• Anonym (orolig)

stilnoct och flygplan ?

det e så här att jag ska resa på söndag ...och jag är jätte flygrädd ...jag tänkte ta slinoct en lite stund inan jag stiger på planet..men problemet e att 10mg hjälper inte mig och inte heller 20mg...jag tänker ta 30mg....
    men jag är jätte orolig ...att det kommer hänta nånting...jag vet att det e farlig...men vad tycker ni?kan någon hjälpa mig ?jag vet att om jag inte ta stiloct så kommer jag aldrig flyga ......hjälp snällaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

• Svar på tråden stilnoct och flygplan ?
  • Ch Belair

Men stilnoct är ju sömnmedel, och du kan ju verkligen inte ta 30 mg!

Be om något lugnande istället och ta rätt dos.

• Anonym (orolig)

jag har xanor ..som är lugnande men det hjälper inte mig..... vad ska jag göra????? :( jag vill sova inte vara vacken på flyget annars kommer jag skrika som fan o vara rädd

• Ch Belair

Det enda råd jag kan ge dig är att ta itu med din flygrädsla. Att ta sömntabletter när du ska flyga vet jag inte om det är så bra, risken finns att du vaknar på dom ju och hallucinerar eller blir förvirrad.
    Jag rekomenderar lugnande och inte över högsta dosen.

• Ch Belair

En fråga till eftersom du säger att varken xanor eller rekomenderad högsta dos av stilnoct hjälper dig, har du problem med tablettmissbruk?

• Anonym (orolig)

tack....ska se vad jag ska göra ...men jag är i alla fall jätteeeeeeeeee orolig ....o gud kan inte ens tänka att jag ska flyga..men jag måste..:(

• Surface

ta INTE stilnoct och gå på ett flyg. Tabletten börjar verka direkt och du vill väl knappast få en trevlig utflippning på planet?

Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Xian

Har du tagit 30mg förut? Det finns ju många som behöver ta något mot flygrädslan men om du tar 20mg så borde du vara tillräckligt lugn för att genomföra resan? Om du behöver droga ner dig totalt så skulle jag nog ta itu med problemet, inget att skämmas för många är flygrädda.

• Anonym

stilnoct är ju bara en insomningstablett. jag tog det när jag skulle flyga en gång och sov skönt i ett par-tre timmar (å då tog jag bara en halv)

• Ch Belair
    Anonym skrev 2007-08-15 21:57:46 följande:
    stilnoct är ju bara en insomningstablett. jag tog det när jag skulle flyga en gång och sov skönt i ett par-tre timmar (å då tog jag bara en halv)
    Bara och bara, man ska inte ta sömntabletter när man ska flyga. Man kan få väldigt otrevliga biverkningar.
  • Anonym (orolig)

ja jag tar stilnoct varje dag typ + xanor...men för att jag ska få fullt efekt på stilnoct så måste jag ta 30mg ...men jag är jätte rädd endå...har aldrig tagit så hög dos... :(

Svar på tråden stilnoct och flygplan ?