• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • snigelina
    tjong i medaljongen skrev 2007-12-03 18:23:07 följande:
    Säger också "ÅH" för den har jag också sett...fick du tag i någon? Har du bild på den? Minns du var du såg bilden? Jag stog nämligen och höll i just den klänningen för någon vecka sedan men av någon outgrundlig och idiotisk anledning hängde jag tillbaka den och nu är den slut och jag ångrar mig något grymt...
    Javisst, vi köpte två stycken nästan omgående. Har inte nån bild, men kanske kan fixa imorgon Den finns kvar i vår butik iaf..
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-12-03 19:05:34 följande:
    Javisst, vi köpte två stycken nästan omgående. Har inte nån bild, men kanske kan fixa imorgon Den finns kvar i vår butik iaf..
    Får man fråga vilken din butik är?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • snigelina
    miniGrynet skrev 2007-12-03 19:08:05 följande:
    Får man fråga vilken din butik är?
    Uddevalla Jag ska dit imorgon om nån.. ja..
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-12-03 19:15:30 följande:
    Uddevalla Jag ska dit imorgon om nån.. ja..

Är nyfiken på hur klänningen ser ut....
    Låter som en lite härlig nyårsklänning typ... Lite galen festklänning eller nåt.
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-12-03 18:46:26 följande:
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.

jo, visst är det bra att de gör så. Ännu bättre var det om de skippade pojk o flick helt o hållet. Det skulle ge fler möjligheter för inskränkta föräldrar. Jag kollar nästan alltid "flickavdelningar" före pojk pga att de har finare kläder än pojk och dessutom är kläderna mer figurnära så de slipper tälta i kläderna!
    Din pojk kommer säkert inte växa så fort i fortsättningen nu i den här åldern... så 86 kommer han säkert kunna ha ett bra tag. Tänk på att kläderna från flick är i princip en storlek mindre än de från pojk-avdelningen! (alltså stl 86 o uppåt... inte från baby)
    Min minsting har haft 80 en evighet nu tycker jag och det sitter lagom... men 86 ser så groteskt stort ut så vill inte köpa kläder han badar i när det säkert kommer dröja ett par månader till tills det sitter bra.

Bodys upp till 92 har Lindex på t3b2 samt stjärnbodysarna har varit upp till 92, annars är det 86. Pop har bodys upp till stl 92. O mkt danska/svenska klädmärken har också bodys i stora storlekar. Men när de börjar gå tycker jag det är bättre med tröja. Så min lilla börjar det bli gränsfall att köpa bodys i fortsättningen... samtidigt finns det ju nästan bara bodys på baby o de har ju finast kläder. Så det är lite kluvet tycker jag.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • tjong i medaljongen
    snigelina skrev 2007-12-03 19:05:34 följande:
    OK, tack för svaret! Hopp om livet då, skall kolla i några butiker i närliggande städer...annars hör jag av mig till dig då...
  • jessapessa

Hallå!
    är det någon som vet om pepparkaksdräkten med söta mössan 8den med färgade prickar på) finns i någon butik??
    var slut på lindex i högdalen och i globen...

• tjong i medaljongen
    miniGrynet skrev 2007-12-03 19:18:42 följande:
    Är nyfiken på hur klänningen ser ut.... Låter som en lite härlig nyårsklänning typ... Lite galen festklänning eller nåt.
    Helt underbart läcker var den, om jag minns rätt så hade den som något snörlivsaktigt framtill och utställda ärmar och hela kitet, lite 1800-tals-romantik kanske...
  • Nea 85
    jessapessa skrev 2007-12-03 19:56:10 följande:
    Hallå!är det någon som vet om pepparkaksdräkten med söta mössan 8den med färgade prickar på) finns i någon butik??var slut på lindex i högdalen och i globen...
    Har för mig att jag såg den på Lindex i Kungens Kurva häromdagen. Men det bästa är ju att ringa till dina närmsta butiker och fråga, så slipper du fara runt som en tok Eller kanske de kan kolla på kundtjänst vilka butiker som har den kvar.
  • miniGrynet
    jessapessa skrev 2007-12-03 19:56:10 följande:
    Hallå!är det någon som vet om pepparkaksdräkten med söta mössan 8den med färgade prickar på) finns i någon butik??var slut på lindex i högdalen och i globen...
    Finns kvar i Lidingö-butiken, fanns i alla fall i helgen.
    Men vet inget om vilka storlekar och så.
  • lollypop
    OBS!!!!!

EFTERSOM DENNA TRÅD STÄNGER IMORGON SÅ HAR JAG STARTAT EN NY!!!

VÄLKOMNA!!!!!
    En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • lollypop
    OBS!!!!!

VÄLKOMNA!!!!!
  • lollypop
    OBS!!!!!

VÄLKOMNA!!!!!
  • lollypop

En liten fråga bara...
    Tycker ni att jag ska starta en ny bildtråd, nu samtidigt med den nya huvudtråden!!!???
    Blir lite lättare att ha koll på dom båda trådarna då tycker jag!!!
    Bildtråden stänger nämligen ändå om 10 dagar!!!

Vad tycker ni andra???

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)