• Maura

ÄD-listan Del 3

Längtans, kramar om dig i denna tråd också. Är så ledsen för din skull. Men ge inte upp riktigt än, visst är det väl ett tjuvtest du gjort?

Fia, stackars dig.. Fyy vad hemskt det låter. Hoppas det onda försvinner snart.. Försiktig kram..

Future, visst är det fantastiskt med våra duktiga donatorer. Ruvar själv just nu men oavsett utgången är jag helt stum av beundran över den fantastiska kvinna som gav oss hela 10 ägg

Kramar Maura

• Maura

Jag tycker att det låter som en jättefin gest Future. Kan inte tänka mig att hon kommer att ta illa upp. Önskar att jag själv tänkt på det Kram Maura

• Maura

Sma, en stor kram till dig. Förstår hur du känner dig men precis som du säger behöver detta inte innebära ett -. Fortsätt som sagt med medicinerna och testa på rätt dag.

Fia, hårfärgen bryr jag mig inte det minsta om. Vi har resonerat som så att i vår släkt finns allt från kolsvart till vitblont till knallrött. Dessutom har jag färgat och slingat mitt hår så länge att ingen kan komma ihåg vilken färg jag egentligen har .
    Min man ha lockigt hår, jag har rakt hår. Det spelar ingen roll. Samma sak gäller längd och vikt. Vi har hela spektrat från liten köttbulle till låååång och smal i den närmsta familjen

Ögonfärgen tycker jag däremot är lite mer känslig. Är det inte så att bruna ögon är väldigt dominant? Det har jag fått för mig och när vi talade om ÄD från Spanien funderade jag mycket över hur man ev. förklarar att man fått ett barn med bruna ögon när alla (jag min man våra föräldrar) är blå eller grönögda. Vi är långt ifrån säkra på hur mkt vi vill berätta för omgivningen och nja.. det skulle kännas onödigt om barnet fick ett drag som direkt skulle väcka frågor. Förstår du hur jag menar? Kanske tänker jag helt fel och i slutändan håller jag med dig, tänk om man tackar nej till en donator som skulle varit den perfekta.

I vårt vårt fall blev jag så glad när vi fick vår donator att jag inte frågade om något förrän flera dagar efter återförandet (alltså följde jag inte mitt eget råd!!) Kram M

• Maura

Grattis Skrattsessan! Skönt att du är på gång igen Ammi! Kram Maura

• Maura

Grattis Future !! Helt underbart!!

• Maura

Shit Skattsessan, nu får jag lite PANIK. Så strikta regler fick inte jag. Jag flög tom hem samma dag som ET.

Det här blev vi ombedda att tänka på

3 Progynon per dag (östrogen)
    3 Progesteroon per dag
    1 Dexamethason per dag (sänker immunförsvaret)
    1 Trombyl per dag
    Vila i 30 min - 1 timme efter ET.
    Inte bära ngt över 10kg
    Inte mer än 3 koppar kaffe eller te per dag
    Ingen alkohol/tobak
    Ingen fysisk ansträngning
    Inget sex på 3 veckor (!)
    Ingen stress (ha!!!, jo det går ju strålande)
    Mkt vila.

Böja mig ner till golvet - ja det har jag ju gjort flera gånger och jag har inte gått sakta och kanske har jag sovit på magen. Åh vad jobbigt!
    Kram Maura

• Maura

jag kommer testa med blodprov på dag 15 (fick ingen tid dag 14) Är på dag 12 (iiihhh) idag. Tror att det tar ca 3-5 dagar innan man fått svar. Man kan nog testa med sticka dag 12-14.. tror jag. Men det vågar jag inte göra.

Hur känner du dig? Några grav.symptom?

• Maura

I många fall tror jag att man själv känner vad som är bäst för en efter ET. För vissa kan det säkert vara lätt träning, eller att leva så normalt som möjligt, för andra känns det tryggt att hänga upp tillvaron på en massa "måsten" och regler. För min egen del kändes det skönt att få tydliga riktlinjer, jag tyckte att det kändes lite svajigt när vi efter vanlig IVF i fick lämna gynstolen direkt och sen rådet att leva precis som vanligt. Sen är ju jag inte speciellt överträndad i vanliga fall så att börja röra på mig en massa nu verkar kanske lite knasigt I alla fall så tror jag att man KÄNNER vad som är bäst, jag kan önska att jag skulle tagit det ännu lugnare än jag gjort. Vi har haft två fester här hemma och varit bortbjudna en gång sen jag började ruva och det har varit stressigt på arbetet.

Det här med att känna själv gäller nog testningen också, Sessan -gör det du tycker känns bäst. Jag skall ta HCG test imorgon (dag 15) och räknar med att få resultatet i början av nästa vecka. Känns riktigt jobbigt idag, är öm och svullen och det känns precis som om mensen skulle komma när som helst. Snälla håll tummarna för mig! Kram M

• Maura

Du har säkert en poäng i det Ammi, man läser ju ibland om kvinnor som först testar - (på utsatt tesdag tom) och som senare +:ar. Kram M

• Maura

6464 tack för tummarna Behövs verkligen! Kram M

Svar på tråden ÄD-listan Del 3