet när jag var i vecka 22-23 och håller än idag ! Har varit rökfri över ett år nu och det känns helt underbart ! När jag väl födde ut sonen så känndes det såå bra att man inte rökade för inte fan vill man skada sit lilla mirakel ! ALLT nicotin skadar mer eller mindre ! Tänk på det !

Svar på tråden Katastrof...jag har snusat!!!