• Anonym

VARFÖR heter det bonusbarn?! Det är ju ingen BONUS!

Anonym skrev 2007-08-12 13:57:49 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att kalla hans barn för "bonus", snarare "straff". Det har tyvärr glidit från det ena till det andra över tiden, även om jag aldrig, inte ens i början, har sett min sambos barn som någon värdehöjande omständighet.
    Då är det nog dags att separera??!!
  • Anonym

Bonus är när man får mer på köpet!

• Anonym

Läste för en tid sedan att enl. någon datingsajt var män med barn mer attraktiva än de utan, medan för kvinnor var befintliga barn ett minus.
    Personligen hade jag föredragit att min man inte hade barn. Jag kan inte se det som bonus, resultatet av hans tidigare sexuella relationer och kärlek...

• Anonym

Håller med ts fullständigt! Någon bonus är det ju absolut INTE!! Snarare något man måste leva med och stå ut med, men någon glädje att han har barn sen innan innebär det knappast! Bara jobb och tråkigheter!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-08-29 07:58:07 följande:
    Håller med ts fullständigt! Någon bonus är det ju absolut INTE!! Snarare något man måste leva med och stå ut med, men någon glädje att han har barn sen innan innebär det knappast! Bara jobb och tråkigheter!
    Även denna är en person som kanske borde avsluta sitt förhållande??!!
  • Anonym

Men jösses!! Ovanstående anonym: bara för att man inte tycker att styvbarnen är en bonus ska man inte behöva få så urbota dumma kommentarer av någon, såg att du skrivit så på fler ställen här. Lägg ner det där!! Det är knappast relevant här!! Det är inte pga styvbarnen man en gång startade förhållandet och förhoppningsvis är det inte pga dem man eventuellt avslutar det. Är så trött på kommentarer från sådana som dig som ylar om att folk borde separera så fort de inte äääälskar sina styvbarn. Skriv någon annanstans!

• Anonym

givetvis kallar vi inte varandra för bonusbarn eller bonusmamma dom har en mamma och jag vill inte på någotvis ta hennes plats men när vi träffar nya människor o presenterar oss så säger jag att det är mina bonusbarn. tycker att det känns som att dom är mer involverade i "våran" familj då än att det är .... barn. då känns det som man vill ta avstånd från dom och det vill jag inte!

• Anonym
    Anonym skrev 2007-08-29 08:13:41 följande:
    Men jösses!! Ovanstående anonym: bara för att man inte tycker att styvbarnen är en bonus ska man inte behöva få så urbota dumma kommentarer av någon, såg att du skrivit så på fler ställen här. Lägg ner det där!! Det är knappast relevant här!! Det är inte pga styvbarnen man en gång startade förhållandet och förhoppningsvis är det inte pga dem man eventuellt avslutar det. Är så trött på kommentarer från sådana som dig som ylar om att folk borde separera så fort de inte äääälskar sina styvbarn. Skriv någon annanstans!
    Har enbart skrivit ETT inlägg här. Det finns många anonyma...... du själv bland annat!

Tycker man att bonusbarnen är något man "måste stå ut med" och som BARA innebär jobb och tråkigheter så JAAAAA.... då anser jag att man SKA avsluta sitt förhållande!

Däremot har jag aldrig skrivit att man måste älska sina styvbarn, för det tycker jag inte man behöver göra.
    MEN man måste respektera dem och inte känna som ovanstående gör för isåfall tycker jag väldigt synd om barnen!
  • Anonym

Men anledningen till att man använder ordet "bonusbarn" är väl för att det låter trevligare och mjukare än "styvbarn"? Det ordet är ju så "Askungigt" på nåt sätt, eller hur?

• Anonym

"Plastbarn" kanske är ett alternativ? Nej, men vad är det för fel med "bonusbarn"?

Svar på tråden VARFÖR heter det bonusbarn?! Det är ju ingen BONUS!