Inlägg från: AlexandraLuleå |Visa alla inlägg
  • AlexandraLuleå

Ullaredstråden volym 4

ia116: jag har hmmm vad blir det, drygt 140mil dit

men nu råkar det vara så att jag blev bjuden till utlandet av min mor, så då måste jag åka till trollhättan( 8mil från gbg) för vi flyger från gbg, så då åker jag ner en dag tidigare och tar en tur till ullared, behöver ju sommarkläder för mina gamla kläder kan jag glömma att komma i på typ 2 år eller något, och sen behöver jag köpa några mer amnings bh-ar nu när brösten stabiliserat sig.

sen i mitten av nov så skall jag och barnen ner och hälsa på hos mina föräldrar så då blir det ju ullared igen

• AlexandraLuleå
    Minja skrev 2007-10-10 14:08:17 följande:
    Hej, hemma från shopping landetFick tag i det mesta vad jag behövde men får komplettera lite till mig och stora tjejen. men det var väldigt urplockat i vissa storlekar.. 110-120 collegetröjor hitade jag bara ett fåtal och av dessa var det 1 som passade mig i smaken..Det var folk över allt och många gick med bärselar och jag vagnen kunde vi inte lämna efter som folk stog och rotade i den flera gånger sade min make..Leksaker fanns det massor men jag orkade inte stå och trängas med alla andra som slet i leksaker..Jag blev så glad på baby avdelningen för där hittade jag ett ståbräde för vagn....för 159:- om jag inte minns fel *som hittat*Ska försöka plocka upp alla grejer och se vad jag egentligen gick hem
    en ståbräda? åh hoppas det finns kvar är jag åker ner, och att den passar min vagn... har velat ha en sån ända sedan lillen föddes ju, så slipper man håll astorebror i handen och springa efter han när han löper iväg
  • AlexandraLuleå
    Villemol skrev 2007-10-10 14:39:45 följande:
    Minja;Tror du ståbrädan funkar på en Brio????Ska ner på fredag och är på jakt efter en ståbräda ju!
    om den är likadan som easyrider så funkar den fint till brio!
  • AlexandraLuleå
    lugnåsbo skrev 2007-10-10 16:00:11 följande:
    tråkigt att alla boenden verkar bokade fre-lör framöver tänkte åka dit med ett annat par o göra lite myssemester av det hela.Ni vet ingen annanstans där det kan vara ledigt som inte är i stugbyn?
    dom har ett mysigt vandrarhem i varberg, då har man ju bara drygt 3 mil till ullared
  • AlexandraLuleå

sitter och försöker knåpa ihop en inköpslista, går lite halvsegt, känns om man glömmt 1000 saker,   vad är det vanligaste man glömmer när man åker dit? Något som man absolut inte får missa enligt er andra?

• AlexandraLuleå
    Maria84 skrev 2007-10-11 19:12:46 följande:
     Har också funderat på det.. Men jag kan ändå inte komma på nåt. Men det brukar alltid vara nåt som jag har glömt när jag väl kommer hem. Har en kompis som åker på lördag visserligen och hon kunde köpa om det var nåt jag hade glömt
    ja efter att jag varit nere så dröjer det ju bara drygt 2,5 vecka innan jag skall ner igen så det är ju ingen katastrof, men det är ju alltid kul att kolla läget lite första gången, får ju dela upp inköpen på 2 eftersom jag skall flyga hem med sakerna med (förutom presenter/leksaker som jag skickar med bussgods )
  • AlexandraLuleå
    This is me skrev 2007-10-11 19:34:03 följande:
    Har ett par jobbarkompisar som åker ner på måndag. Så jag ringde Ullared kundservice och frågade om man fick byta amningsbhar. Och det fick man om alla lappar satt kvar Mina sitter tillock med på galgen. Så nu hoppas jag få rätt stl och sa att hon även skulle köpa en till. Håll tummarna för att de finns kvar bara.
    vad skönt för dig =) dom kanske inte har inne just den modellen, men dom har ju alltid inne amningsbhar, så i värsta fall får man ju ta en annan modell, för dom "rövarpriserna" så bryr inte jag mig så mycket iaf,huvudsaken är ju att dom sitter bra sen kan dom se ut som s*it det struntar jag i
  • AlexandraLuleå
    Carolina1979 skrev 2007-10-11 22:17:10 följande:
    Jie: Dags att lägga ut lite bilder va?
    kunde inte sagt det bättre själv

nu är det "bara" 15 dagar kvar tills jag är där och handlar
  • AlexandraLuleå
    Dieselmom skrev 2007-10-11 22:29:20 följande:
    Var på Ullared i onsdags :D Spenderade 2700kr... var det mkt tyckte ni??
    enligt mina mått? nej det var inte mycket, jag har som minst (och det var långt innan jag fick barn och sambo) spenderat runt 3500kr därinne, när jag handlade sist gång åt enbart mig och sonen hamnade det på 5500kr, vad det hamnar på denna gången törs jag egentligen inte tänka på, men det blir säkert runt 7-8000kr
  • AlexandraLuleå
    Dieselmom skrev 2007-10-11 22:47:08 följande:
    oj jäklar du var mitt rätt så snålt hahaha! Får skylla på att vi är 3 som lever på 1 lön haha! Fast sambon fick bara strumpor...
    ja denna gången jag skall ner så skall det ju handlas i princip allt i klädväg då barnen väger som ogräs
    och mellanpojken har bara en strl under äldsta pojken så det går liksom inte att ärva så mycket där heller, och kläderna slits ju fort på en aktiv 5-åring med

vinterkläder har vi till alla 3 barnen redan, men allt utöver det, nja okey,minsten behöver ju kanske inte så mycket kläder men men.

och så en helt ny garderob till mig då jag typ aldrig kommer komma i mina kläder som jag hade innan denna grav.
    gubben behöver massa nya kläder+ att vi köpt hus så det kommer komma en del inredningsprylar+ julklappar...

ja du förstår själv att det kommer rusa iväg rätt bra med pengar *ryser*
Svar på tråden Ullaredstråden volym 4