Hej på er allihopa!
Nu har jag varit där och gjort min första behandling. Smörjde in mig med emlakräm 1 tim innan och ovanpå det lindade jag in mig i plastfolie för att det skulle sitta kvar.
Sen när jag var där så fick jag klä av mig och lägga mig på en brits, hon förklarade att det kunde kännas lite men att jag skulle andas. Fick skyddsglasögon på mig och så smorde hon in mig i en slags gele. När hon började köra med apparaten så kändes det som små små nålstick i yttersta huden. Inte speciellt ont men det kändes ju. Dock så när hon kom in på insidan av blygdläpparna blev det lite värre. Men bara så att jag drog efter andan lite och ryckte till. Det blev varmt men när hon slutade försvann smärtan direkt.
Det gick väldigt fort, typ 10 minuter som hon sa. Men hon körde över alla områden minst 2 ggr för att vara säker på att lasern hade tagit. Nu ska jag vänta på att håret växer ut lite och sen kan jag gnugga med tex en svamp och då kommer håren bara trilla loss.
Ungefär 50% av allt min hår ska redan efter första behandlingen nu vara borta permanent. Det hon sa var dock att honmonrubbningar, typ en graviditet KAN sätta igång en nybildning av hårsäckar så att man får tillbaka lite hår. Men det är inte säkert, är tydligen väldigt individuellt.
Annars kan det krävas ca 7 behandlingar. Beror också på hur mycket hår man har. Vissa behöver mer andra mindre. Men om det behövdes mer fick jag 50% rabatt på priset.
Nu idag (gjorde behandlingen igår) känner jag ingenting alls. Är inte röd eller nåt. Får återkomma om några dagar och berätta om mitt hår trillar av som hon sa.
Jag är iaf glad så här långt!