• Emmiez

100 +

Chania skrev 2007-09-18 22:22:00 följande:
    Vågen hos MVC var inte heller rolig, den visade fem kilo mer än den här hemma! Kommer att ta itu med min vikt igen snart eftersom jag nu tröstätit i massor! Känner att nu då allt är så j-vligt, jag har ingen bebis i magen längre att ta hänsyn till ja, då kan jag iallafall äta hur mycket jag vill av allt jag vill. Tyvärr...Magen har växt igen, vill inte veta hur mycket. Och det beror inte på vår lilla Moa utan bara på att jag tröster och tröstäter...Men när jag orkar ta itu med min vikt uppdaterar jag listan igen. Ska göra allt för en eventuell ny bebis, men just nu känns det som att det blir i framtiden nångång.
    Jobbigt för er, jag hoppas ni snart får må bra igen *krama om*
    Att tröstäta känner jag igen tyvärr, blir lätt så, hoppas att du kan komma ut från det snart igen, det är inget man gärna vill vara fast i. Ta det lungt och ta hand om varandra du och killen.
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Emmiez
    Annanym skrev 2007-09-19 07:25:36 följande:
    Hej alla. jag gjorde ett litet inhopp för många veckor sedan, men sen har ingenting hänt. Jag har helt enkelt inte motivationen att komma igång just nu. Hur som helst hänger jag gärna kvar i den här tråden "i smyg" för en vacker dag smäller det kanske till hoppas jag. Chania: Jag tittade in på din sida och beklagar verkligen sorgen. En fruktansvärd upplevelse.
    Kom du gärna in o kika då och då, så har jag också varit i perioder
    Man har inte alltid topmotivation, men motivationen kan öka för att vi här inne peppar varandra
    lisalove skrev 2007-09-19 09:29:41 följande:
    Hej!Ibland är CSN bara för bra. De beviljade min omprövning och bara efter typ 3 dagar! Dagens ros till dem . Det går inte alls med motion just nu, och jag som har varit så duktig. Nä nu är det dags att ta tag i det hela. Jag måste hänga på mina gamla klasskompisar + gå ut och gå. Jag och mamsen skulle ut och gå när jag flyttade hem till byn. Har det hänt, nä. Får ta tag i det helhjärtat nästa vecka. Ska åka på en liten tripp till Stockholm i helgen och fira mitt studiemedel .Nä nu bär det av 7 mil inåt landet. på er!
    Skönt att det löste sig med csn!
  • Emmiez
    Drömmar och förhoppningar skrev 2007-09-19 10:51:06 följande:
    Hej på er! Klippte gräset igår, har värsta träningsvärken i armarna idag. Vår motorgräsklippare är egentligen en sån som liksom driver framåt själv, så det bara ska vara till att följa efter typ, men drevet är sönder, så man får gå där och putta. Jo, så lite ont i armarna kan man få... Skulle behöva klippa en gång till, för det var odrägligt långt, så jag fick klippa på den högsta inställningen, därför ser det inte alls särskilt prydligt ut...Får se om jag får till nån sorts motion idag, jag ska på kursavslutning i eftermiddag, och eventuellt till en kompis senare, och inatt ska jag jobba...Ha det gott!!
    Det låter som att ni e lika duktiga på att klippa gräset som vi va när vi bodde i hus Det blev nångång när det blivit för högt
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-19 19:23:39 följande:
    Här känner man sig nöjd efter dagens säsongspremiär på spinningpasset! Precis efter passet kände jag mig inte alls trött men nu vill kroppen bara ligga ner och vila... imorgon är det crawl igen, ingen lugn och ro inte!!CSN kan vara bra att ha att göra med ibland! Se nu till att vara en flitig student denna termin Lisalove!!Emmiez- överviktsenheten där jag bor erbjuder lite olika program. Det jag går är ett två-årigt hälsoprogram. Det börjar med två veckor då man är sjukskriven i förebyggande syfte och inne på dagvården. Varje dag började med vattengympa, sen varvades diskussioner med dietister, sjukgymnaster, läkare och sjuksköterskor i olika lektionspass. Varje dag lagade vi mat och åt tillsammans allt för att vi skulle lära oss tallriksmodellen. Efter dessa två veckor har vi träffar ungefär var 6 vecka och följer då upp de mål som vi satt upp eller olika beteende förändringar vi vill göra. I maj hade vi två repetitionsdagar som hade samma upplägg. det tas också prover på oss och olika tester följs upp. För mig fungerar det hela väldigt bra. "Metoden" som lärs ut är enkel och jag har inte haft några större problem att följa den. Så jag är nöjd med allt förutom just åldersblandnignen i gruppen.J fer- Lida har man vart på många gånger under min uppväxt.Ronnbat- Bara att titta in när du vill!!jojja-hoppas att du är på gymmet nu!!!
    Åh, det hade jag velat gå med på, tror att det skulle passa mig perfekt. Undra om det finns sånt här, var det på vc eller var var det? överviktsenhet säger inte mig så mycket tyvärr.
  • Emmiez
    Drömmar och förhoppningar skrev 2007-09-20 05:08:33 följande:
    Emmiez: Nja, jag måste nog tillstå att vi faktiskt ÄR duktiga på att klippa gräset, men den här sommaren/hösten har det inte riktigt varit väder till att klippa i - det regnar ju hela tiden! Flera gånger de senaste 2-3 veckorna har jag bestämt mig för att klippa, och i nästa sekund har regnet vräkt ner. Nu tog jag tjuren vid hornen trots nyfallet regn, och då blir ju också resultatet därefter, kan man säga! Hua, det ser verkligen rent bedrövligt ut! Jaja, men då blir det ju en motionsrunda till bakom gräsklipparen, kanske till helgen... Förövrigt... tja, vet inte riktigt vad jag ska säga... Har kommit till insikt med att jag har riktigt sjuka tankar och föreställningar kring mat och vikt, och det känns riktigt, riktigt jobbigt att erkänna det för sig själv... Gråter faktiskt mest varje dag igen, trots att det faktiskt har varit lite bättre sen jag började äta Citalopram. Men nu är det som att det är tillbaka på ruta ett igen... Jobbigt ju!Sitter på jobbet nu och väntar på att morgonruschen ska köra igång, så man får gå hem och sova snart. Är tröööööött! Hoppas på att få sova riktigt länge, då jag jobbar nästa natt igen...Förövrigt igen, JCA:s dator har kraschat i nåt läge som inte riktigt vill fixa sig, vet inte riktigt vad som har hänt. Tills dess får hon försöka härda ut utan ni härliga människor som förgyller våra dagar.♥
    Ja som tänkte jag hittat nån som mig Men jag vet hur det är när man känner att nu ska ja klippa o så tittar man ut o så regnar det inte alls kul.
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-20 09:20:50 följande:
    Emmiez- Jag fick remiss av min husläkare till Överviktsenheten på vårt sjukhus, här är en länk till "min" överviktsenhet och lite om de program som finns där. Tror att de flesta landsting har en Övervkitsenhet, www.akademiska.se/templates/page____12931.asp...Jojja- Jag visste väl det jag!Själv är jag arg som ett bi och ska snart uppsöka min nya chef....när jag är arg är jag inte rolig och det ska mycket till innan jag blir så här arg....
    Ska kika på den hemsidan tack för länken
  • Emmiez
    jojja skrev 2007-09-24 23:08:56 följande:
    Här var det dött må jag säga....Har tänkt hela kvällen på att jag skulle gå in och skriva hur stolt jag är över att jag varit så duktig idag, men så sitter jag här med ett glas cola, lite bilar och nötter. Hmm... Men resten av dan har iaf varit bra Köpte terminskort igår på gymmet, så nu har jag inget att skylla på längre ang träningen. Tänkte ta en sväng imorgon mellan dagislämning och jobbdags. Har ju så lyxigt att det är 3h mellan Så. Vad har ni andra för er? För här är ni ju inte iaf...
    Man får äta sånt ibland
    Härligt med gymkort, jag har haft sånt, men det blir så dyrt för mig när ja inte utnyttjar det

Jag har sytt en massa, syr till bebisen
  • Emmiez
    jojja skrev 2007-09-27 15:27:35 följande:
    Gaaah!Det händer inte ett skit med vikten! Äter bra, motionerar en hel del men ändå zip, nada, zero. *suck* Åh vad jag avskyr när det är såhär!!!Blärk! Nä, nu ska jag ut och bära två pall pellets till som ska in i förrådet Sen lär det bli en tur till affären och handla lite mat. *kram* på er!
    Det kan inte vara så att du omvandlat fett till muskler då? då händer ju inget på vågen (eller man går upp ) även om man "går ner" i fett mängd
    bära två pall pellets låter som muskelbyggare tycker jag
    Trollmamma07 skrev 2007-09-27 15:31:58 följande:
    här är en till med trasig dator... har bara tillgång till dator när inte sambon är hemma.. här står vikten stilla och allt är piss å skit så har ärligt talat inte orkat bry mig om hur jag äter å så....jättepeppande inlägg jag vet.. eller inte alls. hoppas det går bättre för er tjejer
    Du kommer snart upp igen, man har svackor ibland Det ska nog gå bra ska du se
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-27 16:30:56 följande:
    Här är det fortfarande trött trött trött...inget besked om intervjun jag var på har jag fått heller, medveten om att det kunde dra ut på tiden innan besked kommer men just nu är mina förhoppningar djupt nedgrävna och på jobbet jag har nu blir jag bara mer och mer frustrerad, motivationen och arbetsglädjen är långt borta.Massage har jag fått idag iallafall och massören frågade om jag gjort något speciellt eftersom min rygg var så bra...jag började lite smått med att jag gick en crawl-kurs vilket jag fick beröm för och dessutom ordination att fortsätta med. Sen så berättade jag att jo jag har ju gått ner en del i vikt också...så det fick jag också beröm för ( hon hade ju märkt det men inte vågat säga något)...berömmet var inte det viktiga utan att jag faktiskt rak i ryggen och utan att skämmas vågade berätta det hela med överviktsenhet och allt. Det var bra.Igår blev mitt bas spinningpass ersatt av ett intensivpass..."låt er nu inte avskräckas att även gå på lite jobbigare pass än ett bas pass" Avskräckt var jag inte, men helt slut och förbannad på att man ändrar utan att informera, vet inte om jag har återhämtat mig än, men ikväll är det sista crawlpasset på kursen, så ingen tid för återhämtning heller...
    Skulle det varit baspass men blev intensivpass??? Va dåligt att inte informera innan tycker jag.

Skönt det låter med massage, vill också ha det
  • Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-27 16:45:06 följande:
    Precis så var det, men det kom fram varteftersom. instruktören började med att säga att det var ett Puls-pass hon tänkte köra, ok fine, jag satt redan på cykeln, efter ca 35 min frågade hon oss om vi hade bråttom iväg efteråt då det pass hon körde efter var ett 55 min långt intensivpass...eh...jag och en till sa att vi gärna slutade i tid, trots att hon då hoppade över en bit i passet så tog det 55 min istället för 45 som det skulle enligt schemat...och detta var på min lunch...flera kollegor som sa att jag såg blek ut igår eftermiddag... Jag funderar på att skicka ett mail men jag vet ännu inte, vi var bara 4 personer och det blir ganska uppenbart att det är jag som mailat, de andra var väldigt vältränade...
    Fy va sur jag hade varit.
    Tycker du kan maila, det är fel av dom att göra så, även om det kommer synas att det är du, så tycker jag att du borde göra det, för det e fel det dom gör, dom måste få veta att man skall tala om i förväg tycker jag!
Svar på tråden 100 +