• Elsans

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Jag vill veta vilka restauranger i uppsala ni gillar och vilka ni inte gillar så kan jag få lite tips om var jag ska gå (och inte gå) nästa gång jag går ut och äter. Kom ihåg att skriva var de ligger också.

Själv rekomenderar jag:
    -Saffran polo på vaksala gatan. Jättegod persisk mat och gillar man inte det finns det annat också.
    -messob, afrikansk restaurang på sturegatan. Jättegod och annorlunda mat men Lite rörig och svårförståelig meny och de tar inte kort.

• Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.
  • arianne03

Messob är god, men det är tyvärr nästan samma rätter hela tiden..
    Bra att man kan ta relativt billig take-away, dåligt att de fortfarande inte tar kort.

• Elsans

VA faan, tar de fortfarande inte kort!? När jag var där verklade det på dem som att det var på g...

• Ur Tuffa Ria

Texas Long Horn är gott, dyrt men smuttsigt... Insider tipps. Plus lite otrevlig personal.. (inte min tippsare dock!)

• arianne03

Åsa M A skrev 2007-09-19 17:20:31 följande:

VA faan, tar de fortfarande inte kort!? När jag var där verklade det på dem som att det var på g...
    Jag var där för ca 2 veckor sen, så om det var senare så kanske.
    Men de sa redan när de precis öppnat att de "höll på att skaffa", så jag hyser inte mycket hopp

Det dumma var ju att de sa inte det innan man skulle betala...tur att vi hade kontanter med oss!
  • Elsans

aha, ja det var typ 3veckor sen för mig så då var det inte helt på g alltså. Jaa, jag veet! vi hade inga kontanter med oss så sambon fick gå och ta ut. Iofs nära till den på skolgatan men ändå irriterande!

• arianne03

Åsa M A skrev 2007-09-17 18:03:05 följande:

Olivomat verkar jättebra. Fortfarand e ingen som har varit där??
    Jag försökte idag! Men jag hittade den inte! På deras hemsida står det bara Dragarbrunnsgatan, inget nummer - vilken miss!

Kanske vill de inte ha några kunder?
  • Suri

Jag och sambon går ofta på Konsertbaren vid "musikenshus" och äter middag. Goda viner, fin miljö, bra service (förutom en virrig servitris som vi råkat ut för en gång) maten är otroligt god och prisvärd (kan man säga så?), känns lite lyxigt fast ändå inte farligt dyrt. Goda drinkar. Och nu en häftig utsikt...
    Ja det stället rekomenderar vi båda två.

På FL är man själv, men aldrig ensam
  • Pirum

Jag och saMbon åt lunch från Oliv-o-mat idag. Han åt lax som var en av 4 dagens luncherbjudanden (tillsammans med vatten och bröd 49 kr) och jag åt kyckling. Som student får man dessutom ett gratis tillbehör så jag provade fåroströra med chili.

Jag blev jättemätt och det var absolut prisvärt och gott.

Det ligger bredvid Il Gusto på Dragarbrunn, mittemot mattaffären som ligger bredvid UNT.

• arianne03
    loly skrev 2007-09-21 12:41:42 följande:
    Jag och saMbon åt lunch från Oliv-o-mat idag. Han åt lax som var en av 4 dagens luncherbjudanden (tillsammans med vatten och bröd 49 kr) och jag åt kyckling. Som student får man dessutom ett gratis tillbehör så jag provade fåroströra med chili. Jag blev jättemätt och det var absolut prisvärt och gott. Det ligger bredvid Il Gusto på Dragarbrunn, mittemot mattaffären som ligger bredvid UNT.
    Ok, tack! Kan man äta där eller bara ta med? Dumt att de varken har adress eller telefonnummer på sin hemsida!
  • arianne03
    Jag och saMbon åt lunch från Oliv-o-mat idag. Han åt lax som var en av 4 dagens luncherbjudanden (tillsammans med vatten och bröd 49 kr) och jag åt kyckling. Som student får man dessutom ett gratis tillbehör så jag provade fåroströra med chili. Jag blev jättemätt och det var absolut prisvärt och gott. Det ligger bredvid Il Gusto på Dragarbrunn, mittemot mattaffären som ligger bredvid UNT.
    Ok, tack! Kan man äta där eller bara ta med? Dumt att de varken har adress eller telefonnummer på sin hemsida!
  • musli

Kött Kök & Bar kan jag VARMT rekommendera!
    Var där och åt canneloni, hjortytterfilé och sås och kylftpotatis och gud vet allt...
    Man beställer var sak för sig
    Alltså man väljer köttbit eller fisk eller vad man vill ha
    Sen väljer man vad man vill ha till, potatis, ris eller annat
    Sen väljer man vilken sås man vill ha till (vi tog murkelsås, mumma!)

Dyrt! Men HELT underbar mat!!!

• Elsans
    Åh, va bra! då ska jag absolut gå dit!!
  • Elsans

musli: håller med om kött kök och bar. skibra!!

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.