• Anonym (Puman)

Permanent hårborttagning

Shit, nu är jag nervös! Har just ringt och bokat tid för permanent hårborttagning av bikinilinjen + resten... Ska dit nästa vecka och köra en behandling.

Har funderat på detta jättelänge eftersom jag har hållt på att raka mig i över 8 år nu och börjar total ledsna på allt stubb och inflammerade hårsäckar osv. Men nu ska det bort för alltid! Såååå skönt, men sååå nervöst!!!

Är det någon annan här inne som tagit bort allt? Hon som jag ska till tar bort ALLT, även i rumpan och insidan av blygdläpparna osv... Tydligen ska det göra rätt ont men jag skulle visst lägga på emla kräm innan så att det blev bedövat. Får verkligen hoppas att det blir bra för då kan jag stå ut med smärtan!

• Svar på tråden Permanent hårborttagning
  • Anonym (!!!)

jag skulle aldrig gå till en sådan klinik. Välj en riktig istället med läkare och sköterskor osv.

"Vi på Laser & Estetik söker kontinuerligt personal till våra klinker. Låter det som något för dig, är du välkommen att skicka in en intresseanmälan med CV till oss."

vem som helst kan köpa in sig och starta detta. det krävs ingen utbildning.

• superanna

till anonym: de har gått kurser och certifierat sig i laserbehandling av hår. det kan inte hända så mycket. behandlingen är ju bara att en "lampa" dras sakta utefter huden som ska behandlas. det är ju inte direkt någon kirurgi de håller på med

• superanna

teresa: åh vad skönt att du har ditt gjort! jag ska dit idag som sagt.. är lite nervös för smärtan dock men jag ska uthärda.. hur många ggr har du gjort sammanlagt nu då på bikini till exempel?

• Anonym (!!!)
    superanna skrev 2007-10-31 10:00:40 följande:
    till anonym: de har gått kurser och certifierat sig i laserbehandling av hår. det kan inte hända så mycket. behandlingen är ju bara att en "lampa" dras sakta utefter huden som ska behandlas. det är ju inte direkt någon kirurgi de håller på med
    jo, många får både ärr och bränskador eller *bara* lägger ner massa pengar på ingenting.
  • Anonym (Teresa)

till superanna.
    Jag har varit där 4 gånger totalt. En gång innan semestern och tre ggr i höst. Jag har ganska mörk hårväxt och tydligen fungerar lasern bättre då än om man är blond.
    Gått över samma ställen 2 ggr och är nästan kal, så hon gissade att jag bara behövde 2 * 30 minuter i vinter/vår för "finputsning".
    Sedan syns ju inte resultatet av senaste behandlingen förrän efter några veckor. Då ramlar det sista förhoppningsvis.
    Bikinilinjen är såklart medräknad men jag har inte tagit på ben eller armhålor.

• superanna

till anonym: då kan jag ju bara meddela att den jag går hos i linköping inet gett mig några ärr elelr bännskador iallafall

teresa: vad skönt det låter att ha det gjort! *avis* även om man sen kanske går o finputsar någon gång per år så är det ju klart värt det nu ska jag dit o göra armhålorna om en timme

• Anonym (!!!)
    superanna skrev 2007-10-31 10:39:43 följande:
    till anonym: då kan jag ju bara meddela att den jag går hos i linköping inet gett mig några ärr elelr bännskador iallafall
    nej och om det inte händer dig så händer det väl ingen?
    har du fått canser av rökning/passiv rökning? nej, då händer det ingen annan heller.
    har du blivit skadad i trafiken? nej, men då händer det ingen annan heller.
  • Anonym (Puman)

Du, om du vill gnälla på hårborttagning med laser så rekomenderar jag dig att starta en egen tråd för detta. Den här tråden har JAG startat för att dela med mig om det jag lärt mig. Antar att du INTE har gjort någon laser behandling men du är ändå expert? Det brukar ju vara så...

Anonym (!!!) skrev 2007-10-31 10:46:31 följande:

nej och om det inte händer dig så händer det väl ingen?har du fått canser av rökning/passiv rökning? nej, då händer det ingen annan heller.har du blivit skadad i trafiken? nej, men då händer det ingen annan heller.
  • Anonym (Puman)

För er som frågar hur det går så kan jag berätta att jag nu varit en andra gång (för 2 veckor sen). Gjorde även benen denna gången eftersom det fungerade så bra på bikinin. Benen gjorde inte ont alls i jämförelse så det var lugnt. Men AJ va ont det gjorde när hon körde bikinin denna gången. Och då sänkte hon ändå värmen en massa eftersom hon inte ville orsaka någon brännskada. Sa att hon kör hellre dubbelt så många gånger över bikinin för att vara säker på att det inte skulle brännas.

Nu har håren börat så sakteliga att trilla bort igen vilket är så jävla (ursäkta språket) underbart! Då är det värt all smärta man går igenom under den halvtimmen man ligger där. Får väl se hur mycket som kvarstår om någon vecka.

• Anonym (Helen)
    KhiraLi skrev 2007-10-04 11:11:41 följande:
    Jag väntar på att det skall bli något bra erbjudande här i Göteborg. På Stockholmsklinikerna har de ju väldigt bra rabatt just nu. Bara 295 för flera av de vanliga områdena!! Nästan så att det är värt att åka upp dit och göra det istället.
    Vad är det för stockholmsklinik? Jag har länge funderat på att ta bort håret på benen.
  • Anonym

Nån som vet någon klinik i skåne??

• KhiraLi

Anonym (Helen) skrev 2007-10-31 22:25:51 följande:

Vad är det för stockholmsklinik? Jag har länge funderat på att ta bort håret på benen.
    Se inlägg 3
  • Anonym (smärträdd)

Jag ska också prova men är ju rädd för smärtan.. ni som skriver att det gör ont när man gör mellan benen; hade ni xylocainkräm eller emblakräm på er som bedövning? funderar även på att ta en stark värktablett innan som jag har hemma

• Anonym

Vad kul att det fungerar för er!Är själv i antågande att ta bort håret på benen samt under armarna med laser. Det är svårt att veta var man ska gå rena djungeln..Var har ni varit? Någon som har tips på bra salong i stockholm??

• Anonym (smärträdd)

Jag ska också prova att ta bort mellan benen imorrn.. men är ju rädd för smärtan.. ni som skriver att det gör ont när man gör mellan benen; hade ni xylocainkräm eller emblakräm på er som bedövning? funderar även på att ta en stark värktablett innan som jag har hemma. jag är verkligen livrädd för att det ska göra ont..

hade ni någon smärtstillande salva?

Svar på tråden Permanent hårborttagning