• hotflower

Bra tips om viktnedgång!!

Hej på er alla som håller på att kämpar med vikten.
    tänkte vi kunde samla en tråd där alla möjliga tips finns.
    Har du något speciellt som gör att du går ned i vikt? Förutom VV, pulver, GI osv...
    Tänkte mer som alternativ till godis, matvanor osv...Men allt är välkommet!!

Mitt idag är att äta ca 2dl mat/näring varannan timme...
    Jag gick ner 2,8 kg på första veckan...:o)

• Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!
  • Emeeliee

Heisan: Hur räknar du kalorierna? Hade du någon räknare om jag förstod rätt?
    I så fal hur fungerar det? Och vart får man tag idem?

• hotflower

Heisan;

WOW!! Verkligen bra insikt du har. Det är "det" jag söker med, inspirationen att ha just den andan...:o)
    Lycka till!!

Michayla;

Hm...man blir ju onekligen lite nyfiken!!!

• Heisan
    Emeeliee skrev 2007-09-09 19:39:41 följande:
    Heisan: Hur räknar du kalorierna? Hade du någon räknare om jag förstod rätt?I så fal hur fungerar det? Och vart får man tag idem?
    www.calcounter.se/

Där finns den.  På sista raden..
    Medlem i VVV-Våga Vägra Vinter
  • Heisan

Jag bakade både bröd o bulalr idag.. Söndag är våran bakdag. Men jag gjorde valet att göra släta bullar istället för kanel, att ta den nybakta frallan utan smör o med 17%:ig ost. O hör o häpna. Jag som brukar kunna svulla rejält av både bullar o nybakt bröd, var NÖJD efter en bulle o en fralla som jag njöt av tillsammans med en kopp thé..

Om ett par veckor skall jag till skåne på en minisemester. O jag vet att det blir caféer o restauranger. Men för en gångskull så känner jag mig inte orolig.

Medlem i VVV-Våga Vägra Vinter
  • Jontefjonte

Ett tips är att man ska äta så mycket mat som ryms inom din handflata.....är väl ingen expert på det själv direkt. Men man får sig en tankeställare när man lassar upp mat på tallriken OCH tar om.

• anneliesb

Frossa i frusen frukt, smakar som sorbet! Lite dyrare, men det möglar inte heller.. he he.

• Michayla

Nån som såg på bullshit igår??
    De sa att de som är överviktiga lever längre än de som jojobantar.
    Att enligt bmi är brad pitt och george clooney (ursäkta om jag skriver fel) feta..
    Va lite skoj å se på när man e så van å se program som top model osv..
    jag tror själv eg inte på nutrilett å så där du svälter kroppen..  lr 500 kcal om dan..
    därför många av oss bantare är överviktiga.. vi har bantat oss feta =) -.
    MEN ibland vill man lite snabbt gå ner ex 5kg för å få motivation..
    Min åsikt bara

• Snigel84

Jag använder mig av tallriksmodellen. Har tagit bort "halvfabrikat" som pulvermos, korv, köttbullar. Äter mer frukt och äter på bestämda tider. Äter inte onödigt mycket fettoch socker. På lördagar har jag min "fria" dag då jag får äta vad jag vill. Det gör att man överlever i veckorna . Tränar försöker jag göra 4 ggr iveckan á 45-60 minuter. Den här veckan har det inte blivit så mycket för jag ahr haft pms..

Jag tävlar med en kompis och hennes syster om att gå ner i vikt till den 1 december. Målet är MINST tio kg. Den som går ner mst i vikt vinner ett presentkort på 300 kr på lindex elelr kapp ahl. Det är skönt att tävla med andra för då blir man mer motiverad.

• Snigel84

Jag ändrade mina matvanor till nåt jag kommer kunna hålla, det skulle inte funka annats.Har gått ner 3,8 kg på fyra veckor.

• Lobos mágicos
    Michayla skrev 2007-09-10 10:32:03 följande:
    Nån som såg på bullshit igår?? De sa att de som är överviktiga lever längre än de som jojobantar.Att enligt bmi är brad pitt och george clooney (ursäkta om jag skriver fel) feta..Va lite skoj å se på när man e så van å se program som top model osv.. jag tror själv eg inte på nutrilett å så där du svälter kroppen..  lr 500 kcal om dan.. därför många av oss bantare är överviktiga.. vi har bantat oss feta =) -.MEN ibland vill man lite snabbt gå ner ex 5kg för å få motivation.. Min åsikt bara
    Det kan säkert stämma det där med att överviktiga lever längre. Det är slitsamt för kroppen att jojobanta.
    Och BMI är inget att förlita sig på. Att Brad Pitt ses som överviktig är för att han har så mycket muskler vilket gör att han är tung. BMI tar inte hänsyn till muskelmassa så därför blir vältränade överviktiga enligt den skalan.
Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!