I många fall tror jag att man själv känner vad som är bäst för en efter ET. För vissa kan det säkert vara lätt träning, eller att leva så normalt som möjligt, för andra känns det tryggt att hänga upp tillvaron på en massa "måsten" och regler. För min egen del kändes det skönt att få tydliga riktlinjer, jag tyckte att det kändes lite svajigt när vi efter vanlig IVF i fick lämna gynstolen direkt och sen rådet att leva precis som vanligt. Sen är ju jag inte speciellt överträndad i vanliga fall
så att börja röra på mig en massa nu verkar kanske lite knasigt
I alla fall så tror jag att man KÄNNER vad som är bäst, jag kan önska att jag skulle tagit det ännu lugnare än jag gjort. Vi har haft två fester här hemma och varit bortbjudna en gång sen jag började ruva och det har varit stressigt på arbetet.
Det här med att känna själv gäller nog testningen också, Sessan -gör det du tycker känns bäst. Jag skall ta HCG test imorgon (dag 15) och räknar med att få resultatet i början av nästa vecka. Känns riktigt jobbigt idag, är öm och svullen och det känns precis som om mensen skulle komma när som helst. Snälla håll tummarna för mig! Kram M