• vildabebbe

Storbritannien och handfaten....

Ni som bor i storbritannien, vad tycker ni om handfaten här? Jag blir irriterad varje gång jag går in på toa, tvingas välja mellan den kokheta kranen eller den iskalla.... Är det bara jag som tycker dom är extremt irriterande? Förstår mig inte på dom överhuvudtaget!

• Svar på tråden Storbritannien och handfaten....
  • humma

Airy fairy skrev 2007-09-04 22:44:06 följande:

Oh no!Svampar i vaggen Har bara sett det i London maste jag erkanna. Bor du soderut?
    Väster om London, men jag bor faktiskt även i huset i Sverige.
    Pendlar!!!
  • Rutiga Rutan

Ännu en grej från vårt förra hus (nybygge):
    Där kunde man se "utomhus" mellan dörren och dörrkarmen i entren. Inte så kul när det blåste på vintern.

Nu förstår jag vad de här uppstoppade drag-stoppen är (ni vet de där som ser ut som taxar etc). Vi satte draperi för dörren så blev det varmare.

• Rutiga Rutan

Och så lite OT - salt och pepparkaren är "tvärtom". Salt ur den med ett hål och peppar ur den med många hål. I alla fall här norr upp.

• vildabebbe

appropå att inte skölja disken....
    många här sköljer inte av sig efter bubbelbad heller

• 3tjejer

Rutiga Rutan skrev 2007-09-04 21:33:46 följande:

Pim73 - just det där med potträningen var urjobbigt när man har heltäckningsmattor ! För att inte tala om när de blir magsjuka och bara kräks rätt ut utan förvarning...
    Det har vi precis haft. Jag fick lägga ut alla bitar plastad frotté jag hade som en gång mellan barnens rum och toan. Det och gamla lakan. Gah!
  • 3tjejer

Angående badrum så har vi plastmatta på golvet. Den ligger direkt på spånplattan och tro inte att det är någon silikonlist runt. Undra om det nån gång skvätter vatten när två barn badar??

• vildabebbe

samma här, plastgolv direkt på spånplattan utan tätning, och TAPETER i badrummet.

• Airy fairy

Oh ja! Disken och saltkaret. Har menat att fraga om det hur langa som helst. Da ar ju tvart om eller hur?!

Har lart mannen att skolja disken. Det tog ett par ar men det gick

• Nim

Men vad tycker ni om bara en diskho?! Alltsa bara ett utrymme for vatten pa diskbanken. Det funkar ju faktiskt inte att diska med bara en!!

Och det hogteknologiska sakerhets systemet pa banken dar man maste uppge sin mammas 'maiden name'!

• Legewiel

Hehe, engelsmän är för roliga Jag har en kort tid bott som inneboende i två familjer, en i Skottland och en i Wales.

Den walesiska familjen hade heltäckningsmatta i badrummen, jepp jepp. Jättefint när man steg ur duschen och det rann vatten ner i mattan...fina mögelfläckar lite här och där! De hade också vanliga tapeter, inte våtrums- eller kakel.

Kranhelvetet har ni redan beskrivit så bra.

Den skottska familjen bodde i ett stenhus, med DUBBLA fönsterglas som de så stolt påpekade, och frågade hur vi stackars finländare kunde bo i TRÄhus i vårt iskalla, artiska klimat! Jag var där i juli (det var 18 grader varmt och jag hade stickad tröja när de hade t-shirts), och det var så kallt på nätterna att vi var tvungna att ha elektriska filtar i sängarna. Hemma hade vi 30 grader varmt sa mamma. I rest my case när det gäller oss "stackars" finländare!

Vattenburen värme hade de aldrig hört talas om, ej heller centraldammsugare (ni kan tänka er minerna när jag sa att vi har en dammsugare som är ett hål i väggen och dit far allt skräpet in ) eller termoglas (3- eller flerdubbla fönster alltså).

MEN - när det gäller disken ska jag be att få påpeka att min mamma har också bara en diskho, och hon sköljer nog disken Hon har en sorts metallkorg/ställning på andra sidan, som hon plockar disken i, sen tömmer hon ur diskvattnen och fyller på med rent sköljvatten. Så det funkar också

Svar på tråden Storbritannien och handfaten....