Heisan skrev 2007-09-08 18:52:24 följande:
Jag har börjat gå ned i vikt så sakteliga. Har ändrat hela mitt sätt att tänka, o alla mina vanor. Just nu har jag en kcal-räknare som stöd för att lära mig vad det jag äter innehåller. Jag äter ca 1500 kcal/dag, men om jag myser med barnen en kväll i veckan så kan jag komma upp i ca 1800 kcal. Detta är inräknat all frukt o grönt.Kcalräknaren räknar ut hur många % fett/kolhydrater/protein man dår i sig/dag. Jag håller mig på max 30% fettJag har slängt bort mitt dåliga samvete när det gäller mat, jag bryr min inte om mina fyra-fem dagar av pms inför mensen. Skulle jag få i mig för mycket de dagarna så må de vara. När jag mår bra igen så går jag bara vidare. Mitt månadsmål är 2 kg i månaden.Jag har köpt en stegräknare no går minst 10000 steg på vardagarna o försöker lassa barn i vagn o gå hälften på helgerna. Men får inte dåligt samvete om jag av olika anledningar missar en dag då o då..Jaja, det var lite om hur jag har förändrat mitt liv... Gå gärna o läs min Feta Kärring-blogg..
Jättebra ju! Vad kul med en som inte går på alla konstiga dieter. Det sättet du går ner på nu är det bästa om man vill slippa vara tvungen att periodbanta resten av sitt liv.
Försök ät så att du får i dig 1-2g protein/kg. Dels mättar protein mer än fett och kolhydrater och sen så hjälper det till så att du inte tappar muskler.
Lycka till i fortsättningen!