Aquagreen skrev 2007-09-01 11:38:39 följande:
Ts - Menlåtden vara några veckor till då, du plussade igår så det är ju MÅÅÅNGA veckor kvar för den att läka o så lång tid tar de ju inte, den är ju ihop läkt på nån vecka ju
Det tar
inte en vecka att läka ordentligt. Möjligen förläkningen, alltså den ytliga.
Ska du ge råd ge dom på ett faktabaserat plan för TS skulle lätt kunna få hela amningen förstörd (både fysiskt och psykiskt).
TheLove skrev 2007-09-01 11:43:17 följande:
Jo jag väntar kanske lite... Den har börjat vara lite senaste veckorna... kanske beror på graviditeten? Vad tror ni? Jag har inte riktigt bestämmt mig än iaf...
Om det varar efter 4 månader är det inget bra tecken och ska kroppen dessutom, förutom en oläkt och varande piercing, ta hand om ett växande foster så kommer det att ta som minst dubbelt så lång tid då kroppen per automatik kommer att prioritera barnet.
I det stora hela så läker ett sår som bäst om det inte finns något som irriterar det, och när det kommer till en piercing så läker det snabbare utan smycke än med då smycket i sig är en irritation.
Enkel ekvation:
Oläkt piercing (om än så bara en liten millimeter längst in) + bebis som suger (ofta feltag i början) eller punp = irriterad oläkt piercing
Irriterad oläkt piercing + ammande barn/pump = ännu mer irriterad oläkt piercing och hög infektionsrisk (bakterier)
Infektion i piercingen = behöver jag förklara
Jag sitter inte och säger att det kommer att gå åt helvete för det kan lika väl gå bra.
Jag försöker inte heller övertala dej till att ta ur den, även om det är det jag skulle ha gjort.
Jag vill bara informera om riskerna.