• Anonym (Puman)

Permanent hårborttagning

Shit, nu är jag nervös! Har just ringt och bokat tid för permanent hårborttagning av bikinilinjen + resten... Ska dit nästa vecka och köra en behandling.

Har funderat på detta jättelänge eftersom jag har hållt på att raka mig i över 8 år nu och börjar total ledsna på allt stubb och inflammerade hårsäckar osv. Men nu ska det bort för alltid! Såååå skönt, men sååå nervöst!!!

Är det någon annan här inne som tagit bort allt? Hon som jag ska till tar bort ALLT, även i rumpan och insidan av blygdläpparna osv... Tydligen ska det göra rätt ont men jag skulle visst lägga på emla kräm innan så att det blev bedövat. Får verkligen hoppas att det blir bra för då kan jag stå ut med smärtan!

• Svar på tråden Permanent hårborttagning
  • Anonym (maggan)

undrar om man ska våga att gå dit o fixa sin "små" problem områden.. vill att raggar stringen ska bort.. och de små förbannande håren på bröstvårtorna... Efter flera år av skam..

• Anonym (jag oxå)

Anonym (maggan) skrev 2007-08-19 18:04:45 följande:

undrar om man ska våga att gå dit o fixa sin "små" problem områden.. vill att raggar stringen ska bort.. och de små förbannande håren på bröstvårtorna... Efter flera år av skam..
    Det tycker jag helt klart att du ska! Nu har jag inte kollat på prislistan för det du nämnde, men det är väl säkert högst 1000 kr per gång. Man går ju dit varannan månad ungefär så 500kr/mån i ett halvår om det går bort efter redan 3 ggr. Och det är ju inga stora summor, det är ju vad man lägger på bredbandet tex.
  • Anonym (Puman)

Jag betalade 1390:- för min första gång nu. Och jag lät det inte växa ut innan utan rakade kvällen före, tydligen ska man vara nyrakad när man gör behandlingen.
    När det gäller svamp så har jag tidigare haft problem med det men jag är 33, har två barn och jag har kommit fram till att så lite socker som möjligt, ingen tvål i själva underlivet (inte ens lactacyd) använda intimolja när jag tvättar mig istället. Sova naken, använda främst bommulstrosor samt att kissa varje gång efter sex. Ja då klarar jag mig väldigt bra från svampen. Det enda tillfället jag är i riskzonen är när jag äter antibiotika och då ber jag om att få en "antisvamp-tablett" som jag tar i mitten av kuren ungefär. Plus att jag kört helrakat i typ 8 år så nu lär det ju bara bli mindre påfrestningar eftersom det inte blir nån rakgele och sånt.

Än så länge har inget hår ramlat av men så har det knappt växt ut heller. Får väl se om en vecka eller nåt...

• Anonym (maggan)

Hur går det? Håren tillbaka? *nyfiken*

• Neko

Kanske är svårt att se om det faller av om det är så korta hår?

• Anonym (Puman)

Jo, det syns... Idag har dom (ÄNTLIGEN) börjat trilla så smått. Började bli lite nervös över att det inte hänt något men så ringde jag till tjejen som "lasrade" mig och då berättade hon att det kan ta allt från 1 vecka till 1 månad innan håren trillar den. Beror tydligen på hur djupa rötter man har. Men som sagt, idag börjar dom trilla. Kommer enligt henne bli kala fläckar så det kommer synas tydligt när det blir lite mer. Än så ser jag inget på själva musen utan bara att det ligger hår i trosorna. Men det är en början iaf.

• superanna

vilken bra grej!

jag ringde laser o estetik i linköping med tjejen som gör laserbehandlingar är mammaledig o ersättaren kommer en bit in i sept så jag kunde ej boka tid ännu. kostar 990 kr för bikini o armhålor. perfekt slippa raka sig där tänkte jag

• Anonym (Puman)

Japp, jag går nu omkring och är överlycklig. Mer och mer hår ramlar för varje dag och nu syns det verkligen. Har precis som tjejen sa att jag skulle få kala fläckar. Och än har det inte slutat att ramla. Lossnar mer och mer för varje dag. Känns hur kul som helst!

• Anonym (Teresa)

Kan verkligen rekommendera laser! Jag har rakat allt därnere i över 10 år och trivs med att slippa hår, men det var ganska tjatigt att raka för jämnan. Fick ändå frågan av hudterapeuten om jag var benägen att få svamp och info om att det var en "oåterkallerlig" behandling.
    Jag håller på med mina behandlingar nu (gjort 2 st) och kan intyga att det känns (trots bedövningscreme) ajaj! Värst är runt anus och i kanten på blygdläpparna.
    Eftersom jag har ganska tät och kraftig hårväxt så räknar dom med att det kan behövas minst 6 tillfällen samt ett kort återbesök efter ytterligare ett halvår för att ta det sista om någon hårsäck missats, aktiverats eller inte reagerat på behandlingen.
    Nu trillar det ut små hårstrån i en väldans takt här :)
    Ska bli så SKÖNT!

• Anonym (Teresa)

Glömde skriva att min terapeut ville att det skall vara "nästan nyrakat".
    Då syns det tydligt var hårstråna finns, men dom är inte ivägen. Dessutom ramlar dom ut säkrare utan att fastna i hårsäcken.
    Men det är kanske olika vad dom föredrar beroende på vem som behandlar.

Svar på tråden Permanent hårborttagning