• Trassellock

Fler prematurer i Karlstad -07??

hej!
    jag undrar om det möjligtvis finns fler som låg inne på avd 10 neo CSK Karlstad under 2007?
    vore hemskt kul att få kontakt med er!
    låg där själv mellan februari och april med vår son som föddes i v.30+4.snälla hör av er!! kramiz

• Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??
  • maja78

ja, dom är ju så roliga när de är små. Ibland har man svårt att förstå hur mycket de kan.
    Men då har ni ju kommit igång bra med maten.Så skönt.
    Ebba är ett litet matvrak. Slutade amma henne vid 9 mån. Eller ja, hon slutade själv. Tyckte att det var godare med välling.
    Så nu äter hon ju bara puré-mat, gröt, välling, frukt osv.
    Nu ska vi till syrran. Hon ringde och skulle bjuda på scones.

• Trassellock

hej där!
    var det gott med scones? =)
    ja det går allt bättre med maten nu...äter nästan en halv stor burk nu..ler..och dessert till det.men han får fortfarande ersättning de två första gångerna på morron och sen det sista på kvällen.eftersom han inte vill ha välling...prioriterar maten i första hand nu.ler
    allt bra med er?kramiz

• maja78

Ja, å vad gott det var med scones. Sånt som man glömer bort att göra själv.

Är ni iväg på några akriviteter??
    Vi är med i en rytmikgrupp och babysim. Annars inte så mycket.
    Tycker det är lite svårt att veta hur försiktig man ska vara med Ebba nu, med tanke på alla förkylningar och så. Tycker inte att jag märkt att hon har lättare för att bli sjuk än fullgångna barn. Märker du skillnad?

Får man vara nyfiken och fråga vart i Karlstad du bor. Vi bor på Rud, flyttade hit i juni ifrån Linköping.

/maria

• Trassellock

ha ha...då bor vi på andra sidan stan...ler på bellevue.
    babyrytmiken håller fortfarande på för vår del,är två gpnger kvar.
    tog gruppfoto i tisdags...kul att ha sen.
    annars är det inga direkta aktiviteter vi gör..mest promenader o ibland öppna förskolan.Lukas är ju inte lika "med" som resten i gruppen men han får ju intryck från dem iallafall..=)
    och ifråga om känslighet vid sjukdomar...så nej vi har inte heller märkt att han skulle vara nåt känsligare....han har varit snuvig EN gång under de 8,5 månader han har funnits...ler.
    hoppas det håller i sig.
    jaså ni kommer från Linköping...ler...de har allt ett dåligt hockeylag..fniss...en av barnsköterskorna på neo här stickade en fbk mössa åt lukas när han låg där...jättegullig! =)
    kul att rets lite för det fanns en pappa som hejade på heeeelt fel lag...HV71..inte acceptabelt i karlstad inte...ler
    hoppas allt är bra med er annars?kramiz

• Trolltrio

Kikar in en sväng trots att jag inte har någon 07a (än), Har en kille född i v34 aug-06 och hoppas att jag hinner in på 08 innan jag hamnar där igen. Helst hade jag ju sluppit helt, men det gör jag nog inte.
    Var bara på 10an i två veckor, vilket var både för och nackdelar. När man stannar å kort tid med en frisk men liten bebis "finns" amn inte för personalen, men för mig var det ändå aningen jobbigt att få ne prematur och bli snuvad på det jobbiga med att vara gravid.

Skönt att se, trassellock, att din son inte var infektionskänslig, min son blev förkyld för minsta lilla hela första året, jättejobbigt. I övrigt är han dock kärnfrisk, nu 14 mån och springer runt o busar hela dagarna.

Ni som legat där länge, har ni fler barn? hur funkade det?

• Trassellock

hej!
    ja vi har haft en väldans tur med vår Lukas.
    hoppas det håller i sig oxå..=)
    han är vårt första barn...och i nuläget känns det osäkert om det blir fler.klart jag vill ha åtminstone en till men vet inte om jag vill igenom samma procedur igen...när den dagen kommer att jag vill ha ett till så vill jag ha ett ordentligt snack med läkaren som hade hand om mig.vill veta hur stor risken är att det händer igen...!
    kan förstå att man som "korttidsliggare" upplever det som att man inte prioriteras , vi var ju där i nästan två månader och fick ju således ett starkare band till personalen.men även vi kände oss "bortglömda" ibland...som om personalen ansåg att vi klarade oss själva..och satt man då känguru och var nysnittad så tog man sig ju ingenstans...skratt...till slut var det bråttom till toan när de äntligen kikade in till oss.!! =p
    i huvudsak så upplevde vi det mesta av personalen som bra men ju längre tiden gick....desto mer fick man lite negativa intryck av.var det någon speciell du tyckte om i personalen?hoppas allt är bra med er?
    kramiz

• Trolltrio

Var oxå rädd för att skaffa fler barn, var ren tur att vi klarade oss så länge som vi gjorde, han hotade att komma ut i v 22 första gången. Nu slapp jag ta några egna beslut eftersom jag blev oplanerat gravid redan när Felix var 10 månader. Vore ju skönt om de stannade inne länge, men läkarna trodde att jag går som längst till v32 denna gång.

Det jag tyckte var jobbigast på 10an var att man fick olika besked från olika sköterskor. En sa att vi kunde ta honom till hotellet, sen kom nästa o sa att det fick vi inte. Man vågade ju inte göra nåt alls ifall man gjorde fel.

• Trassellock

jaaa...eller så gjorde man för lite enligt en del...de skulle bara vara till hjälp för oss....och en del tog verkligen över allt som om det var deras barn...ler...kan i o för sig förstå att det måste vara svårt att hitta balansgången inför varje nytt barn som kommer in men om alla gjorde likadant till att börja med......=)
    håller tummarna för att den nya bebben håller sig kvar läääänge!
    vilken månad var du i nu?kram

• Trassellock

..........hmmmmmm...sorry....bebbarna får det väl bli...fniss

• pinuppis

hejsan,jag är en storasyster och blivande moster till min syrra som fick sina tvillingar i v30 och dom ligger på avd10 nu på NEO i Karlstad..jag ville bara ge er alla som varit där och ni som fött för tidigt en jättekram,har bytt av hennes gubbe några ggr och varit me syrran för att hjälpa till me tvillingarna å de ä helt otroligt vilka människor som jobbar där..vilka goa människor..ville bara ge er alla en kram..de går jättebra för bebisarna å syrran att dom snart kanske får komma hem..men en dag i taget..kram

Svar på tråden Fler prematurer i Karlstad -07??