• Anonym (orolig)

stilnoct och flygplan ?

det e så här att jag ska resa på söndag ...och jag är jätte flygrädd ...jag tänkte ta slinoct en lite stund inan jag stiger på planet..men problemet e att 10mg hjälper inte mig och inte heller 20mg...jag tänker ta 30mg....
    men jag är jätte orolig ...att det kommer hänta nånting...jag vet att det e farlig...men vad tycker ni?kan någon hjälpa mig ?jag vet att om jag inte ta stiloct så kommer jag aldrig flyga ......hjälp snällaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

• Svar på tråden stilnoct och flygplan ?
  • Anonym (Tablett)

Ett råd!
    Om din dos inte fungerar längre bör du inte uppfinna en egen mängd som du tror att du ska ta för att det ska hjälpa!

Kroppen har accepterat dina sömn tabletter och det är därför de inte hjälper mera!
    Då är det dags att vända sig till sin läkare om råd och inte medicinera sig själv!

De bieffekter du kan få av att öka dosen själv är itne att leka med.
    Så ring din läkare istället!

• Anonym (orolig)

jag brur mig inte om jag ska få biverkningar ...jag är rädd att dö ?kanske på dom ...hehe.!men i alla fall tackar jätte mycke tjejer för eran svar...jag får vell ta höst 20mg...och hoppas i alla fall att jag kommer flyga ...hhe för en gång så fick flygplanet vända och lämna tilbaks mig :( tyvär ! tackar i alla fall!

• Anonym (Tablett)

Varför ska du promt flyga då!

• Ch Belair

Ts, inser du att du ligger nära ett tablettmissbruk? Och du ska INTE ta 20 mg ens. Högsta dos är 10.

• vinylblomma

Jag har allt för många vänner som fått hallisar av stilnoct, den ska ju tas på sängkanten. Skulle ju inte rekomendera att ta det och kliva på ett plan om du är flygrädd.

• Anonym
    dum fråga men varför flyger man om man är så flygrädd att man en gång fått ett plan att vända? Fundersam 

Dessutom, att du inte bryr dig om biverkningar som är allvarliga, du kan få för dig att öppna en dörr i flygplanet, eller slå ner någon annan. Vet du vad böterna blir på sånt? Och dessutom blir du ansvarig eftersom medicinen ska tas med ansvar.
  • Verkligen

Du kommer ju knappast dö om du tar 30 mg, det är vad? 3 tabletter..Om du inte skjuter det då.. Men det är nog inte att rekommendera att ta stilnoct när du ska ut och flyga..Du kommer sitta på ett plan med massa andra folk, och du kan ju få hallisar och flippa ur totalt..Det är väl inte heller så trevligt... Testa att ta en drink innan eller så pratar du med kabinpersonalen och berättar om din rädsla så kommer dom säkert göra sitt bästa för att stötta dig..

Sen, bara för att man äter stilnoct varje dag och lugnande som xanor så betyder väl inte det att man har ett tablettmissbruk???

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • speedy gonzales

Prata med en läkare, ta inte sömntabletter och drick ingen alkohol. Dessa kan förstärka din rädsla och ångest.
    Där måste finnas någon annan hjälp för dig att få än sömntabletter.
    Prata med både incheckningspersonal och kabinpersonalen om din flygrädsla OCH ring läkaren bums.

Får jag fråga vad det är du tycker är jobbigt med flygningen?

• Anonym

Vad vet du om TS livssituation? Låt hennes läkare sköta medicineringen istället.

Ch Belair skrev 2007-08-15 22:01:28 följande:

Anonym (orolig) skrev 2007-08-15 21:59:01 följande:
    Du måste söka hjälp mot ditt tablettberoende!
  • Ch Belair

jewel84, Ts måste ju uppenbarligen höja dosen hela tiden eftersom hon inte får någon effekt längre och eftersom hon verkar behöva dem varje dag och höjer och höjer anser jag man ligger i riskzonen. Dessa tabletter ska vara ett kompliment och tas vid behov, inte varje dag.

Svar på tråden stilnoct och flygplan ?