• Mamma till viljestark dotter

Spelar era 3-åringar dataspel?

Vår treåriga dotter älskar att sitta vid datorn och spela sina PC-spel. Vi är förstås ute mycket och leker också, och hon hjälper mig med hushållssysslorna. Men som sagt, hon sitter gärna vid datorn och jag tycker faktiskt det är ganska bra ibland! Hon har redan lärt sig känna igen flera bokstäver, räkna och skriva sitt namn på tangentbordet.

Vad har ni andra för inställning till dataspelande för så små barn? Under sommaren har det blivit lösare rutiner, men vi får väl strama upp dataspelandet till hösten när hon börjar dagis igen.

• Svar på tråden Spelar era 3-åringar dataspel?
  • Spegel

Nej min treåring sitter inte vid datorn...

• No way

min bonus spelar. men inte ofta.

• Mickis74

Nej, dom har aldrig gjort något på datorn mer än att ritat nån enstaka gång. Den tiden kommer, men jag tycker det är för tidigt ännu.

• Malenka

Min dotter har suttit vid datorn från den åldern och tycker att det är superkul. Jag tycker samtidigt att hon får lära sig en hel del. Ibland vet hon mer än mig och min sambo när det gäller datorn! =)

• sommarlek

Min tjej är fyra och är super vass vid datorn. Började vid tre år! Inget fel vid det! Hon älskar bolibompa spelet och kalle kunskap. Har lärt sig hela alfabetet på det sättet.

• sofia23

ja min son är tre o spelar gärna dataspel..

• QueenS

JAPP, Min 3 åriga pojke älskar PC-spelet "Kalle Kunskap Lekstugan 2" kan sitta 1 timma och spela de olika spelen som spelet innehåller :) roligt att se

• sofia23

här spelas det med kalle kunskap förskolan bla..

• Maskensmamma

Grabben har kalle kunskap förskolan men han är inte jätteintresserad och tycker bara om att spela det där man ska hjälpa apan att sortera sakerna rätt.
    Han spelar ungefär 30 minuter i månaden.

• Söderböna

Pluttan gillar att rita på datorn och att spela det Memory som finns på Bamses hemsida. Något mer har vi inte introducerat än...

Svar på tråden Spelar era 3-åringar dataspel?