ÄD-listan Del 3
Hej Fia, jag har två i frysen. Jag förstår verkligen inte Fia, allt känns overkligt. Förlåt, allting bara maler runt, runt i huvedet just nu.
Hej Fia, jag har två i frysen. Jag förstår verkligen inte Fia, allt känns overkligt. Förlåt, allting bara maler runt, runt i huvedet just nu.
Jag beklagar Sma. Livet är inte rättvist så är det bara. kram M
Tack Fia, jag är så glad att jag har er. Mitt HCG låg på 4 (dag 14) och EGV kliniken har meddelat att det betyder att något händer / har hänt och att jag därför skall fortsätta medicinera till på fredag och ta nytt prov då. Vet inte vad jag skall tro. 4 är ju väldigt lågt.. Usch, det gör så ont.
Vi håller alla tummarna för dig Sleepy, du är verkligen värd ett +. Kram Maura
Skrattsessan, jag hoppas så för dig. Förstår precis vad du går igenom. Det är hemskt att vi skall behöva våndas så. Men det är faktiskt som alla här säger att det finns fall då HCG´t är väldigt lågt till en början trots att allt är som det skall. Vi finns här för dig. Tusen kramar Maura
Vet du Ammi, jag har en annan trådkompis som skrivit att hon alltid tar 10 - 12 mg progynon per dag i 19 dagar för att hinna få fram en fin slemhinna. Vilken dag är du på och hur mkt har du tagit fram till nu?
Cetta du har så rätt i att vi kommer att bli världens bästa mammor allihopa, det är jag helt säker på. Har exempel i min närmsta omgivning på mammor som faktiskt beter sig fruktansvärt dåligt och jag har många gånger tänkt att det må vara en enorm sorg att inte kunna få barn men att faktiskt HA barn och inte kunna umgås med dem och älska dem helt och fullt är långt mycket värre.
Kram Maura
Skrattsessan vet precis, exakt hur det är. Jag har letat som en galning på nätet och på vissa sidor står det att allt över 2 är positivt. En tjej som gjorde ÄD samtidigt med mig berättade att hennes gyn sagt att allt över 1 är positivt och andra säger att det skall ligga över 4. Samtidigt kan jag, i mitt fall, inte låta bli att undra när läkaren som tog mitt test sa att man i alla fall skall ligga över 25. Usch jag vet faktiskt inte. Du kan helt klart vara gravid. Min ÄD klinik menar att 4 (och du har ju högre) tyder på ngn form av aktivitet. Jag skall testa igen imorgon (med urinprov) och om detta är neg. skall jag ringa till ÄD kliniken för mer information. Ge inte upp än. Du har testat tidigt och 5 kan vara ett ok värde. Jag har en lista som jag försöker skicka till din inbox. Kram M
Jag tog testet i Sverige och jag hade 4. Har precis ringt till kliniken och fått det bekräftat. De säger att man visst kan mäta under 5.
Har hittat flera sidor på nätet som också talar om låga HCG värden bla:
HCG is first detectable in the blood as early as 7-8 days after ovulation by very sensitive HCG assays (research assays). In real life, blood pregnancy tests will be positive (> 2 mIU/ml) by 10-11 days after HCG injection or LH surge.
på denna sida: www.advancedfertility.com/earlypre.htm
Sök på "early pregnancy low hcg" det finns massor med information som kan vara nyttig. I vilket fall som helst tror jag att din klinik förenklat det lite för att man inte skulle kunna mäta under 5 stämmer inte.
Håller tummarna för dig vännen. Kram maura
Ammi, minns inte riktigt men visst hade du någon form av hormonproblem? 10mg Progynon är inte högt ex.vis för kvinnor som är i klimakteriet eller lider av POF. Hoppas att det löser sig. Kram Maura
Håller tummarna för dig Ammi, hoppas så att det ser bra ut imorgon. Kram Maura