Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

i mariebergs centrum fanns bara 2 molnoveraller kvar, en i 62 o en i 74. men de är kanske borta idag

jag köpte en stjärntröja igår (och lite rabatt skadar ju inte) för bodyn vi hade förut var så fin på junior! jag brydde mej inte så mkt om att den tappade lite i färg, den kändes bara mer retro då det roliga var att alla saker jag handlade tydligen var flickkläder fastjag tyckte de var unisex plyschhängselbrallor, grön tröja med retromönster och en röd stjärntröja. junior fick många presentkort på lindex i ettårspresent, perfekt!

• milimina
    Sammet skrev 2007-09-06 09:14:25 följande:
    milimina: Ojdå! Kanske bäst att ringa och se om det finns någon innan man åker... Fast de har ju annat fint ocksåEn grön äppeltröja tex.
    finns det?? den missade jag junior hade en turkos/brun förut och den är ju så läcker! jag får nog ta en sväng till snart... åh nej så tråkigt
  • milimina

var det hjärtan? jag har för mej att det var äpplen haha men ja den menar jag men är det den gröna med mörkgrönt mönster så är det nog den jag köpte! jag fattade bara inte att det var äpplen

och jag köpte en strlk större. han växer väl i den förr eller senare

• milimina

jag fick rabatten utan att ta ett kreditkort. och så mkt som jag handlar barnkläder numer räknas varenda bonuspoäng jag kan få

velourbrallorna är skitsugiga i formen för min tydligen spinkiga unge de är stora i midjan och sista paret vi testade ramlade av honom. alltså jag kunde bokstavligen lyfta honom ur byxorna! nog för att han är lite smalare än genomsnittet men vafan... det blir inga fler såna för oss.

• milimina
    Snorky skrev 2007-09-06 22:15:29 följande:
    9 mån till 1 år är väl "standard" men det varierar såklart... min 8½ mån har precis börjat med 80 från Lindex. Han är 70,5 cm lång... så de är rätt små i storlekarna tycker jag.
    du skojar? junior har just växt i 80 och han är 78,5cm! dvs han har precis vuxit ur sina lindexkläder i 74... och han är över året!

nu fattar jag att han är smal.
  • milimina
    Snorky skrev 2007-09-06 22:25:05 följande:
    ja, men jag kör ju 74 också... 80 funkar, det ser inte för stort ut eller så (vilket jag är extremt känslig med)... Jag kör alltid minst 2 storlekar samtidigt...
    fast alltså... 74 är för litet på honom, men 80 lite stort. och det ser stort ut också det enda som sitter som gjutet på honom är meandi i 74/80. tur man har en del sånt
  • milimina
    Snorky skrev 2007-09-06 22:43:05 följande:
    jo, fast dubbelstorlekar tycker jag är jobbiga! Det är ju ännu större glapp då! Så när 74/80 är urväxt ser 86/92 enormt ut! Aldrig är man nöjd! Fast o andra sidan me&i kan man ju inte låta bli... så himla mkt fint!
    helt sant! fast då kan man använda de vanliga storlekarna tills de vuxit i nästa dubbelstorlek å andra sidan och jag håller med om lindex pojk-sortiment, det suger! Skrikandes gick en vända i förrgår men blev bara trött... monster, spindelmannen och svart och blått - kan inte killar ha färg eller vad menar de??

å andra sidan så finns det säkert de som gillar den stilen också... min ena kusin som fick barn ett halvår före mej tycker deras sortiment blivit jättebra nu! å andra sidan är hon åtta år yngre och är nog inte så inne på retro...
  • milimina
    Smultronbullen skrev 2007-09-07 20:30:28 följande:
    Jag undrar om det är någon mer än jag som köper för stort när något fint inte finns i rätt storlek eller börjar i för stor storlek? Är det helt knäppt? E har en liten "växailåda" :)
    jag med det började jag med tidigt, haha. när han var tre månader gammal hade jag redan en hel del i 74, som han inte växte i förrän uppåt 9-10 mån nu har han just växt i strlk 80 och vi har en del ända upp till 92, men det beror mkt på att vi fått stort i present + att jag köpte en hel låda med begagnade kläder på tradera och däri fanns en del upp till 92 också.

men lindex äppeltröja och plyschhängselbrallor har jag köpt på mej redan nu för att jag vill ha dem till junior senare. de är i 86 men så gör jag bara med kläder jag verkligen blir kär i och vill ha.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)