Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

philmKarin skrev 2007-09-26 20:09:21 följande:
    Oj vad snygg den var i verkligheten Vilken längd/vikt har din son?
    Såg att du redan svarat Generad. Hm Tyra är nog runt 72cm och väger bara knappt 8kg så den kommer inte att vara för tight om magen iaf men jag hatar när byxor är för korta så vi får väl se om jag köper den...
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin
    Tina83 skrev 2007-09-26 20:12:59 följande:
    tänkte bara höra om det är fler är jag som lämnar tillbaka stjärnkläderna från Lindex? mina färgade av sig, så jag lämnade tillbaka..
    Är det de röda eller blå som blivit missfärgade?
  • philmKarin
    LillaÄrtan skrev 2007-09-26 20:59:09 följande:
    Dem är SKITSTORA! Min dotter kan inte ha strl 80 på jeans på bebisavdleningen.. Utan måste ha strl 74 på dem! Men på storbarnsavdleningen drar hon en 92:a på vrallor, 86orna funkar men är inget att växa i precis.... Jätteknasigt!
    Va??? Dags att börja titta på flick då med andra ord - yippie!
  • philmKarin

Jag fattar inte heller det här konstiga med missfärgningarna. Menar ni att stjärnkläderna skulle bli färgade av de andra kläderna eller av sig själv? Jag tvättar nästan alla barnkläder i samma maskin (också gemensam tvättstuga) och de har inte blivit färgade hittills...
    En annan sak jag alltid tänker på numera dock är om man har ett matchande par typ tröja och byxor så tvättar jag de samtidigt så inte bara den ena blir missfärgad av nåt . Hände med min favoritbikini: överdelen blev missfärgad och det hade inte gjort så mycket om inte4 underdelen fortfarande hade originalfärgen. Har tvättat den där bikinin tusen ggr sen dess men den förblir olikfärgad

• philmKarin
    Fru Indosaurie skrev 2007-09-27 08:57:47 följande:
    jag antar att stjärnkläderna blir färgade av annan tvätt eftersom att många har tvättat dom tillsammans med färgen som inte är dominant.Jag tvättar också i tvättstuga och sorterar alltid strikt efter dominerande färg om det så bara blir 2 plagg i maskinen.Lika med windstoppern från po.p, den ska tvättas utan sköljmedel, vilket gör att jag kör den ensam i en maskin.
    Ånej... utan sköljmedel, det visste inte jag!
    Men skulle plagg ha lättare att ta åt sig färg just första gången man tvättar dom eller varför blir bara stjärnorna missfärgade och inte de andra kläderna i maskinen?
  • philmKarin

Det kanske är så att den färgen som själva tråden i plagget är infärgat med färgar av sig ganska mycket medans i t.ex stjärnkläderna så är ju tråden vit och det blå resp. röda är ju sedan tryckt på det vita i efterhand och kanske inte färgar av sig på samma sätt som en blå röd body hade gjort?

• philmKarin
    lollypop skrev 2007-09-27 09:42:02 följande:
    Ja, tyvärr blir det ofta så... Man har redan handlat på sig en massa... Sen dyker det upp en rabattkupong! Surt!Men men... Alltid hittar man nåt litet i alla fall!!!
    Jag gick och "lämnade tillbaka" allt jag köpt och köpte om det med 25% rabatt... fick tillbaka 243kr . Pinsamt men tjejen i kassan verkade van ...
  • philmKarin
    Raira skrev 2007-09-27 09:58:12 följande:
    Var och slösade ena av mina 25% rabatter(barn) fick två med posten . köpte en billig randig långärmad blev praktiskt gratis sedan var jag inne på H&M och fyndade HelloKitty strykisar så nu har jag ett antal unika hellokitty klädesplagg till dottern .
    Aha... strykisar har jag inte sett. Får ta mig en tur till HM idag också då
  • philmKarin

Glömde ju säga att jag mailade Lindex förut ang. att mitt kort slutat fungera samt att jag aldrig fick några rabattkuponger längre... Sedan damp ju 25% kupongen ned i brevlådan samt jag fick en presentcheck på 50kr tillsammans med mitt nya kort

• philmKarin
    AsfaltsBlomma skrev 2007-09-27 14:39:50 följande:
    Har du med kredit på ditt kort?
    Nej jag har ju inte heller det! Fast jag funderar på att skaffa det...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)