• Anonym (orolig)

stilnoct och flygplan ?

det e så här att jag ska resa på söndag ...och jag är jätte flygrädd ...jag tänkte ta slinoct en lite stund inan jag stiger på planet..men problemet e att 10mg hjälper inte mig och inte heller 20mg...jag tänker ta 30mg....
    men jag är jätte orolig ...att det kommer hänta nånting...jag vet att det e farlig...men vad tycker ni?kan någon hjälpa mig ?jag vet att om jag inte ta stiloct så kommer jag aldrig flyga ......hjälp snällaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

• Svar på tråden stilnoct och flygplan ?
  • Ch Belair
    Anonym skrev 2007-08-15 22:22:51 följande:
    Vad vet du om TS livssituation? Låt hennes läkare sköta medicineringen istället.Ch Belair skrev 2007-08-15 22:01:28 följande:
    Eh, tvivlar på att läkaren rekomenderar mer än 10 mg och förhoppningsvis vet de också hur otroligt beroendeframkallande dessa tabletter är.
  • Surface
    Ch Belair skrev 2007-08-15 22:24:53 följande:
    Eh, tvivlar på att läkaren rekomenderar mer än 10 mg och förhoppningsvis vet de också hur otroligt beroendeframkallande dessa tabletter är.
    det finns läkare som rekomenderar mer. 20 har jag haft som dosering.
    Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Ch Belair
    Amexblue skrev 2007-08-15 22:26:46 följande:
    det finns läkare som rekomenderar mer. 20 har jag haft som dosering.
    Ok. Det finns säkert undantag men jag tvivlar på att det är bra i längden.
  • Anonym (Tablett)

jag har ätit dem och man ska helst inte inta mer än 10mg..

Det är en bland de mer beroendeframkallande tabletterna på marknaden....

• Verkligen
    Ch Belair skrev 2007-08-15 22:23:57 följande:
    jewel84, Ts måste ju uppenbarligen höja dosen hela tiden eftersom hon inte får någon effekt längre och eftersom hon verkar behöva dem varje dag och höjer och höjer anser jag man ligger i riskzonen. Dessa tabletter ska vara ett kompliment och tas vid behov, inte varje dag.
    Jag höjer också dosen, men jag har ändå inget missbruk.. Men däremot låter det inte bra att hon skiter i biverkningarna för det kan göra flygresan värre än om hon skippar att ta dom..
    Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Anonym (no 1)

Ts: är inte det insomningstabletter?
    Det är väl skillnad på insomningstabletter och sömntabletter har jag för mig?

• Ch Belair
    jewel84 skrev 2007-08-15 22:29:09 följande:
    Jag höjer också dosen, men jag har ändå inget missbruk.. Men däremot låter det inte bra att hon skiter i biverkningarna för det kan göra flygresan värre än om hon skippar att ta dom..
    Det håller jag med dig om angående flygresan.
  • Verkligen
    Ch Belair skrev 2007-08-15 22:24:53 följande:
    Finns det många läkare som gör.. Och ingen av dom läkarna jag haft har nånsin pratat om beroende..skumt.. Jag vet att man kan skjuta eller röka det för att missbruka, men att enbart ta det i medicinskt syfte vid läggdags varje kväll är det väl inget konstigheter med?
  • ChicoChica

Är det inte bättre att ta Valium, Imovane eller nåt ist? Stilnoct kan man ju få ett väldigt konstigt beteende av och speciellt i en ovan situation kan jag tänka mig.
    Prata med en läkare och hör dig för.

Lycka till!

• Surface
    Ch Belair skrev 2007-08-15 22:28:00 följande:
    Ok. Det finns säkert undantag men jag tvivlar på att det är bra i längden.
    precis, undantag finns alltid men hon verkar ha rek. 10mg.

Dessutom utsätter hon alla i sin närhet inklusive sig själv för fara när hon medicinerar med dessa tabletter och går ombord på ett PLAN, vet ni härinne vad stilnoct kan göra med en människa???
    Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Ch Belair

Nej tyvärr är väll vissa läkare inte så noga med att berätta om att de kan vara väldigt beroendeframkallande.

• Ch Belair
    Amexblue skrev 2007-08-15 22:32:55 följande:
    precis, undantag finns alltid men hon verkar ha rek. 10mg.Dessutom utsätter hon alla i sin närhet inklusive sig själv för fara när hon medicinerar med dessa tabletter och går ombord på ett PLAN, vet ni härinne vad stilnoct kan göra med en människa???
    Precis. Vet mycket väl vad stilnoct kan göra, tyvärr.
  • Verkligen
    Amexblue skrev 2007-08-15 22:32:55 följande:
    precis, undantag finns alltid men hon verkar ha rek. 10mg.Dessutom utsätter hon alla i sin närhet inklusive sig själv för fara när hon medicinerar med dessa tabletter och går ombord på ett PLAN, vet ni härinne vad stilnoct kan göra med en människa???
    ja...tyvärr.. Hela min lördag är borta pga dom.. Och då missbrukar jag inte, utan tar dom när jag lägger mig..Men ibland slår dom fel.. Och det finns ju risk att en sån sak händer på planet.. Inte alls säkert att TS kommer somna.. Bättre att hon tar itu med flygfobin...och pratar med personalen, tar stöd av den hon flyger med osv..
  • speedy gonzales

intressant läsning faktiskt.
    att vi kan vara så olika, jag hoppas dock att de som får biverkningar rapporterar detta - det är ju meningen.
    som sagt, hade INTE tagit sömn/insomningstabletter vid flygrädsla.

• Farth Vader

Tycker att det absolut smartaste TS kan göra är att prata med en läkare.

Har en bekant som lider av flygrädsla och fick några lugnande tabletter utskrivna när hon var tvungen att flyga.

Sömntabletter är inte så bra att ta eftersom man kan bli oerhört förvirrad om man väcks hastigt.

Sover man väldigt hårt precis när flygvärdinnan väcker en inför tex. landning kan det ju gå åt skogen om man tagit sömntabletter.

Finns ju valium och annat som är lugnande, och det är ju lugn man vill vara under flygningen - inte totalt utslagen.

• ligo

30 mg ska du INTE ta.
    Dels är det ju farligt, och dels om du reagerar på tab fortare än vanligt just bara för att du är nervös finns risk att du inte ens kommer med planet..

Dom kan stoppa dej pga att du är påverkad.,,

//L

Svar på tråden stilnoct och flygplan ?