Inlägg från: lollypop |Visa alla inlägg
  • lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Tildamamman skrev 2007-09-12 15:15:43 följande:
    Stjärnorna kom ju i våras också, men då tillhörde de pojk. Då var jag rebellisk och handlade till dottern. Tanten i kassan kommenterade surt att kläderna kom från pojkavdelningen...visste jag det?? Hoppas dessa håller bättre än de i våras. Mina ligger än så länge i tvättkorgen...
    Det var samma när jag köpte velourbyxorna till min dotter Förvånad I och för sig i brunt, svart, grått och turkost. Men jag visste ju inte att bara pojkar fick ha dom färgerna

Jag hade med mina två äldsta pågar och då frågade tjejen i kassan dom om mamma handlade till lillebror!?

Jag betalade också 59.50:-/st (t3b2) för dom då. Men när jag handlade till dottern i förrgår gav jag 69.50:-/st
    Vet heller ej om det beror på skillnad mellan tjej/killavdelning. Eller om de bara höjt priset !!!???
    En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
  • lollypop
    miniGrynet skrev 2007-09-12 15:24:50 följande:
    Men oj.... jag vet inte hur jag hade svarat om jag fått en kommentar ifrån kassörskan om färg-valet till min dotter! Galet ju!
    Ja, sa bara kort å gott...
    "nä, dom är faktiskt till lillasyster! Dom passar väl lika bra oavsett kön... typ!

"jo, visst! svarade kassörskan lite smått generat
  • lollypop
    Svärdlilja skrev 2007-09-12 15:30:55 följande:
    Ngn som har en bild på de bruna velourhängselbyxorna alla pratar om?Vad kostar molnoverallen?Kul tråd förresen!
    Bild finns på sid. 85 i tråden!

Overallen kostar 199:-
  • lollypop
    Line80 skrev 2007-09-12 22:32:02 följande:
    köpte gitarr tröja nr 2 till sonen idag.. den e snygg den me
    Supersnygg!
  • lollypop

Nu kommer storleksdisskutionen upp igen!
    Jag skrev ett inlägg om det för ca. 100 sidor sedan men fick inga svar!

Såhär är min tankegång...
    Jag tror mycket att det kan bero på modellen på plaggen samt materialet.

Har tex. köpt mycket från me&I och där skiljer också plaggen sig åt en hel del (i samma storlek).

Så jag är inte så säker på att detta är unikt för Lindex!
    Eller vad tror ni andra ???

• lollypop
    miniGrynet skrev 2007-09-13 11:26:18 följande:
    Aha... trodde det fanns kvar då jag sett det på andra auktioner, även om det funnits bud. Men ok, då vet jag i alla fall.
    I så fall måste där ha varit ett reservationspris!!!
  • lollypop
    Snorky:

Ja, för att på flick är modellerna kortare och tajtare
  • lollypop
    Snorky skrev 2007-09-13 12:12:38 följande:
    ja, men vadå, varför ska det vara så då?? jag menar köper jag en tröja från flick som är tajt i modellen så tycker jag den kan vara det på min son också... det är inte så att den är längre i ärmarna för att jag går upp en storlek. Nåt är ju fel, för kläderna borde ju sitta lika på en pojke o flicka som är lika långa, men så är det inte. Jag får köpa en storlek större på byxorna från flick också än från pojk, även om båda är i samma slags modell. (tajta/rymliga) Min son är smal och jag behöver inga "stora" kläder så att säga... jag går inte upp i storlek på flick bara för att kläderna ska bli rymliga, utan för att de ska passa!
    Det jag menar är att modet är sådant! Damkläder är så. Därför blir nog flickkläderna likadana. Det är min tankegång!
    + att retromodet är ju ganska lååångsmaalt Oftast!
  • lollypop
    LillaÄrtan skrev 2007-09-13 12:19:03 följande:
    Inte bara Lindex kläder som är så. Så är det ju på ALLA affärer!Dottern har strl 86, börjar väl gå över till strl 92 i vissa plagg. Men hon är rätt kort så 86 på brallor. Köpte bla de marinblåa mjukisbyxorna från all kids-kollektionen och det är strl 86 och den är JÄTTESTORA på henne. Tur att det är mudd! På killavdelningen är kläderna mycket större änn på tjejavdelningen.
    Håller med fullständigt!

Tycker inte att man kan gå efter "rätt" storlek nånstans vare sig det gäller barn eller vuxenkläder! Inte skor i heller för den delen!

Och det var det jag ville ha sagt...
    Lindex är inte unikt i denna fråga för överhuvud taget!
  • lollypop
    annaknin skrev 2007-09-13 12:39:11 följande:
    Nu är jag nog ute på hal is här för jag vet inte säkert, det här är bara något jag hört: Men är det inte så att pojkar generellt är större än tjejer i bebisåldern? Inte alltid förstås, men jag har för mig att det är därför BVC använder olika tillväxtkurvor för killar och tjejer...Kanske är därför klädmakarna gör pojkarnas kläder något större?
    Sant!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)