• Trassellock

Fler prematurer i Karlstad -07??

hej!
    jag undrar om det möjligtvis finns fler som låg inne på avd 10 neo CSK Karlstad under 2007?
    vore hemskt kul att få kontakt med er!
    låg där själv mellan februari och april med vår son som föddes i v.30+4.snälla hör av er!! kramiz

• Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??
  • Grüth

Hejsan! Vi ligger på neontalavdelingen i karlstad nu med vår som som ville komma ut i v 24+3 16 veckor förtidigt. har varit här i snart 8 veckor och dessförinnan 2 veckor i uppsala för speciallvård...

• Trassellock

OJ! det var lite tidigt ja...och en annan som tyckte vår Lukas kom tidigt...men har allt gått bra eller har ni haft många bakslag?
    är det ert första barn?vad tycker ni om avd 10 då? =)
    bor ni här i stan annars eller...snälla skriv och berätta mer om hur det går för er och hur ni upplever allt som händer...och undrar ni över vad vi tyckte och upplevde osv så säg bara till.personligen så hade jag väldigt svårt för att prata med någon om allt som hände..alt gick så fort och jag kände att jag helt enkelt inte orkade prata med kurator el.dyl. det fanns inte så många på avd 10 när vi låg inlagda där tyvärr så det fanns inte direkt nån att prata med utom personal.har barbro varit in och jobbat nu under sommaren?ler..världens underbaraste sköterska.vilka kontaktpersoner har ni?många frågor blir det..ler svara på dem om du vill...hoppas allt går kanonbra för er och jag hoppas du vill höra av dig igen.min msn är linda_broo@hotmail.com om du vill prata mera.sköt om er!!kramiz

• lillewill

Jag fick inte mitt barn i år men han kom i v 31+2 och har nu hunnit bli 1 år.Håller med att Barbro är helt underbar och laila.Hoppas allt går bra för er.
    Kramizar

• Trassellock

Tack! jodå,för oss går det bra, vi hade turen att inte få några direkta bakslag tack och lov.han hade ett par ordentliga apneér som gjorde en livrädd men han klarade upp dem själv.vilka hade ni som kontaktpersoner på avd?vi hade Ann,Ingalill o Maria,även det tre helt underbara personer att ha och göra med!däremot låg vi där under en period med många olika läkare så han fick aldrig en "egen" läkare.men nu går han under KG och han är ju bra...men Gunnar är allt bra han oxå..ler..lite mer skämtsam sida hos honom.åsikter om fler ur personalen?ler...alltid kul att jämföra hur man upplevde tiden o personalen där.hoppas allt är bra med er ...har han börjat stå,gå,krypa ännu?kramiz

• lillewill

Vi hade Laila och barbro,Ingalill hade vi på hemsjukvården.Vi hade Sverre som läkare först sedan bytte det mellan KG och Gunnar.Tycker nog att Gunnar var den bästa av dom,man kunde vara lite mera avslappnad med honom.Våran kille har hämtat sig så bra är nu 77cm lång och väger 10,2 kg han kryper för fullt och ställer sig upp så jag antar att han snart går.Man undrar vart tiden tagit vägen det är för mig helt ofattbart att det redan gått ett år.Varför fick du din så tidigt?

• Trassellock

gött att höra att det går så bra för din lille kille...han har i stort sett hämtat igen det han låg efter i början då?
    jag fick havandeskapsförgiftning,urinvägsinfektion och så slutade navelsträngen att fungera...så de tog beslutet att plocka ut honom.från det att de upptäckte vad som var på väg till att lukas föddes tog det fyra dar!så det var en rejäl berg o dal bana där ett tag.blev akut snitt.
    du då...vad hände i ditt fall?kramiz

• lillewill

Jag skulle på en rutinkontroll på MVC och däe upptäckte dom högt blodtryck och mycket protein i urinet så det blev raka vägen till förlossningen.Kom in på en fredag och på torsdag förlöste dom mig med akut kjesarsnitt.En omtumlande resan mycket oro och många tårar,inget blev ju som man tänkt det var ju första barnet.Men efter några dygn så känndes det lite bättre,bestämmde mig snabbt för att lära mig så mycket som möjligt om allt på avdelningen.
    Kram

• Grüth

Ja de är vårt första barn. Inte riktigt de som man gick i tänkte skulle ge preics. Har aldrig mått bättre eller varit lyckligare under den korta tid man var gravid. Helt otroligt att känna sparakar från ett litet liv som bor där inne i magen. Känner mig så snuvad av min graviditet. Jo de har blivit en helt del komplikationer. Stor hjärnblödning blodpropp i benet. lugnsjuk vilket har gjort att resperator tiden blivit väldigt lång men sen en vecka tillbaka så ligger han i cpap.känns som ett stor steg på vägen. avd 10 är helt ok inte som uppsala precis men närmare kristinehamn där vi bor. Känns skönt att prata med folk som gått igenom samma sak för de finns ingen annan som förstår hur de är. vet inte riktigt vem barbro är är såmycket personal att man inte kommer ihåg alla namn men de ska jag ta reda på. vi har tre kontaktpersoner som vi fick väldigt sent. dom heter birgitta och kerstin kommer inte ihåg en trejde men dom är jättebra. Har KG som läkare och honom gillar vi jättemycket. har ju varit semester så vi har haft massa olika läkare som kännt väldigt jobbigt. Gillar även maria och ingalill väldigt mycket men de finns många bra men även såna som man gillar mindre. Är inte så förtjust i karin. Hur är allt med er?

• Trassellock

hej!hur går det för er?
    skönt att höra att han avancerat till cpap iallafall...=)
    resten reder allt upp sig det med ska du se!
    det var likadant för mig..mådde hur bra som helst under grav.inte ens illamående i början.=)
    medans min arbetskamrat verkligen åkte på allt...hon mådde illa halva dagarna och fick foglossning redan i v 14.så jag hade nästan dåligt samvete för att jag mådde så bra.=/
    vi har oxå KG som läkare ska snart in på kontroll nu,eller rättare..Lukas skulle ha varit in för längesen men har inte fått någon tid!och jag ringer o tjatar....=)
    maria o ingalill är jättebra!och katharina..hon jobbar mycket natt..hon är en helt underbar person! vi tyckte däremot inte om ann-sofie...skratt. i början tyckte vi väl att alla var sååå bra men sen efterhand så började man ju skilja isär dom lite och då föll ju en del av dom ur ramen för vår del.tror det beror mycket på vilka man har att göra med mest.bor ni i ett av familjerummen nu då?eller springer ni mellan patienthotellet och avd?
    ja visst känner man sig snuvad på graviditeten och förlossningen?!jag ville ju oxå ha den där stora runda magen osv.men den kom aldrig....
    numera är Lukas strax 7 månader okorrigerat och ett riktigt charmtroll!=)
    vet du..kom på en sak... om du/ni skulle vilja träffa oss och se hur bra det har gått för vår grabb och prata lite över en fika eller nåt så hör bara av er!vi kan komma bort till sjukhuset vi bor rätt nära,och vi har ändå tänkt länge att vi måste in o hälsa på personalen på 10:an,de är väl oxå nyfikna på hur stor Lukas blivit.=)
    lämnar mitt mobil nummer så kan du höra av dig om du vill!
    073-2454933
    sköt om er nu! kramiz Linda

Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??