• Future

ÄD-listan Del 3

Längtansmamma: Vad tråkigt vännen. Kram på dig.
    FiaFlopp: Men så hemskt! Vilken tur att det ändå gick så bra! Stor kram till dig också.

Idag har "vi" haft ÄP och vår fantastiska donator hade 14 ägg, men några var "omogna" så det blir ju inte fullt så många ägg. Men ÄNDÅ! Hoppas nu att många delar sig och befruktar sig som de ska!

• Future

Ja, det är en fantastisk gåva våra donatorer ger oss Maura! Skulle vilja uttrycka det i ett litet vykort till henne (lämna på kliniken), men det kanske är för påfluget? Hon vill kanske inte alls ha någon kontakt från oss? Vad tror ni?

• Future

Jamen, då kanske jag skriver en liten tanke och lämnar vykortet på kliniken. Tack Maura!

• Future

FiaFlopp: Jag skulle be en läkare undersöka nacken på en gång, så att du får hjälp tidigt för att undvika pisksnärtskador. Men det behöver ju inte vara en sådan, utan du kommer säkert vara öm ett tag efter ett sånt fall. Men ju tidigare du får hjälp desto bättre. Lycka till!

• Future

Nu är vi tillbaka över Östersjön med två små embryon att ruva på. Hoppas, hoppas att de vill flytta in i 9 månader!

• Future

Jag har frågade just om motion på Ava i Åbo, eftersom jag vet att i USA är de så strikta med motion. Han sa att jag skulle ta det lugnt, men lugna promenader gick bra. Jag tror det är bra att inte ligga rakt upp och ner utan röra sig lugnt. Men energin ska ju samtidigt koncentreras till att få ägget och fästa så man ska nog inte överanstränga sig. Tja, så tänker jag iaf. Men får väl hitta sin egen väg eftersom läkarna inte verkar vara överens.
    Fick inga restriktioner vad gäller mat förutom alkohol. Men jag dricker inget kaffe nu.

Det blev 3 till frysen! Och så ruvar jag på två små risgryn. Det var jättehäftigt för att vi fick se embryona på UL skärmen! Såg precis ut som 2 risgryn. Åh, hoppas, hoppas att de stannar!

Iihh, det är ju snart testdags för er Maura och Skrattsessan! Håller tummarna hårt här borta!

• Future

Hej igen,

Uppdaterar listan lite. Stora kramar till er som det inte gick vägen för den här gången och för er som väntar eller är mitt uppe i behandlingen.

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~

Äter Progynon (eller motsvarande):

Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Ammi1970: Start 27/8 med progynon-behandling 8mg/dagen
    Cetta: Gör testrunda med feminest. Första försök i september eller oktober.

Datum för ägginsättning:

Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)
    Ammi1970: Planerad insättning Vecka 37 (3:e försöket)

Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Skattsessan: ET 23/8 (1:a ÄD försöket)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)
    Future: ET 29 augusti (5 IVF/ICSI), 1:a ET med ÄD).

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Future

Exakt FiaFlopp! Nu ÄR man ju "gravid" och jag försöker verkligen sälja in att båda ska teckna hyreskontrakt i 9 månader.

• Future

Jag är lite orolig för att jag bara äter 2 progesteron per dag och många verkar äta 3? Kanske jag borde ta 3 om dagen ändå?

• Future

Är du sugen på att testa Skrattsessan? Jag tror man kan testa 3 dagar innan beräknad mens med digital ClearBlue. Men om det är negativt så kan det fortfarande bli positivt sen!

Svar på tråden ÄD-listan Del 3