• Elsans

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Jag vill veta vilka restauranger i uppsala ni gillar och vilka ni inte gillar så kan jag få lite tips om var jag ska gå (och inte gå) nästa gång jag går ut och äter. Kom ihåg att skriva var de ligger också.

Själv rekomenderar jag:
    -Saffran polo på vaksala gatan. Jättegod persisk mat och gillar man inte det finns det annat också.
    -messob, afrikansk restaurang på sturegatan. Jättegod och annorlunda mat men Lite rörig och svårförståelig meny och de tar inte kort.

• Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.
  • Pirum

Jag blir så förvånad varje gång jag går förbi Cupido och ser att de fortfarande har öppet. Har de kvar sitt utskänkningstillstånd efter oegentligheterna i våras? De hotade ju en reporter som ville skriva om det.

• non compos mentis

Yukikos Sushi är i sommarro grymt bra, tur att man bor granne med dem

Eko-Cafet har goda luncher.
  • Annica med A 03 och L 05

Ok, nu bryter jag mig in här igen. Om man skulle vilja ge bort en lyxmiddag som bröllopspresent (presentkort eller pengar så de får boka själva), vilken restaurang är bäst? Dvs det får gå på runt 2000:-. Har hört talas om Guldkanten (eller vad den i Saluhallen nu heter) men vi är ju nyinflyttade - och dessutom går vi väldigt sällan på dyra restauranger - så det kanske finns fler. Eller är det den som gäller?

Var förresten på Åkanten första veckan vi bodde här och åt lunch. Otroligt besviken på maten. För 75 spänn fick jag nåt som mest kunde liknas vid skolbespisningens (fick rysliga minnen från grundskolan) fiskpanetter med kokt potatis. Och nåt klägg vid sidan om. Varför var det så långt kö dit? Måste vara för utsiktens skull, eller hur? Eller valde vi fel dag?

• Supertesco

Vi brukar gå på en italiensk restaurang i Uppsala som heter Commedia Trattoria, ligger på Skolgatan. Suverän mat!

• Gable

Subway i Uppsala är ljusår ifrån Subway i Sthlm. Är lika besviken varje gång vi käkar där. Snåla med pålägg & grönsakerna och allmänt struliga. Vi har slutat käka där.

Hambergs Fisk var för ett par år sen alldeles underbart, är det detsamma än??

• Elsans

Tzatziki är jag inte så förtjust i. Maten är ok, iaf på vinterhalvåret. rekomenderar smördegsinbakade vitlöksmarinerade räkor med pilaffris, men somsagt bara på vintern, på sommaren är pilaffriset så överkokt att det påminner mest om gröt. Servicen är däremot riktigt urusel. De vill verkligen bli av med en så fort som möjligt så det händer att man får in huvudrätten innan man är klar med förrätten tex, detta gäller också ffa sommarhalvåret. Lokalerna, ffa uteserveringen måste dock vara en av upsalas bästa.

trattoria commedia är superbra tycker jag också. Annars om man vill äta lyxigt och dyrt så är villa romana som ligger på gamla torget (där kung krål låg förut, viist heter väl det torget gamla torget?) helt fantastiskt tycker jag.

• Theorese

Presentkort på middag, då skulle jag välja Hambergs. Guldkanten har maken varit på och upplevde det som bara dyrt...

En grek man inte får missa är ju Akropolis på Sysslomansgatan, mmm, det var länge sen kanske ska ta med maken dit nån kväll.

• Pirum

Annica med A 03 och L 05 :

Var du på åkanten på lunchen? Jag har bara ätit middag där på sommaren och då är det pubmeny med en helt ok hamburgertallrik- inget speciellt men ok. Trevlig uteservering.

Annars har Svantes Källares sommarrestaurang varit lysande med bra meny och nationspriser är aldrig fel.

Kan också rekommendera Commedia, jättegod mat.

• Konvaljen

Vill varna stort för Tzatziki.

Vi har varit där flera gånger och sista gången var fruktansvärd. Jag beställde souvlaki och då den kom var den alldeles seg, hade legat på värmning för länge. Vi skickade då tillbaka den till köket, vi fick ut en ny tallrik - precis samma sak!
    Då kyparen kom så frågade han om det smakade bra, jag sa som det var men att det var ok, jag var hungrig och kunde äta det ändå. Han tog ändå tallriken och sa att jag skulle få något annat. Då kommer ägaren ut och börjar skrika (seriöst!) på mig och min man. Det hela slutar med att vi lämnar restaurangen, men betalar för maten och jag är i tårar. Har hört flera som inte varit nöjda sedan de böt ägare för ett tag sedan.

Kan däremot rekommendera Mammas Meze, helt suverän kvarterskrog!

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.