• Maddeliix

Vad tycker du om rasen pitbull?

Ja, vad tycker du egentligen om rasen pitbull? jag älskar dom, världens mysigaste hund och jag har en själv...
    eller är du sån som bara läser tidningen och bildar dig uppfattning utifrån det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:24:31:
    det första alternativet skulle det stå har en själv eller skulle vilja ha en själv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-29 14:53:40:
    känns som denna tråd spårat ut från det den igentligen handlade om. frågan var kort och gott vad man tyckte om hunden och varför.

men nu diskuteras stamtavlor och vad endel tycker om oss pitbullägare m.m. om ni ska diskutera detta tycker jag allvarligt talat att ni ska göra en tråd för bara det!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om rasen pitbull?
  • Unbornchild
    starlet skrev 2007-08-28 21:58:40 följande:
    Persi: Tack för dina svar.No offense - men jag anser att mina tre hundar jag har hemma är renrasiga.De har alla stamtavla och kommer från seriös uppfödning.Jag är väldigt intresserad utav hur många människor det finns som har pitbulls som är reggade i Amerika tex. Då finns det ju papper på hunden och alltså måste den klassas som renrasig trots att den inte kan reggas i SKK. Jag vill poängtera att jag inte har något emot pitbulls överhuvudtaget. Men jag har startat trådar och försökt få upp en disskussion kring detta. Mest för att jag är nyfiken.Alla ni 72 stycken pitbull ägare: Vart har ni köpt hunden? Har ni papper på den? Om inte, hur vet i att det är pitbull blod i hunden? Vad gör ni med hunden, Hur jobbar den och vad kräver den av er som ägare?De flesta som påstår sig ha sett pitbulls har bara sett spinkiga gatukorsningar med en tönt bakom kopplet typ. Och bildat sin uppfattning efter detta.Men jag antar att FL är fel forum att disskutera detta.
    Jag köpte min av min kusin. Papper?..stamtavla eller?.nej de har jag inte. helt ärligt så bryr jag mig inte att min hund inte har det. Har sagt ett par ggr här i tråden nu, min hund kan mycket väl vara en blandras.
    Vad jag gör me honom?..ja..han e min son..gör väl det alla gör med sina hundar...
    lite svåra frågor..min hund kräver inget av mig, alltså förutom att man behandlar honom väl och går ut me honom ger honom mat..det vanliga.
  • starlet

Hur kan man som hundägare tycka att det är svåra frågor? Klart som korvspad att en sådan hund kräver nåt av sin ägare, den vill väl jobba på något sätt eller?

Tråkigt att man skiter i om det finns papper på hunden. Inget fel att ha en blandis men så tråkigt att vissa blandis ägare ska försvara sig med att de skiter i stamtavlor och idiotförklarar SKK och så vidare.

Nygift!
  • Unbornchild
    starlet skrev 2007-08-28 23:40:54 följande:
    Hur kan man som hundägare tycka att det är svåra frågor? Klart som korvspad att en sådan hund kräver nåt av sin ägare, den vill väl jobba på något sätt eller?Tråkigt att man skiter i om det finns papper på hunden. Inget fel att ha en blandis men så tråkigt att vissa blandis ägare ska försvara sig med att de skiter i stamtavlor och idiotförklarar SKK och så vidare.
    asså..svårt..menade mer konstig, fattar inte riktigt vad det är du vill komma fram till.Att jag som blandrasägare är sämre matte? . Nej du..min hund kräver mat kärlek sömn och motion.
    Ja..jag skiter i de..jag hade tagit emot min hund med papper eller inte. Var med han när han föddes och kommer va med honom den dagen han gpr bort.
    och ja, jag idiotförklarar skk. som de idiotförklarar min hund.
  • Lilo78
    persi skrev 2007-08-28 19:27:33 följande:
    starlet Tjenare !Ville ha 2 st eftersom jag inte kunde välja mellan dom.Det var det bästa valet jag gjort.haha renrasig pitbull ,vad e det ?Vilken hund är renrasig egentligen ?ja, mamman & pappa e pitbulls. men om man ska vara långsökt så kommer pitbulls från amstaff ,så det e dom oxå. :)
    *lol*

Jo, det finns något som heter renrasigt.
    Det är när en hund är renrasig med dokumenterad bakgrund.
    Reggad och stambokförd i ett register.
    Om en hund inte är detta så är den blandras, är bara att svälja och inse faktum.
    Och nej pitbull kommer inte från amstaff, däremot så avlade man fram amstaff ur pitbullen.
    Skrämmande att folk som inte vet bättre innehar pitbull blandisar.
  • starlet
    Lilo78 skrev 2007-08-28 23:47:54 följande:
    *lol*Jo, det finns något som heter renrasigt.Det är när en hund är renrasig med dokumenterad bakgrund.Reggad och stambokförd i ett register.Om en hund inte är detta så är den blandras, är bara att svälja och inse faktum.Och nej pitbull kommer inte från amstaff, däremot så avlade man fram amstaff ur pitbullen.Skrämmande att folk som inte vet bättre innehar pitbull blandisar.
    Bra skrivet!

Amstaff är väl "utställningsversionen" av en pitt? Rätta mig om jag har fel, du verkar ha koll på läget. *impad*
    Nygift!
  • logg81
    starlet skrev 2007-08-28 23:53:24 följande:
    Bra skrivet!Amstaff är väl "utställningsversionen" av en pitt? Rätta mig om jag har fel, du verkar ha koll på läget. *impad*
    Inte bara du som e "impad".... Jag följer denna tråd i smyg för att bättra på mina "kunskaper" om pittisar... Lär mej faktiskt en hel del...
  • starlet
    Unbornchild skrev 2007-08-28 23:45:22 följande:
    asså..svårt..menade mer konstig, fattar inte riktigt vad det är du vill komma fram till.Att jag som blandrasägare är sämre matte? . Nej du..min hund kräver mat kärlek sömn och motion.Ja..jag skiter i de..jag hade tagit emot min hund med papper eller inte. Var med han när han föddes och kommer va med honom den dagen han gpr bort.och ja, jag idiotförklarar skk. som de idiotförklarar min hund.
    Jag tycker inte att blanrasägare är sämre ägare.

Jag tycker inte att SKK idiotförklarar hundar men de jobbar väl mot blandrasavel vilket jag tycker är helt korrekt. Däremot inte sagt att en pittbull inte kan vara renrasig trots att SKK inte reggar dem.

Sen ställer jag mig frågande till hur man vet att det är pittbull i sin hund när man inte har papper på den.
    Nygift!
  • miniGrynet

Kan inte riktigt rösta känner jag...

Jag tror med all säkerhet att de är en jättemysig ras, så länge den är i rätt händer!

Alla hundar kan få problem, speciellt med fel husse/matte, men det finns ju trots allt vissa raser som har lättare att få dessa problem. Varav Pitbull är en av dom.

Men nej, jag går inte på medias bild av dessa "kamp-hundar".
    Det är mer ett ägar-problem, helt klart!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Unbornchild
    starlet skrev 2007-08-28 23:57:49 följande:
    Jag tycker inte att blanrasägare är sämre ägare.Jag tycker inte att SKK idiotförklarar hundar men de jobbar väl mot blandrasavel vilket jag tycker är helt korrekt. Däremot inte sagt att en pittbull inte kan vara renrasig trots att SKK inte reggar dem. Sen ställer jag mig frågande till hur man vet att det är pittbull i sin hund när man inte har papper på den.
    ställer du den frågan till mig eller?..

för isådana fall..
    Igen. Nej, min hund kan mycket väl vara en blandras eller ingen pitt alls. Men jag kallar honom pitt då alla i hans släkt ocks kallats för de..papper eller inte papper.
  • BOB0s

Hur många hundar finns det inte som har stamtavla?
    E det inte typ de som har stamtavlor de folk som köper sina hundar hos en kennel?

Jag kan ju lätt fixa fram ett papper där det står att tiken e en pitbull, vem kan inte det liksom.

Ställ er frågan själv istället om stamtavlan e äkta?

Svar på tråden Vad tycker du om rasen pitbull?