• hotflower

Bra tips om viktnedgång!!

Hej på er alla som håller på att kämpar med vikten.
    tänkte vi kunde samla en tråd där alla möjliga tips finns.
    Har du något speciellt som gör att du går ned i vikt? Förutom VV, pulver, GI osv...
    Tänkte mer som alternativ till godis, matvanor osv...Men allt är välkommet!!

Mitt idag är att äta ca 2dl mat/näring varannan timme...
    Jag gick ner 2,8 kg på första veckan...:o)

• Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!
  • hotflower

wellah

Aha...ja, man påverkas ju alltför lätt...av det mesta så att säga. När det gäller light så äter man ju nästan mer av det just för att det är nyttigt så då är det ok, men fel blir det ju!!

Ett snacks tips;
    Majskrokar som är skakade i en påse med ostbågedipp...:o)
    Vad har ni andra för "lätt" variant av erat godis??

• Gnotten

Jag kör enkla varianten, mindre godis (lyckas sådär) och någon typ av motion/träning varje dag (går betydligt bättre). Med en bra talbok med på promenaden är det lätt att gå långt.

T&ack för alla bra tips!

• Lobos mágicos

Ett enkelt sätt är annars att köpa sig en matvåg och börja väga maten och räkna kalorier.  

• hotflower

Talbok var ett bra tips!! Är det extra spännande går men ju ett varv till :o)

• Heisan

Jag har börjat gå ned i vikt så sakteliga. Har ändrat hela mitt sätt att tänka, o alla mina vanor. Just nu har jag en kcal-räknare som stöd för att lära mig vad det jag äter innehåller.

Jag äter ca 1500 kcal/dag, men om jag myser med barnen en kväll i veckan så kan jag komma upp i ca 1800 kcal. Detta är inräknat all frukt o grönt.

Kcalräknaren räknar ut hur många % fett/kolhydrater/protein man dår i sig/dag. Jag håller mig på max 30% fett

Jag har slängt bort mitt dåliga samvete när det gäller mat, jag bryr min inte om mina fyra-fem dagar av pms inför mensen. Skulle jag få i mig för mycket de dagarna så må de vara. När jag mår bra igen så går jag bara vidare. Mitt månadsmål är 2 kg i månaden.

Jag har köpt en stegräknare no går minst 10000 steg på vardagarna o försöker lassa barn i vagn o gå hälften på helgerna. Men får inte dåligt samvete om jag av olika anledningar missar en dag då o då..

Jaja, det var lite om hur jag har förändrat mitt liv... Gå gärna o läs min Feta Kärring-blogg..

Medlem i VVV-Våga Vägra Vinter
  • Michayla

Säger bara Darren Treloar.. Har följt hans program.. gick ner 2,5 första dagen.. =) 9,2kg på mindre än en månad.. =) en annan tjej som pöljt hans diet gick ner 20kg på två månader..

• Michayla

Han anpassar programmet efter dig, din livstil å så.. ska kolla med honom om han har nån hemsida lr liknande...

• Lobos mágicos
    Heisan skrev 2007-09-08 18:52:24 följande:
    Jag har börjat gå ned i vikt så sakteliga. Har ändrat hela mitt sätt att tänka, o alla mina vanor. Just nu har jag en kcal-räknare som stöd för att lära mig vad det jag äter innehåller. Jag äter ca 1500 kcal/dag, men om jag myser med barnen en kväll i veckan så kan jag komma upp i ca 1800 kcal. Detta är inräknat all frukt o grönt.Kcalräknaren räknar ut hur många % fett/kolhydrater/protein man dår i sig/dag. Jag håller mig på max 30% fettJag har slängt bort mitt dåliga samvete när det gäller mat, jag bryr min inte om mina fyra-fem dagar av pms inför mensen. Skulle jag få i mig för mycket de dagarna så må de vara. När jag mår bra igen så går jag bara vidare. Mitt månadsmål är 2 kg i månaden.Jag har köpt en stegräknare no går minst 10000 steg på vardagarna o försöker lassa barn i vagn o gå hälften på helgerna. Men får inte dåligt samvete om jag av olika anledningar missar en dag då o då..Jaja, det var lite om hur jag har förändrat mitt liv... Gå gärna o läs min Feta Kärring-blogg..
    Jättebra ju! Vad kul med en som inte går på alla konstiga dieter. Det sättet du går ner på nu är det bästa om man vill slippa vara tvungen att periodbanta resten av sitt liv.
    Försök ät så att du får i dig 1-2g protein/kg. Dels mättar protein mer än fett och kolhydrater och sen så hjälper det till så att du inte tappar muskler.
    Lycka till i fortsättningen!
  • promeneraren

Heisan-> läste din blogg, och det var verkligen personlighetsförändring där :) var roligt! det är såpass jobbigt med viktnedgång, vägen är lång, så oftast blir det att man man vill straffa sig själv istället för att välja rätta alternativ som man klarar av att följa. och om man gått upp c 2 kg om året så äter man juh inte så farligt fel egentligen. så bara att bygga ut mera av det rätta och minska på felen så kommer det att gå hur bra som helst för dig!

Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!