• Anonym (Puman)

Permanent hårborttagning

Shit, nu är jag nervös! Har just ringt och bokat tid för permanent hårborttagning av bikinilinjen + resten... Ska dit nästa vecka och köra en behandling.

Har funderat på detta jättelänge eftersom jag har hållt på att raka mig i över 8 år nu och börjar total ledsna på allt stubb och inflammerade hårsäckar osv. Men nu ska det bort för alltid! Såååå skönt, men sååå nervöst!!!

Är det någon annan här inne som tagit bort allt? Hon som jag ska till tar bort ALLT, även i rumpan och insidan av blygdläpparna osv... Tydligen ska det göra rätt ont men jag skulle visst lägga på emla kräm innan så att det blev bedövat. Får verkligen hoppas att det blir bra för då kan jag stå ut med smärtan!

• Svar på tråden Permanent hårborttagning
  • Anonym

wooooow!! detta låter jättespännande!!!! Någon som vet vart man söker efter en sådan "salong".. eller någon som vet om det finns i jönköpingsområdet??

• Niinii

Kan man göra hela kroppen? Vill göra på hela kroppen FÖRUTOM mellan benen..hehe..

• KhiraLi

Klart du kan, om du är väldigt tät =)

Niinii skrev 2007-10-03 20:33:24 följande:
    Kan man göra hela kroppen? Vill göra på hela kroppen FÖRUTOM mellan benen..hehe..
  • Anonym (Teresa)

Nu har jag varit tre gånger och nästan allt är redan väck :))) Jag undrar vad dom ska göra tre gånger till? Men tydligen kan hårsäckar vara vilande och sedan aktiveras så det är därför. Sen är det några ställen där det inte bitit riktigt utan finns en del strån. Nästa gång är 23 oktober. Det ska bli så himla skönt när det är helt klart. Tänk att slippa raka resten av livet, det är värt varenda krona.

• Anonym

Om en halvtimme ska jag gå och ta bort min mustasch - första behandlingen med IPL. Önska mig lycka till!

• KhiraLi

Jag väntar på att det skall bli något bra erbjudande här i Göteborg. På Stockholmsklinikerna har de ju väldigt bra rabatt just nu. Bara 295 för flera av de vanliga områdena!! Nästan så att det är värt att åka upp dit och göra det istället.

• Anonym (Puman)

Snart är det dags för mig att gå min andra gång. Har dock bestämmt att även be henne ta benen också för det funkar ju så himla bra! Längtar till i vår då jag hunnit med några behandlingar.

• superanna

Hur har det gått för er? är så nyfiken! jag var o gjorde benen i förra veckan. tyckte att det gjorde ganska ont men man står ju ut imorrn ska jag göra bikini o armhåla.. är jättenervös o kommer ta bedövningskräm.

kan ni inte berätta hur det kändes? ni som redan gjort det!

• Anonym (Teresa)

Förra veckan tog dom en omgång till. Denna gång mest runt analöppningen och i innerkanten på blygdläpparna och det gjorde ont som *snyft!* trots bedövningscreme. Resten är i stort sett borta bara några strån här och var. Fick lära mig att håret växer ca 3 år och vilar ca 3 månader så det kan behövas ett par korta uppföljningar när dessa hårsäckar aktiverats. Jag ska själv ringa och beställa tid i början på nästa år när jag tycker det behövs.

Men sååååå skönt det är!

Svar på tråden Permanent hårborttagning