• Trassellock

Fler prematurer i Karlstad -07??

hej!
    jag undrar om det möjligtvis finns fler som låg inne på avd 10 neo CSK Karlstad under 2007?
    vore hemskt kul att få kontakt med er!
    låg där själv mellan februari och april med vår son som föddes i v.30+4.snälla hör av er!! kramiz

• Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??
  • Grüth

Hejsan! de går framåt nu. har blev lagd i syrgasgrimma idag redan allt har gått så fort nu.helt underbart. katharina är helt underbar henne älskar vi. va den nån som ni inte gillade? Bor fortfarande på hotellet men vi ska få ett rum där nere nån gång vet inte riktigt när de blir men snart blir ett sånt himla spring hela tiden för de är ju en bit att gå speciellt om man bara ska lämna mjölk. De är magen som jag saknar så och alla sparkar som tur han uppleva. har en vän som är gravid känns jobbigt å se henne mage den man aldrig fick och hon gnäller om grejer som med hennes kropp som jag skulle göra vadsom helst att få så länge han kom ut när han skulle ha kommit. Sen är man så orolig äöver om de kommer bli så nästa graviditet också inte för att man är där än men ändå...

• Trassellock

någon mer från stan som hittat hit??!eller närliggande städer...

• Trassellock

hej! innan jag bestämmer mig för att skaffa ett barn till så SKA jag ha ett ordentligt snack med läkaren som hade hand om "falet" nu.vill veta så bestämt det går hur stor risken är att det händer igen..att riksen är förhöjd vet jag men jag vill ha lite klarare besked tack!ler..
    =( vet inte om jag klarar att ta mig igenom den resan en gång till,och kankse åka in o ut på sjukhuset i flera månader innan och sen kanske vara tvungen att stanna kvar ett par månader till efteråt.just nu skriker min hjärna NEJ till det emn om ett par år kankse man har ändrat sig...ler
    vad tror du?och hur tänker du inför ev. en ny graviditet?kram

• Trassellock

hur är det med er alla?
    någon mer som hittat hit?kramiz

• 64ulla

Tack för er hjälp så här långt.

• Trassellock

dåligt med nya inlägg här nu tycker jag...kom igen och skriv nu vet ja!!kram på er!

• maja78

Hej..

Bor i karlstad och har en dotter på 11 mån. Hon är född i v 33+1.
    Dock inte i född i Karlstad, utan i Linköping. Vi bodde på neo i 12 dagar. Sen hemvård i ca 1 månad till.
    Ebba har mått bra hela tiden, väldigt skönt. Men ändå kan man ju inte sluta och tänka på hur det hade kunnat sluta. Kan känna att jag saknar någon som förstår vad jag varit med om.
    Känner oxå att det skulle vara kul att komma i kontakt med andra som har lättare att förstå vad man gått igenom.
    /Maria

• Trassellock

Maria o Ebba!
    välkomna hit!
    kul att se att det finns fler som hittar hit o vill prata....
    visst behöver man det...man orkar inte bearbeta allt som hände då under tiden det hände...jag höll mycket inom mig och kände inget behov av att prata med nån då...trodde jag...i efterhand så kom det fler o fler tankar om vad som hänt o varför och om jag gjorde nåt fel och sånt...och då fanns ingen jag kunde prata med...förrän jag hittade familjeliv!!och det var inte mer är ett par tre månader sen...och lukas är nu 8 månader (okorr).
    hur är det med er idag?ligger ebba fortfarande "efter" eller har de slutat korrigera hennes ålder?kramiz

• maja78

Ebba är ju lite efter, har nyss börjat krypa. Vikten har hon hämtat upp bra.
    TYcker att det är lite svårt att veta hur mycket efter hon är. Eftersom alla barn är olika. Men om 1 månad är det ju 1-års kontroll, med läkare. Får se vad de säger då.

• Trassellock

tror nog inte att hon är efter mer än nån annan för tidigt född...ler
    skratt..lukas började med nåt kul igår...ler...han pussar i luften...haha.där ser man vad han har snappat upp när jag har suttit och pussat mot honom och sagt att han är mammas pussgurka...skratt
    annars så håller vi på meda tt få honom att äta mer mat...istället för ersättning...äter en halv stor burk om dan nu iallafall...plus en del fruktpuré.försöker få i honom lite gröt oxå...är inte förtjust i välling grabben...ler
    hur går det för ebba med mat o sånt där?äter hon fullt ut som en 11 månaders?kram

Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??