• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • annikandy

provar igen. vilka storlekar finns velourbyxorna i? dom hängsel byxorna alltså?

¤Familjen är mitt allt¤
  • lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:36:21 följande:
    provar igen. vilka storlekar finns velourbyxorna i? dom hängsel byxorna alltså?
    86-122
  • lollypop

Nä, det skulle varit som på den gamla goda tiden som min mormor sa...

Då hade dom minsan A, B, C- och D storlekar i byxorna.

• kornelia

jag köote veolurhängslebyxorna i strlk 98 till min dotter som är 2,5 år. De är korta upptill men långa i benen...När ska klädestillverkare lära sig att barn är längre i ryggarna än benen oprportionerliga s a s. Irriterande. Likaså Kappahl har mysdressar där man måste köpa jacka o byxa i samma storlek. *galet*

ELLER har era barn samma storlek upptill som nertill. Min dotter har 98 upptill o 92 i benen...

• lollypop

Min dotter har normalt 74 i storlek. Men kan mycket väl ha 80 i bodys och tröjor, men absolut inte i byxor. Tom vissa 74 är nästan för långa.

• yaaniz

jag märkte det igår så därför köpte jag en 104 till min son som snart är 2. den sitter bra upptill men är för stor nertill, men jag gjorde så att jag sätter gummiband nere i bena så blir dom inte så långa :)

kornelia skrev 2007-09-13 13:45:23 följande:
    jag köote veolurhängslebyxorna i strlk 98 till min dotter som är 2,5 år. De är korta upptill men långa i benen...När ska klädestillverkare lära sig att barn är längre i ryggarna än benen oprportionerliga s a s. Irriterande. Likaså Kappahl har mysdressar där man måste köpa jacka o byxa i samma storlek. *galet* ELLER har era barn samma storlek upptill som nertill. Min dotter har 98 upptill o 92 i benen...
  • annikandy

Tack lollypop så synd jag som ville ha d till min lille. Storasyster kan juh tyvärr inte ha hängselbyxor, då hinner hon inte på toa i tid dom va juh så fina. Här i nybro fanns det jätte många molnoveraller kvar, d va bara till att välja och vraka bland storlekarna. Sen hade jag rabatt oxå så 139:- slutade d på.

¤Familjen är mitt allt¤
  • lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:51:18 följande:
    Tack lollypop så synd jag som ville ha d till min lille. Storasyster kan juh tyvärr inte ha hängselbyxor, då hinner hon inte på toa i tid dom va juh så fina. Här i nybro fanns det jätte många molnoveraller kvar, d va bara till att välja och vraka bland storlekarna. Sen hade jag rabatt oxå så 139:- slutade d på.
    Vad har han för storlek, då!?
    Som du kanske läst här i tråden så upplevs dom som ganska små i storleken!
  • annikandy

Han har dessvärre bara 62/68 så dom blir nog liiite stora Annars får man köpa och spara. Funderade på dom rutiga me om han kanske kan ha dom efter dopet. Måste springa till Lindex och kika på dom idag.

¤Familjen är mitt allt¤
  • lollypop
    annikandy skrev 2007-09-13 13:55:57 följande:
    Han har dessvärre bara 62/68 så dom blir nog liiite stora Annars får man köpa och spara. Funderade på dom rutiga me om han kanske kan ha dom efter dopet. Måste springa till Lindex och kika på dom idag.
    Lycka till med shopingen
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)