Squeezetoy skrev 2007-12-03 18:46:26 följande:
På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.
jo, visst är det bra att de gör så. Ännu bättre var det om de skippade pojk o flick helt o hållet. Det skulle ge fler möjligheter för inskränkta föräldrar.
Jag kollar nästan alltid "flickavdelningar" före pojk pga att de har finare kläder än pojk och dessutom är kläderna mer figurnära så de slipper tälta i kläderna!
Din pojk kommer säkert inte växa så fort i fortsättningen nu i den här åldern... så 86 kommer han säkert kunna ha ett bra tag. Tänk på att kläderna från flick är i princip en storlek mindre än de från pojk-avdelningen! (alltså stl 86 o uppåt... inte från baby)
Min minsting har haft 80 en evighet nu tycker jag och det sitter lagom... men 86 ser så groteskt stort ut så vill inte köpa kläder han badar i när det säkert kommer dröja ett par månader till tills det sitter bra.
Bodys upp till 92 har Lindex på t3b2 samt stjärnbodysarna har varit upp till 92, annars är det 86. Pop har bodys upp till stl 92. O mkt danska/svenska klädmärken har också bodys i stora storlekar. Men när de börjar gå tycker jag det är bättre med tröja. Så min lilla börjar det bli gränsfall att köpa bodys i fortsättningen... samtidigt finns det ju nästan bara bodys på baby o de har ju finast kläder. Så det är lite kluvet tycker jag.