Inlägg från: kattengustav |Visa alla inlägg
  • kattengustav

Ullaredstråden volym 4

Snön har redan börjat falla här, men nu är det lite lugnare än tidigare, så ta det lugnt ni som ska åka i morgon, för dom säger att det kan bli halt.

• kattengustav

Mina föräldrar har 25 mil till Ullared och dom tjänar på att åka dit istället för att gå till vanliga affärer.
    Vinterskor har dom inte inne på Gekås, men dom har billiga skobutiker utanför.

Annika 75 skrev 2007-11-09 16:48:50 följande:

Hej!Orkar inte läsa igenom er tråd, så jag har en fråga. Är det mycket billigare att handla på Gekås än på andra "vanliga" affärer? Jag är mest ute efter kläder och leksaker till mina barn (snart 1 och 4 år). Vinterkläder till 4-åringen, ev. vinterskor. Ska även försöka hitta lite presenter till vuxna släktingar, men vet inte riktigt vad jag är ute efter.Vill ju få pengarna att räcka till så mycket som möjligt, så jag försöker räkna ut om jag tjänar på att åka till Ullared (ca 25 mil). /Mvh Annika
  • kattengustav

Nu åker man snart. Ska ta hand om valparna först och sen skrapa rutorna på bilen. Inte kul, men det är ju så när det är kalt ute. Hoppas man hittar lite att handla idag.

• kattengustav

jaha, nu är man hemkommen från gekås. Det blev några kronor den här gången med, men inte så mycket folk. På vissa ställen var det helt tomt så man kunde gå hur fritt som helst. Dom hade lite mer vinterjackor nu än dom hade i september och många snygga. Såg ut som skidjackor ungefär.
    Nu ska man bara plocka upp allt och kolla igenom det så man fick med rätt saker hem.

• kattengustav

Nej, det var inte så många. Kom runt tjugo över sju och då var det kanske 20 bilar på parkeringen. Jag tyckte det gick bra att ta sig fram idag, men måste eventuellt ner dit en gång till den här veckan. Köpte ett par byxor som var för små, så jag måste byta dom. Det är lite dumt när man inte provar, men sen orkar man inte alltid det.
    Men på vissa ställen var det helt folktomt så där kunde man gå hur lätt som helst. Även på leksaksavdelningen. Fick tag på min skötväska nu äntligen.
    När jag ställde mig i kön vid halv åtta så stod det kanske 11 personer i kön, men när dom öppnade så sträckte sig nog kön bort till parken ungefär. Men vid öppning är det ju inte så farligt. När jag kom ut vid tio tiden var det bara att gå in och bussarna började komma då.

Jiie skrev 2007-11-12 11:42:21 följande:
    åh nice... hon den ljusslingade korta förvirrade kvinnan som sprang där nere var min mamma Va inte så mycket folk idag eller?
  • kattengustav

Jaha, då ska man åka ner en dag till den här veckan. Måste ner och byta ett par byxor som var för små. är så när man inte orkar prova dom där, men det är ju tur att man inte har så långt.

• kattengustav

Som någon skrev så kostar dom runt 259, men då är dom inte så stora vad jag har för mig utan då får man köpa till sektioner för att den ska bli bredare och passa en trappa. Är inte helt säker, men jag har för mig det var så.

Moppis skrev 2007-11-12 21:59:50 följande:
    Vi ska till Gekås på fredag, vet någon om de har trappgrindar och vad de kostar?
  • kattengustav

Igår på förmiddagen mellan 8-10 var det inte mycket folk alls inne i affären.

linper skrev 2007-11-13 08:36:17 följande:
    Mycket folk inne även på eftermiddag/kväll?Känns som att det inte finns någon lugn stund i den affären
  • kattengustav

Jag tyckte bara trappgrindarna såg extremt små ut, men jag kanske kollade på grindarna till dörrar, men det var dom enda grindarna jag såg när jag var där.

Plippi skrev 2007-11-13 09:50:18 följande:
    Jo då.Man märker faktiskt skillnad när bussarna börjar dra sig hemmåt vid tretiden. Sedan kommer det lite mer folk när de som bor nära har slutat jobba och kommer in och handlar. Nu i veckorna är det inte alls så farligt på kvällarna. Det är bara Fredagar och Lördagar som det är mkt folk även på kvällen.De tiden man kan "undvika" är mellan 10 och 3. Angående trappgrindarna så finns det förlängningsdelar till dem. Men det gör det till andra märken oxå. Det är ju inga standard mått på dörrar och trappor, så det är inte så att Ge-kås är extra små.
Svar på tråden Ullaredstråden volym 4