Inlägg från: lollypop |Visa alla inlägg
  • lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Karedo skrev 2007-09-13 13:02:18 följande:
    Vet inte om frågan har varit uppe, men.moln overallen från lindex , är den stor i storleken?Cassi har typ 86 i vissa kläder men den fanns väl bara upp till strl 80?
    Nej, den är INTE stor i storleken!
    En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
  • lollypop
    Karedo skrev 2007-09-13 13:13:07 följande:
    Nääää, vad synd då får jag strunta i den..Eller varför inte köpa den och spara till kommande bebis. om det nu blir någon Finns de kvar??
    Min dotter har storl. 74 i kläder och hennes overall i 74 sitter precis... Tur jag köpte en i 80 också

Köp du en och spara om du verkligen gillar den! Det hade jag gjort

Har hört att de finns kvar lite här och var. Men de är ju väldigt populära så skynda dig på!!!
    Vart bor du???
    Kanske nån i tråden kan tipsa dig om de bor i närheten och har sett den!!!???

Lycka till!!!
  • lollypop
    annaknin skrev 2007-09-13 12:39:11 följande:
    Nu är jag nog ute på hal is här för jag vet inte säkert, det här är bara något jag hört: Men är det inte så att pojkar generellt är större än tjejer i bebisåldern? Inte alltid förstås, men jag har för mig att det är därför BVC använder olika tillväxtkurvor för killar och tjejer...Kanske är därför klädmakarna gör pojkarnas kläder något större?
    Citerar knin... Tror mycket väl att det kan bero på detta... Inte för att jag vet om det stämmer så väl Fundersam
    Tyckte jag läste nånstans att BVC kurvor var förlegade !!!???
    Hur som helst barn är lika men ändå så olika

Själv har jag faktiskt inte behövt ta olika storlekar när jag handlat till mina pågar på Lindex, även om det funnits viss skillnad mellan olika plagg. Nu är iofs dom lite äldre, men...
    Ja, jag vet inte vad det beror på det här med storlekarna. Jag har väl personligen haft en väldig tur då bara...
  • lollypop
    Snorky skrev 2007-09-13 13:31:01 följande:
    det skiljer en stackars centimeter från födseln mellan normalkurvan på tjejer o killar... sen planar det ut o blir mindre o mindre, till slut går tjejerna om o blir längre i skolåldern. I vikt skiljer det ungefär 200 g från födseln o planar sen ut, vet inte hur det ser ut längre upp. Men det så små skillnader. O oavsett så spelar det ju ingen roll, för vi köper ju kläder i centilong, eller hur? Har man en 92 cm lång flicka eller pojke, så ska det ju vara 92 som ska passa på vilken av de, oavsett?? Även om den ena är 3 år och den andra 1½ år... är de lika långa så ska ju samma kläder passa.
    Ja, det har du ju helt rätt i !!! På längden i alla fall

Kom förresten på att de två par velourbyxorna jag köpte till dottern häromdan i storl. 80 skillde sig lite åt i storlek... Förvånad Fundersam
    Dåliga sömmare !!!???
  • lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:36:21 följande:
    provar igen. vilka storlekar finns velourbyxorna i? dom hängsel byxorna alltså?
    86-122
  • lollypop

Nä, det skulle varit som på den gamla goda tiden som min mormor sa...

Då hade dom minsan A, B, C- och D storlekar i byxorna.

• lollypop

Min dotter har normalt 74 i storlek. Men kan mycket väl ha 80 i bodys och tröjor, men absolut inte i byxor. Tom vissa 74 är nästan för långa.

• lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:51:18 följande:
    Tack lollypop så synd jag som ville ha d till min lille. Storasyster kan juh tyvärr inte ha hängselbyxor, då hinner hon inte på toa i tid dom va juh så fina. Här i nybro fanns det jätte många molnoveraller kvar, d va bara till att välja och vraka bland storlekarna. Sen hade jag rabatt oxå så 139:- slutade d på.
    Vad har han för storlek, då!?
    Som du kanske läst här i tråden så upplevs dom som ganska små i storleken!
  • lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:55:57 följande:
    Han har dessvärre bara 62/68 så dom blir nog liiite stora Annars får man köpa och spara. Funderade på dom rutiga me om han kanske kan ha dom efter dopet. Måste springa till Lindex och kika på dom idag.
    Lycka till med shopingen
  • lollypop
    Tjollabolla skrev 2007-09-13 14:50:22 följande:
    Skulel vilja se dessa velorhängselbyxor... Min pojke har 74/80 annars, kanske hade han kunnat ha dom? Eller det är "flick"? Finns det nån bild? Idag har min grabb på sig spindelbodyn, den gröna från Lindex oxh velorbyxor från Kappahls kollektion nu i höst. Dom gröna färgerna var exakt samma, är såå fint!
    Karedo skrev 2007-09-13 14:57:59 följande:
    Dessa velorhängselbyxor, hur ser de ut? poppis..??
    Finns bild på sid. 85 i tråden
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)