• mamma me tre

min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!

Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?

• Svar på tråden min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!
  • Neeemi
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 14:05:22 följande:
    Neeemi:Men jag gav ju henne ett råd! Rådet var att hon behöver inte lägga ned sig, inte bry sin hjärna, inte kasta ut några pengar i onödan osv för lilla dottern bryr sig inte! Finns ingen som helst anledning.Dottern är ETT ÅR Neeemi, ETT ÅR. Hon är som sagt knappt medveten om sin existens, än mindre medveten om tårtor eller att hon överhuvudtaget fyller år. Hon har inget som helst tidsbegrepp ännu.Det är ju själva faan att man ska behöva upplysa folk om sådana här självklara saker.
    Har hon skrivit att hon undrar vilken tårta som barn uppskattar mest?
    Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på.
    Man kan ju knappast bjuda på barnmatspureer , om d e va barnet gillar bäst.

Jag förstår inte riktigt varför du engagerar dig i frågan då om du inte har några konkreta råd?
    Stolt mamma till underbara Felicia 060602
  • mamma me tre

etta med kokvrå: du verkar ligga på samma utvecklingsnivå som min 1 åring! lägg av och gör dig lustig-tråkmåns!!!

• MamaKajsa

etta med kokvrå: men med tanke på vad ts kallar sig misstänker man starkt att det finns syskon med i familjen. Kan ju vara kul med tårta då kan man tycka.
    Men med tanke på hur dina "party-bilder" från Helsingfors (var det va?) i ditt galleri såg ut tror jag inte att ts och du gillar samma sorts fester helt enkelt.

• Etta med kokvrå

Neeemi:

"Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på."

NEJ! Hon skrev tydligt i TS: "Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?"

Här stod inget om några vänner.
    Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en fest för en ettåring rockar? Blir nog tämmeligen torrlagt så att säga. Det lär bli svårt att ragga folk till den festen.

Fan, jag ger goda råd, tar av min dyrbara tid och engagerar mig i en medlems problem och så får jag bara skit! Vad liknar det?

• Neeemi
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 14:12:11 följande:
    Neeemi:"Nej. Hon bad om tips på tårta som hon kunde bjuda gästerna på."NEJ! Hon skrev tydligt i TS: "Min "bebis" fyller 1 år på tisdag och det ska ju givetvis firas med tårta! jag vill göra en lite speciell tårta, någon som har ideer eller bilder på någon fin tårta?"Här stod inget om några vänner.Sedan kan man ju fråga sig hur mycket en fest för en ettåring rockar? Blir nog tämmeligen torrlagt så att säga. Det lär bli svårt att ragga folk till den festen.Fan, jag ger goda råd, tar av min dyrbara tid och engagerar mig i en medlems problem och så får jag bara skit! Vad liknar det?
    Orkar inte tjaffsa mer me dig nu.....
    Stolt mamma till underbara Felicia 060602
  • mamma me tre

jag har väl inte nämt ordet FEST överhuvudtaget eller??? det gällde tips på TÅRTA! förstår du lilla etta me kokvrå?????

• mamma me tre

en katt skulle kanske visst föredra en dillkvist på maten.... ser ju trevligare ut!

vad det låter på dig så verkar du tro att en 1 åring inte fattar nåt! men där har du fel..väldigt FEL, min dotter fattar mycket-vägrar äta barnmat men ääälskar hemmagjord mat tex...hon uppskattar absolut ett barnkalas med lite kompisar,ballonger,äta lite tårta och få paket och vara medelpunkt! du har inga barn va??? misstänker det .....

• Etta med kokvrå

mamma me tre:

Jag har en dotter och jag vet mycket väl att en ettåring knappast är medveten om sin egen existens.
    Däremot kinkar de, ibland vill de inte äta en viss sorts mat osv.
    Att de däremot skulle vara medvetna om vad det är för tårta, att de överhuvudtaget fyller år är rent nys.
    Vid ett år har de lärt sig att känna igen vissa smaker, dofter, ljud osv. Det är det enda.
    Tidens gång känner de överhuvudtaget inte till.

• Ylwis

Etta med kokvrå:

har du en 1-åring? vad jag förstår av din press så har du det inte och   jag tycker banne mig du inte ska utala dig om en  ett års tårta då du verkar tro att en ettåring inte förstår ngt! de är kloka små vareslser och  förstår mer än vad du verkar fatta och  tro så  att utala sig över huvud taget om en  tårta till en  ett åringr som om inte annat är en  VÄLDIGT speciell dag i barnets och  förälderns liv på ditt sätt är VÄLDIGT dumt.

skärp till dig om du inte har NGT vettigt att komma med!

*suckar över en  del vuxna människor som beter sig som  en  trottsig 3 åring*

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-25 14:29:07 följande:
    mamma me tre:Jag har en dotter och jag vet mycket väl att en ettåring knappast är medveten om sin egen existens.Däremot kinkar de, ibland vill de inte äta en viss sorts mat osv. Att de däremot skulle vara medvetna om vad det är för tårta, att de överhuvudtaget fyller år är rent nys.Vid ett år har de lärt sig att känna igen vissa smaker, dofter, ljud osv. Det är det enda.Tidens gång känner de överhuvudtaget inte till.
    okej nu ser jag du har en  dotter men  det verkar ju inte komma fram och  du kan   ju inte verka förstå hur viktigt detta är. men jag tycker du ska göra TS en  tjänst och  hädanefter behålla dina inlägg i din blogg! och inte här.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden min dotter fyller 1 år! behöver tårt ideer!