• Maddeliix

Vad tycker du om rasen pitbull?

Ja, vad tycker du egentligen om rasen pitbull? jag älskar dom, världens mysigaste hund och jag har en själv...
    eller är du sån som bara läser tidningen och bildar dig uppfattning utifrån det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 09:24:31:
    det första alternativet skulle det stå har en själv eller skulle vilja ha en själv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-29 14:53:40:
    känns som denna tråd spårat ut från det den igentligen handlade om. frågan var kort och gott vad man tyckte om hunden och varför.

men nu diskuteras stamtavlor och vad endel tycker om oss pitbullägare m.m. om ni ska diskutera detta tycker jag allvarligt talat att ni ska göra en tråd för bara det!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om rasen pitbull?
  • BOB0s

logg81 skrev 2007-08-29 00:17:34 följande:

Japps.... han får inte va med på skk... utan är reggad som blandras... Men det gör inget... VI vet vad han är... det är huvudsaken!
    Jupps, sant.
  • BOB0s

starlet skrev 2007-08-29 00:19:00 följande:

Alla hundar utan stamtavla räknas som blandraser eftersom man inte kan bevisa något annat. Det är ganska logiskt.
    Nopps, ganska så dumt tycker jag.
    Fast självklart e det säkert bra å ha stamtavla.

Men tycker ändå inte det behöver betyda att man har en blandras.
  • logg81
    BOB0s skrev 2007-08-29 00:23:50 följande:
    starlet skrev 2007-08-29 00:19:00 följande: Nopps, ganska så dumt tycker jag.Fast självklart e det säkert bra å ha stamtavla.Men tycker ändå inte det behöver betyda att man har en blandras.
    I morsans fall har det vart en ganska bra deal med att han står som blandis. Han blir ju även försäkrad som blandis. Blev billigare... Men jag kan tänka mej att det är ganska dyrt med försäkring till pittisar just för alla skriverier... (för att återgå till ämnet lite...*fniss*)
  • BOB0s

Unbornchild skrev 2007-08-29 00:24:30 följande:

nä gott folk..ska ta och sova nu..med min...GRIS (han kan lika gärna vara det med) hihi
    Inte om du inte har en stamtavla på det
  • starlet
    BOB0s skrev 2007-08-29 00:23:50 följande:
    starlet skrev 2007-08-29 00:19:00 följande: Nopps, ganska så dumt tycker jag.Fast självklart e det säkert bra å ha stamtavla.Men tycker ändå inte det behöver betyda att man har en blandras.
    Stamtavla är bra så länge man är intresserad utav seriös avel.

Nu - sova.

Mycket intressant disskusion!
    Nygift!
  • Unbornchild
    BOB0s skrev 2007-08-29 00:26:38 följande:
    Unbornchild skrev 2007-08-29 00:24:30 följande:
    Inte om du inte har en stamtavla på det
    haha nää..ingen gris-stamtavla..men han e gris ändå
  • Maddeliix

känns som denna tråd spårat ut från det den igentligen handlade om. frågan var kort och gott vad man tyckte om hunden och varför.

men nu diskuteras stamtavlor och vad endel tycker om oss pitbullägare m.m. om ni ska diskutera detta tycker jag allvarligt talat att ni ska göra en tråd för bara det!

• Keisha

Bara för att man inte har en liten bit papper, så bettyder inte det att den inte är renrasig..... OCH stamtavla kan du fixa, när fan som helst.... haha du/ni tror seriöst att skk kan hålla kolla på alla tusentals hundar som finns i Sverige?.... hört talats om INTERNET! Vill jag så kan jag fixa fram en stamtavla på hunden, Och oj oj oj så fin släkt hon hade haft då.....
    En stamtaval är bara ett intyg på hundens histora, Inget annat.....
    Jag skiter ett stort stycke i omm min hund är renrasig eller inte..... Den é inte finare ELLER friskare för det!

• Sångerskan

Jag röstade på första alternativet.
    Men bara för att jag inte har tid och tålamod för NÅGON hund.
    Oavsett ras :)

Svar på tråden Vad tycker du om rasen pitbull?