• Elsans

Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.

Jag vill veta vilka restauranger i uppsala ni gillar och vilka ni inte gillar så kan jag få lite tips om var jag ska gå (och inte gå) nästa gång jag går ut och äter. Kom ihåg att skriva var de ligger också.

Själv rekomenderar jag:
    -Saffran polo på vaksala gatan. Jättegod persisk mat och gillar man inte det finns det annat också.
    -messob, afrikansk restaurang på sturegatan. Jättegod och annorlunda mat men Lite rörig och svårförståelig meny och de tar inte kort.

• Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.
  • Lurvenpajsaren

Och då var det ännu bättre för tio år sedan! Idag är de fortfarande bra, men serverar mindre portioner och kostar är dyrare.

Supertesco skrev 2007-09-02 16:16:05 följande:
    Vi brukar gå på en italiensk restaurang i Uppsala som heter Commedia Trattoria, ligger på Skolgatan. Suverän mat!
  • Lurvenpajsaren

Eh? Vad har jag skrivit egentligen?! Min sista del av meningen är ju asdum. Jag menar att man får betala mer för mindre portioner.

Lurvenpajsaren skrev 2007-09-02 21:15:23 följande:
    Och då var det ännu bättre för tio år sedan! Idag är de fortfarande bra, men serverar mindre portioner och kostar är dyrare.
  • arianne03

Guldkanten har jag hört är helt suverän (av min bästa kompis), skulle gärna äta där.

• aroma

Jag tycker att restaurant Lingon är urmysig. God mat också, kanske lite små portioner på vissa rätter. Lokalerna är dock oslagbara i Uppsala.

• hatemachine

Mammas Meze ligger i Eriksberg, i närheten av Ekeby Bruk. Man ser det därifrån. För hette det Mamma Mu, och alla barn fick mjölk gratis till maten. Men surkärringen som gjort Mamma Mu-böckerna fick flippen när hon fick höra det.

• hatemachine

Cupido har goda sallader, dock är miljön inget att hurra för. Knappast någon matro, och barnvagn är ingen hit att ha med sig. Ken's pizza i boländerna har finfina pizzor :)

När det gäller kebab faller valet på kebab house vid åhlens. "Jalla jalla" eller vad halal-haket som förr hette saffets heter, varnas det för.

• arianne03

Unico har roligare tillbehör att välja på när det gäller sallad. Samma med coffehouse by george

• Elsans

Håller med om Lingons uteservering, helt fantastisk. Maten var jättegod också! Ååh, akropolis är också jättegott!!

hatemachine: håller med om kebabhouse och jalla jalla. jag gillar dock jalla jallas pizzor men inte kebaben (f.ö saknar jag saffets chickybits, buhuuu), blir dessutom så less på deras kösystem att jag undviker att gå dit bara därför.

i förrgår åt jag för första gången på troja som ligger på svartbäcksgatan bredvid Hugos, skitbra lunch!! Lite dyrt men helt klart värt det.

Är det förresten någon som har varit på il gusto? min lillebror har gjort praktik där och säger att lunchen är skitbra, middagen mindre bra. Vad säger ni?

Svar på tråden Rekomendera eller varna för restauranger i uppsala.