Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Snorky skrev 2007-10-05 19:49:24 följande:
    nä, jag var också in idag utan att hitta de. Skrev det ett par inlägg upp! Då borde de alltså inte finnas om vi har letat båda två! Jag funderar på en tur till Marieberg i helgen om jag får en stund över... de brukar få in tidigare där, eller om de är bättre på att plocka upp?!?
    meh, jag är blind nä men jag är så sjukt trött idag efter en veckas obefintlig sömn så jag ser verkligen inget. eller jag ser, men hjärnan registrerar inte. så jag var rädd att jag missade snigeltröjorna bara för det hahaha.

mariebergs butik är mycket bättre, tyvärr tycker väl fler det för sakerna tar ju slut så fort där jag tänker bara vila i helgen och hoppas på att de finns i stan nästa vecka istället Räcka ut tungan
  • milimina
    gosmamman skrev 2007-10-05 20:06:04 följande:
    herregud, jag fattar inte att man kan lägga såmkt pengar på dessa byxor när man kan hitta nästan identiska på Lindex för under 100-lappen.www.tradera.com/_NYA_plyshbyxor_fran_meandI_m...
    tja, har man ett barn som man kan lyfta ur lindexbyxorna men som meandi sitter inte bara kvar utan helt perfekt på, så...
    köper dock bara direkt från meandi = billigare än traderahypade exemplar.
  • milimina
    philmKarin skrev 2007-10-05 22:46:07 följande:
    Velourbyxorn med stjärna på i stl 74 ramlar också av min lilltjej men tack vare att det var dragsko/snören i midjan på storflicksbyxorna så kan Tyra ha dom och de sitter superbra. Tidigare var jag kär i little star velourisarna och ville inte att hon skulle bli större än stl 80 men nu är jag så glad att de här nya byxorna kommit. Mitt Lindex hade dessutom fått in en massa nya bruna dessutom så jag funderar på att köpa upp mig på de 2 nästkommande storlekarna också .
    ja jag är jätteglad att det är dragsko på de större byxorna!! för då kommer han ju kunna ha dem öven om de är lite stora just nu är de för långa dock och även om jag skulle vika upp dem så slutar det alltid med att han springer runt med dem runt fötterna... så vi väntar har ju två par meandi-byxor så länge
  • milimina

och apropå velourbyxor så har jag köpt ett par som är helt underbara från kajman-design.blogspot.com/ extremt retro och de verkar så himla sköna! funderar på att köpa ett par i nästa storlek med men vet inte om jag törs... maken tycker vi har så mycket kläder till junior jag förstår inte vad han pratar om

kompisens ettårskalas
    velourbyxorna - med en liten puff längs ner!

• milimina
    philmKarin skrev 2007-10-06 09:37:08 följande:
    Dom är på tok för långa för Tyra också men det funkar om hon har mockasiner eller pippilotta tofflorna på sig... så det har hon
    du menar att de sitter kvar hela tiden också? junior vill vara barfota...
  • milimina
    mollan nu skrev 2007-10-09 11:36:01 följande:
    *ghaaa* Alma har ju vuxit ur sina hängselvelurisar!!!Blir till att jaga 92or!
    men shit, jag som vill att junior ska ha sina senare! fast alma är större va? *håller tummarna!!*
  • milimina

mollan,
    jo han är nog slimmare han brukar ju vara det just byxor har tendens att vara långa på honom eftersom de åker ner när han inte har nån mage att hänga upp dem på Räcka ut tungan då kanske jag kan andas ut då

• milimina
    Snorky skrev 2007-10-09 14:21:41 följande:
    Mio har sina nu (stl 86), men med resår nertill o jag tycker inte de är för stora... han har 74 el 80 på några enstaka byxor annars.
    men hur stor är han?

80 är lite långt på junior fortfarande, antagligen för att alla byxor åker ner. han är ca 79cm och väger bara precis över tiokilosstrecket... normalt så är de flesta kläder för stora på honom. kan de ändå vara lagom nu alltså??
  • milimina
    Snorky skrev 2007-10-09 20:26:16 följande:
    jag vet inte... för 1½ mån sen var han 71 cm... så han har kanske växt ett par cm. Jag har som sagt satt resår i bensluten, annars skulle de vara för långa, men nu blir de lagom. Det finns bild på det i bildtråden, bild 175, på sidan 18. Ok, han kan säkert växa en bit till utan att växa ur de. Men jag tycker de sitter bra på honom nu.
    aha, ska kolla! blir nyfiken på hur det ser ut med resår   jag hade tänkt ha utan men ser det för weird ut får jag väl klämma på en mudd då
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)