• emby87

    vad jag avskyr Zlatan..!!!!!!!!!!!!!

    " Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag sa Zlatan "

    Förstår inte varför alla trackar ner på honom. Visst, han är en av världens bästa fotbolls spelare(iaf i våras). Antaligen är det därför media skriver så mkt om honom och att han inte gör mål i landslaget. Just för han är en världsspelare och det förväntas att han ska prestera. O man ska förvänta sig att han gör mål när han väl spelar i landslaget. Men hey, killen är ju inte mer än mänsklig. Alla hamnar vi i svackor ibland!

    Zlatans spelstil är ju inte heller direkt "svensk". Det går ju inte att jämnföra spelet i landslaget och i hans klubblag....

  • emby87
    Tina83 skrev 2007-09-01 07:28:29 följande:
    skillnaden är att alla andra som "hamnar i svackor" får sitta på bänken...
    Ne inte riktigt.. Kolla bara på Anders Svensson, han fick spela trots att Kim Källström spelade bättre i sitt klubblag !

    Det går inte att bortse ifrån att Zlatan är en spelare i yttersta världsklass som SKA spela ifrån start i "bra" motstånd. Att sätta han på bänken mot något bra landslag skulle vara en stor förlust anser jag. Dels för han är en spelare som gör matchavgörande "drag" under många matcher och för att han för stor respekt med sig.
    Många landslag fruktar Zlatan.

    Därför anser jag att en spelare som Zlatan SKA spela.
    Herregud karl'n är ju en av världens bästa fotbollsspelae. ÄVEN i svackor !
  • emby87

    speedy gonzales skrev 2007-09-02 21:48:12 följande:


    Nej, man ska ta ut det laget som är bäst för dagen. Som kan genomföra matchen på bästa sätt för LAGET, och som gör sitt bästa för att se till att LAGET vinner. Fotboll är en lagsport, förbundskaptenens/tränarens jobb är att se till så att han tar ut det bästa laget och att dom gör sitt bästa.Man kan inte leva på gamla meriter eller gammal form, alla har rätt till svackor självklart, men då ska man inte spela. Han har inte gjort bra ifrån sig i landslaget på mycket länge, då tycker inte jag han ska få spela bara för han egentligen är bäst tekniskt sett.Han verkar inte alls att trivas med laget, ledningen, spelsättet?

    Tror dom flesta andra landslag inte har mer respekt för Zlatan än vad dom har för andra världsspelare. Finns ju bra många fler bättre och jämnare spelare att ha respekt för i så fall. Han blir ju dessutom mer bevakad och får mindre utrymme än vad en mindre känd spelare får...Ska man resonera så kan man ju lika bra slänga in Brolin... Skitsamma att han är gammal o otränad...
    Ja visst, han lever på gamla meriter men det gör många i landslaget. Han ÄR en världsspelare. Går inte att komma ifrån! Förstår inte varför man ska bänka honom. Han är en spelare osm gör matchavgörnade drag (kommer till detta åter igen).

    Han drar på sig mer bevakning än någon annan i landslaget och får därmed mindre utrymme att göra ett individuellt "drag". I och med att han drar på sig bevakning så skapar han ytor för dom andra i laget. Och där ligger nog också förklaringen varför han inte leverar...

    Jo dom flesta landslag har bra koll och vet att Zlatan är en spelare som dom måste ha stenhård koll på. Släpper men efter så tar han chansen! Eller har jag fel?

    Jag förstår bara inte hur ni som är emot honom kan säga att det finns bättre spelare än honom. VEM skulle man sätta in istället? Elmander? Rosenberg? För dom är ju verkligen i bättre form än Zlatan/bättre spelare än honom.........
  • emby87

    Ni som ogillar Zlatan..

    Vad säger ni om Zlatan i dagens match?
    Personligen tycker jag att hans 1a halvlek säger allt! GRYMT!

  • emby87

    Trailertrash:

    Nu presterade han och gjorde det grymt. Nu visade han verkligen att han är en värdsklass spelare och SKA spela från start i landslaget.

  • emby87

    Zlatan är Sveriges just nu bästa forward (O har varit det i ett X antal år). Det kan nog ingen förneka.
    Såklart han uppmärksammas när han är sveriges bästa forward o spelar i ett av Europas bästa lag.
    En sån spelare ska bli omskriven, vare sig han har gjort en bra/dålig match.

    Det säger väl allt nät han van med 95% av rösterna på TV3...

  • emby87

    Ah tack, äntligen några som håller med mig när det gäller Zlatan Många i denna tråden verkar ogilla honom bara för hans uppträdande. Men hallå!? Vem skulle inte tappa humöret till sist när man får idiotiska frågor från reportrar som söker en konflikt mellan Zlatan och media.

    Han är väldigt osvensk i många sammanhang. Typ i kontakten med media.
    Hela han är grym ! "ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag sa Zlatan"

  • emby87

    speedy gonzales skrev 2007-09-10 09:35:02 följande:


    fortfarande.... han har inte gjort mål på två år!!!!sen kan han spela hur j-a bra som helst... han gör inte sitt jobb, och ser inte till att de andra i laget kan göra sitt heller!!!
    Zlatan var den bästa spelaren på planen i lördags. Så är det bara.
    Det var praktiskt taget bara han som skapade alla målchanser. Eller dom mål chanser Sverige nu skapade.

    Om att han inte ser till att dom andra i laget gör sitt bästa? Please...
    Menar du att han ska springa o jaga tex Anders Svensson när han har bollen för att få honom att springa fortare o göra bättre passningar...?

    Zlatan är ensam i Svergies landslag i den klass han här. HAn är som sagt en RIKTIG världsspelare. Finns många andra jätte duktiga i landslaget som spelar i bra klubbar och gör bra ifrån sig men ingen är lika bra som han.

    Om man nu skulle bänka Zlatan i en landskamp mot ett bättre motstånd (som vissa här i denna tråd tycker) så anser jag att det är ett STORT hån mot den internationella fotbollen.

    Tack o lov att det finsn vissa här som håller med mig
  • emby87

    speedy gonzales skrev 2007-09-10 17:22:56 följande:


    eftersom han är just anfallare ska han göra mål...när han börjar leverera igen så kan han vara värd en plats, han var jättebra i lördags förutom just den där lilla detaljen med mål....
    Då borde inte Elmander heller få spela? För han gjorde ju inte heller mål.
    O med närmare eftertanke så gjorde ingen i Sverige mål... Alltså borde ingen spela Hehe, skämt åsido..

    Matchen i lördags var den bästa han gjort på väldigt länge i landslaget. Han är påväg! Som kommentatorerna i TV3 sa: "han gjorde allt. utom mål"

    Hur många anfallare borde man inte sätta på bänken i olika lag bara för att dom inte gör mål?
    Det är praktiskt taget omöjligt för en spelare att göra mål i varje match. Iaf i landslaget. Dom träffas 1 vecka innan en landskamp/träningmatch. Spelar ihop sig lite. Spelar matchen. Alla åker tillbaka till deras klubbadress o ses (oftast) inte förrän nästa landskamp..
    Nu är alla i landslaget proffisionella o borde hinna/kunna spela ihop sig någolunda på 1 vecka innan en landskamp. Men herregud, dom är bara människor allihop.

    Jag är hur som helt sjukt imponerad av Kungen (Zlatan) himself, att han ryckte upp sig så kopiöst inför denna landskamp om man tänker efter hur han har spelar dom innan.
    Kanske kan man skylla på att han var omotiverad förut?
  • emby87
    Tina83 skrev 2007-09-17 18:41:05 följande:
    då ska han inte vara med i laget, eftersom dom inte är på samma nivå..in med Allbäck, myyycket snyggare och härligare att titta på dessutom gör han mål!
    [/citat]
    Tina83 skrev 2007-09-17 18:43:22 följande:
    [citat]
    nej, men ärligt talat så tycker jag han är respektlös. han har kanonchanser men så ska han försöka göra nån jäkla baklängesspark istället för att bara sätta bollen i mål!alla kan väl spexa o trixa, men personligen skulle jag vilja se mål istället. han är ju som vi sett inte kapabel att både göra en baklängesspark och sätta den i mål, så lämna det till dom som kan. det räcker med att bara skjuta i mål
    Så Zlatan ska inte spela i landslaget för att han är FÖR BRA? Låter lite konstigt tycker jag :P

    Zlatan är rent utsagt en KUNG på att göra spektakulära mål. Kom bara ihåg "klacken" Mot Danmark(om jag inte minns helt fel)
    Vem i det svenska landslaget ska då enligt dig göra dom spektakulära målen?
    Ingen annan i landslaget har en sådan bollkänsla/teknik som Zlatan har. Och visst, hade det varit en annan match som gällt mer så hade han nog inte försökt sig på en bicakleta.
    Men jag själv tror att han ville bjuda publiken på ett konst nummer som tyvär inte gick i mål.

    Han är helt enkelt i en klass för sig. Finns ingen annan än han
  • emby87





    HUR KAN DU HA MISSAT DEN?!

    Dét var ju Italien-Sverige under EM 2004.
    Grymt snyggt mål. RIKTIG världsklass alltså.

    Jamen då kanske alla i sverige borde göra mer mål elelr hur?
    Det springer ju faktist runt 10 andra spelare på planen som kan göra mål

  • emby87

    Jag kollar på fotboll flera gånger i veckan faktist. + att jag spelat i en rätt hög division. Har dock lagt av pga dåliga knän...

    Ja preis, Zlatan MED FLERA får bollen till sig under match. Alltså borde fler göra mål. Men spelar Sverige oavgjort/förlust så är det bara Zlatan som "får för det".
    Om tex Elmander eller någon blir mållös några matcher så skrivs det ingenting om honom. Men Zlatan, ojojoj vilka rubriker!
    Nog för att man ska förvänta sig det av honom när han är sveriges bästa spelare.
    Men han tänker fotboll på en annan nivå än dom andra i laget. Han är helt enkelt i en klass för sig.
    Förstår bara inte varför du(TINA83) tycker att man ska bänka honom för att han är för bra?! Det låter som inte logiskt för mig..
    Det är väl en sån spelare som Zlatan vi ska dra nytta av. Han är ju typ den andra i landslaget som kan avgöra en match själv.
    Han skulle lätte kunna ta bollen från eget straffområde och springa över hela planen med bollen o sen göra mål. .

  • emby87

    Ja Albäck leverar när han spelar ofta. Men han är väl helt enkelt inte tillräckligt bra? Eller hur? Annrs skulle han ju ha fått spela..

    HAn kanske inte trivs där när han känner att ingen tänker fotboll på samma sätt som han. Och han är ju inte direkt svensk i sin spelstil så det är klart det blir mycket missförstånd.
    Man måste ha Zlatan på plan om han är frisk/inte skadad.
    Allt annat vore ett stort hån mot den interntationella fotbollen.
    Du kankse tycker att han är skit dålig i Inter också?

  • emby87

    Det är fortfarande samma Zlatan ju
    Förstår bara inte att ni som inte gillar Zlatan kan ge me er lite. Han var ju trots allt planens gigant senast mot Danmark. Den enda i Sverige som skapade något

  • emby87

    Ja eller hur ! Han är gryyym


    xenaa skrev 2007-10-03 11:52:24 följande:
    Och han fortsätter att glänsa!!!! SÅ jävla grym han är!!! 2 mål i CL!Vilken kung!!
  • emby87
    Carnaval skrev 2007-10-04 09:43:53 följande:
    Ja jisses... Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg. Men den som skriver att Zlatan ska bänkas är bara väldigt okunnig när det gäller fotboll =)Jag är inget fotbollsfreak. Men vem som helst kan väl se att det är Zlatans omgivning i landslaget som gör att han inte lyckas få in bollen.Vet inte vad han har för målsnitt i ligan nu, men det ligger väl mellan 1 och 2 per match =)Jag kan nästan loooova att han kommer göra ett par avgörande mål innan EM kvalet är slut!
    Kunde inte sagt det bättre själv
  • emby87

    Jag tror mycket av hans sätt som framställs i media beror på att han ogillar media så himla starkt.
    Därför han provocerar som han gör. Han är så himla osvensk på många sätt och det är därför jag tycker att han är grym.
    Både på och utanför planen.
    Skriver den än en gång att han är en av världens just nu bästa spelare och SKA spela. Både i landslaget o i hans klubblag.
    - Allt annat vore ett stort hån mot den internationella toppfotbollen.

    Visst, han producerar inte lika mkt i landslaget som han gör i klubblaget vad det gäller mål. Men hans insats senast mot Danmark säger väl allt. Han var outstanding !

    "Ingen kickar fotboll som han"

Svar på tråden vad jag avskyr Zlatan..!!!!!!!!!!!!!