• solida

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Ni som är supermatchare; hur blir det när era sambos/män el dyl ska klä på barnen?
    Jag är också sån som inte vill klä min son i färger som skär sig, även om jag inte tycker att det är så viktigt att det ska vara MATCHAT i rätt nyans och med strumpor i samma färg etc. Men när sambon klär på honom kan det ju se ut lite hur som helst... Idag t ex har han randiga strumpbyxor (svarta och vita), blå body med vita prickar och halksockor som är röda med rosa blommor på.

• solida

Hi hi... Kul att höra om era män/sambos och att det verkar vara ganska lika. Min sambo kan också klä sig själv riktigt snyggt och skulle ju inte själv sätta på sig en tröja som skär sig med byxorna... Måste erkänna att om vi ska iväg nånstans brukar jag se till att jag tar hand om påklädningen av sonen, annars får man ju gå och skämmas. Men som ni säger, bävar lite för när han ska vara pappaledig. Han kommer dessutom ta hand om inskolningen på förskola, då känns det verkligen som att jag får ta och lägga fram kläder kvällen innan!

• solida
    aneka skrev 2007-09-30 12:15:07 följande:
    finns molnoverallen kvar i nån butik? vad kostar den? den andra bruna overallen med ugglor i fodret, hur är den i storlek. Kan man ha storlek 50 till en nyfödd om den ska räcka i vår från mars/april och framåt.
    Det tror jag definitivt du kan. Men du kanske inte behöver nån varm overall öht om du ska ha barn i mars/april. Beror på vart du bor...
  • solida
    emmisvirre skrev 2007-09-30 12:29:34 följande:
    Hjälp!Försöker lägga ut en bild i bildtråden, men det blir bara en vit ruta m rött kryss i. Ingen bild. Jag har bilden i mitt galleri.Vet någon vad jag gör för fel? Hur gör man?
    Är du plusmedlem?
  • solida
    aneka skrev 2007-09-30 12:28:35 följande:
    va bra, den är inte så tjock tror jag, men jag borr i norr så en overall behöver jag allt
    Den bruna med ugglor är ganska normal i storlek, så den tror jag funkar i stl 50. Molnoverallen är dock liten i storlek så den kanske du behöver 56 på... Men man vet ju iofs inte hur stor din bebis kommer vara.
  • solida
    milimina skrev 2007-09-30 12:36:52 följande:
    det beror ju på hur stor bebisen är när den föds... vi var själva små båda två, 48cm, och junior var 50cm. han hade 50 rätt länge eftersom det var för stort i början, så jag var glad att jag inte lyssnat på alla bra råd om att börja på 56. om vi skulle få en till bebis runt mars/april skulle jag nog köpa overall i 50, den blir nog för liten lagom till när man kan sluta med overall då ju
    Samma här, men jag hade tyvärr lyssnat på alla goda råd om att bara köpa 56... Så första veckan fick jag ge mig ut och handla som en galning i stl 50. Inte så himla kul även om man gillar att shoppa. Och alla fina kläder jag köpt i 56 fick han inte använda förrän han var typ två månader gammal...
  • solida

Jag vill också ha den bruna molnbodyn!!
    Och så försöker jag sälja min molnoverall på tradera för jag märker att den kommer aldrig passa när det väl blir dags. Men det går inte så bra... Inga bud än så länge!

• solida
    Erika skrev 2007-09-30 14:15:33 följande:
    Finns moln bodysar bara som bodysar...haha ja det där lät julite kontstigt. Finns det som tröjor med?jag ställde frågan i bildtråden då det var där jag såg tröjan men vart snabbt avvisad o hitvisad!!Nån som vet??
    Ville inte vara avvisande, bara välkomnande till denna tråd! Det är så lätt att missa frågor som ställs i bildtråden... Och det är trist om man blir "osynlig" när man kommer med en fråga.

Jag tror inte de finns som tröjor, men det kanske kommer. Bodysarna kom ju bara för ett par dagar sen.
  • solida
    Buttelina skrev 2007-09-30 17:50:24 följande:
    tittade på dom tihgtsen idag. tyckte dom var hårda i midjan som bara den. min son kan inte ha dom. såg normal långa ut i storlek!
    Hårda i midjan låter inte bra, det brukar inte passa på min lille kille... Han har en liten rund mage...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)