100 +
Äntligen helg igen! Dags för min lösgodispåse igen!
Och jag tycker att dte gott så himla bra att utesluta allt onyttigt. Jag saknar ju inte ens glass som jag åt två stycken per dag av när jag var gravid. Usch, ibland undrar jag om det var det som tog livet av Moa, men försöker att tänka att det inte var så men känslorna säger nåt annat. Men hursomhelst så får vi snart tillbaka resultatet av obduktionen. Känns skönt men samtidigt är jag ju rädd vad det ska säga, tänk om det är nåt fel på oss?
Nåja, nu har jag försökt ändra lite vanor redan nu inför en eventuell ny graviditet. Bytt bort margarin till smör för jag tror det är nyttigare för kroppen och en bebis. Har hittat naturell yoghurtar i små burkar men de har enn fettprocent på 2 % men jag tänker att det är ok så slipper man alla konstiga ämnen.
Min dag kommer att se ut så här matmässigt:
Frukost: Fettfri naturell yoghurt med en halv mosad banan, havrekli, rågkross, vetekli, sesamfrön, solrosfrön samt jordgubbar och blåbär.
1 st rågbröd med salladsblad, rökt skinka och gurkaskivor
2 färskpressade grapefrukter
Middag: potatis- och maletköttlåda, som jag håller på och lagar nu med ekologiskt maletkött fettprocent 7 %.
Morotssallad, kokt blomkål
Rågbröd med ostskivor 10 %
Satsumas till efterrätt
Lördagsgodis: Lösgodispåse drygt 200 gram
Kvällsmål: ett kokt ägg, isbergssallad med paprika, fetaost, oliver och räkor.
Varm batong med örtsmör
Äppel
Kanske lite frysta tranbär att knapra på framför TV:n ikväll för jag tror inte lösgodispåsen klarar sig tills dess.