Hehe, engelsmän är för roliga
Jag har en kort tid bott som inneboende i två familjer, en i Skottland och en i Wales.
Den walesiska familjen hade heltäckningsmatta i badrummen, jepp jepp. Jättefint när man steg ur duschen och det rann vatten ner i mattan...fina mögelfläckar lite här och där! De hade också vanliga tapeter, inte våtrums- eller kakel.
Kranhelvetet har ni redan beskrivit så bra.
Den skottska familjen bodde i ett stenhus, med DUBBLA fönsterglas som de så stolt påpekade, och frågade hur vi stackars finländare kunde bo i TRÄhus i vårt iskalla, artiska klimat! Jag var där i juli (det var 18 grader varmt och jag hade stickad tröja när de hade t-shirts), och det var så kallt på nätterna att vi var tvungna att ha elektriska filtar i sängarna. Hemma hade vi 30 grader varmt sa mamma. I rest my case när det gäller oss "stackars" finländare!
Vattenburen värme hade de aldrig hört talas om, ej heller centraldammsugare (ni kan tänka er minerna när jag sa att vi har en dammsugare som är ett hål i väggen och dit far allt skräpet in
) eller termoglas (3- eller flerdubbla fönster alltså).
MEN - när det gäller disken ska jag be att få påpeka att min mamma har också bara en diskho, och hon sköljer nog disken
Hon har en sorts metallkorg/ställning på andra sidan, som hon plockar disken i, sen tömmer hon ur diskvattnen och fyller på med rent sköljvatten. Så det funkar också