• Anonym (Puman)

Permanent hårborttagning

Shit, nu är jag nervös! Har just ringt och bokat tid för permanent hårborttagning av bikinilinjen + resten... Ska dit nästa vecka och köra en behandling.

Har funderat på detta jättelänge eftersom jag har hållt på att raka mig i över 8 år nu och börjar total ledsna på allt stubb och inflammerade hårsäckar osv. Men nu ska det bort för alltid! Såååå skönt, men sååå nervöst!!!

Är det någon annan här inne som tagit bort allt? Hon som jag ska till tar bort ALLT, även i rumpan och insidan av blygdläpparna osv... Tydligen ska det göra rätt ont men jag skulle visst lägga på emla kräm innan så att det blev bedövat. Får verkligen hoppas att det blir bra för då kan jag stå ut med smärtan!

• Svar på tråden Permanent hårborttagning
  • Anonym

detdär har jag med velat göra en längre tid, vad är det för metod...laser eller? för d ska väl inte göra ont?..vilken stad bor du i?jag bor i örebro men vad jag vet finns ingen som utför sånna behandligar här?

• Anonym (vill oxå!)

Åh, precis det vill jag också göra! Bort med allt så man slipper tänka på det! Men det måste göras i flera omgångar eller?
    I vilken stad bor du?

• Anonym (Puman)

Jag bor i Enköping och skall göra detta i Västerås. Men kedjan som jag ska till finns i massa städer, bland annat i örebro. Kolla in på www.laserestetik.se...

Japp, laser, Diodlaser och tydligen gör det ont på lite "mörkare" hudpartier. Typ i rumpan och blygdläppar som är lite mer pigmenterade. Plus att dessa delar är hormonellt mer känsliga för värme enligt tjejen jag pratat med. Så jo det kommer göra ont! :-/ Skall göras med 10 veckors mellanrum och behöver göras minst 3 gånger...

• Seka

lyxigt, jag önskar dig lycka till!!!

• Anonym (Puman)

Hej på er allihopa!

Nu har jag varit där och gjort min första behandling. Smörjde in mig med emlakräm 1 tim innan och ovanpå det lindade jag in mig i plastfolie för att det skulle sitta kvar.
    Sen när jag var där så fick jag klä av mig och lägga mig på en brits, hon förklarade att det kunde kännas lite men att jag skulle andas. Fick skyddsglasögon på mig och så smorde hon in mig i en slags gele. När hon började köra med apparaten så kändes det som små små nålstick i yttersta huden. Inte speciellt ont men det kändes ju. Dock så när hon kom in på insidan av blygdläpparna blev det lite värre. Men bara så att jag drog efter andan lite och ryckte till. Det blev varmt men när hon slutade försvann smärtan direkt.
    Det gick väldigt fort, typ 10 minuter som hon sa. Men hon körde över alla områden minst 2 ggr för att vara säker på att lasern hade tagit. Nu ska jag vänta på att håret växer ut lite och sen kan jag gnugga med tex en svamp och då kommer håren bara trilla loss.
    Ungefär 50% av allt min hår ska redan efter första behandlingen nu vara borta permanent. Det hon sa var dock att honmonrubbningar, typ en graviditet KAN sätta igång en nybildning av hårsäckar så att man får tillbaka lite hår. Men det är inte säkert, är tydligen väldigt individuellt.
    Annars kan det krävas ca 7 behandlingar. Beror också på hur mycket hår man har. Vissa behöver mer andra mindre. Men om det behövdes mer fick jag 50% rabatt på priset.
    Nu idag (gjorde behandlingen igår) känner jag ingenting alls. Är inte röd eller nåt. Får återkomma om några dagar och berätta om mitt hår trillar av som hon sa.
    Jag är iaf glad så här långt!

• Bamse04

Hej TS

Vad kul for dig,uppdatera oss gärna:)

• Anonym (Puman)

Japp, jag tänker fortsätta skriva med tanke på att jag själv letade trådar om detta innan jag bestämde mig och hittade typ ingenting. Så jag fortsätter att dela med mig!

• Anonym (jag oxå)

Hej, vad kul att det gick bra!

Planerar själv att permanent ta bort allt nu till hösten. Känns inte som att det är så fruktansvärt stora summor gentemot vad man vinner på det. Hade kollat upp en salong i Göteborg och nu när jag kollade igen visade det sig att den var ansluten till samma kedja som din!

Vad fick du betala för en gång? Övervägde du någon gång riskerna för svamp? Jag är bara 23 och har hittills inte haft några problem med svamp från rakning, men jag oroar mig att hormonella förändringar längre fram i livet pga graviditet eller likn skulle kunna påverka till det negativa, och då finns det ju inget man kan göra åt saken. Så jag överväger att enbart ansa bikinilinjen rejält, eller då att köra på allt.

Lät du håret växa ut nu innan eller hur gjorde du?

• Anonym

Jag har ocå tänkt att jag nån gång ska bli av med håret.... Bikinilinjen, under armarna och gärna benen med... haha

Men vad kostar det?

• Anonym (jag oxå)
    Anonym skrev 2007-08-19 15:02:17 följande:
    Jag har ocå tänkt att jag nån gång ska bli av med håret.... Bikinilinjen, under armarna och gärna benen med... hahaMen vad kostar det?
    Det finns prislista på den sida TS angav. Räkna med 3-7 ggr per ställe
Svar på tråden Permanent hårborttagning