• MajaLinnéa

Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!

Vi hade skaffat katt igår, en liten 4 månaders kattbebis, en pojke.
    Han var framåt, kelig och så fin. Vi har två hundar. Vi höll hundarna och lillkatten separerade hela dagen igår, och idag gjorde vi så att lillkatten kunde gå ut till hundarna, men dom kunde inte komma in till honom. Så katten fick bestämma takten liksom.

I morse gick han ut till hundarna, dom nosade på varann och allt verkade bra. Ingen aggressivitet från någons sida.

Så helt plötsligt utan förvarning, jag stod bredvid, så hugger tiken lillkatten över nacken och huvudet. Jag skrek på henne och stoppade in fingrarna i munnen på henne och försökte bända upp käkarna men dom var låsta. Till sist släppte hon lillkatten, men då var det försent. Han ryckte i några sekunder, sen var han helt stilla.
    Hela jag var blodig, det var en pöl av blod på golvet och det rann från hundens mungipor.

Nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra. Hunden är instängd i köket. Vi kan inte ha kvar en sån hund va?
    Vi har barn också...

Hunden är 2 år. Vi har haft henne sen februari. Innan hon kom till oss var hon kattvan.

Jag mår så dåligt! Lillkatten bara låg där i sitt blod och vred på sig och jag försökte verkligen få bort hunden, men käkarna var låsta... Det gick så snabbt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 12:38:43:
    Tråden låg tidigare i Känsliga Rummet, men flyttades. Vet inte riktigt varför jag la den där.. är lite uppskärrad just nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 12:45:05:
    Det är en rottweiler.

Grejen är den att hon visat tendens att vara aggressiv mot vår flicka med. Hon morrar ofta och gör utfall ibland när hon går förbi. En gång när min sambo och flickan busade (han kittlade henne på magen) så kom hunden rusande och bet flicka i magen. Det blev bara ett pyttesår, men ändå...

• Svar på tråden Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!
  • AnneSophie

Men hu.
    Nej, jag tycker inte att man ska ha kvar en sådan hund som helt oprovocerat ger sig på en kattunge.

Fruktansvärt.

Taking the long way around
  • Hera78

Usch! Läge att fundera över att avliva den hunden, tyvärr. Jag hade aldrig riskerat att hon gav sig på barnen vilket inte är helt omöjligt efter en sådan här attack!

• Nettis1975

Usch vilken tråkig historia.

Jag skulle nog starkt fundera över att inte ha hunden kvar.

Tråkigt

• lillagryn2

det är ett relativt vanligt beteende som du får försöka att inte tolka in mänskliga känslor i.

• AnneSophie
    lillagryn2 skrev 2007-08-27 12:41:05 följande:
    det är ett relativt vanligt beteende som du får försöka att inte tolka in mänskliga känslor i.
    Öhm, fast det gör man väl som en normal människa och förälder va?
    Taking the long way around
  • HelleGbg

svårt o säga.,,,en katt e ju inte en hunds bästa vän precis,,,,,har hunden inga aggressiva tendenser annars så kan ni väl vänta o se...?

• mammutten81

Men oj!
    Jag vet faktiskt inte vad jag ska ge för råd..obehagligt.

• HellviHumle

Men slappna av lite. Katt är en sak, människa en annan. Även för hundar. Vad är det för ras?

• principisessan

Men gud vad hemskt.. vet faktiskt inte hur man skulle göra i det läget.. dock skulle jag nog inte vara så pigg på att ha en sån hund själv om jag hade barn då ni bara haft hunden i ett halvår också..
    Men det bästa är väl att prata med en veterinär och rådgöra..  

• ziggy

Jag såg på ett tv program för ett tag sedan om hundar. Det var en familj som aldrig fick äta ifred för att hundarna hoppade upp och skulle ta deras mat. Hundarna var aldrig aggresiva eller så. Dom lärde hundarna att dom skulle ligga på en viss plats i köket när familjen skulle äta. Det gick bra för den ena hunden men inte för den andra så han fick sitta utanför. Så helt plötsligt en dag så hoppar han på den yngsta flickan i familjen och biter henne överallt så hon får föras till sjukhus. Dom fick lov att avliva hunden, jag började tillochmed att gråta för att han annars var en fin hund. Jag personligen skulle aldrig behålla en hund om det fanns en risk att han skulle bita mitt barn eller någon annan. För det finns ju risk att han även skulle kunna göra samma sak om du har något litet barn hemma. Förstår att detta är svårt för dig.

Svar på tråden Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!