• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

milimina skrev 2007-10-09 12:35:42 följande:
    men shit, jag som vill att junior ska ha sina senare! fast alma är större va? *håller tummarna!!*
    Mio har sina nu (stl 86), men med resår nertill o jag tycker inte de är för stora... han har 74 el 80 på några enstaka byxor annars.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    milimina skrev 2007-10-09 19:49:28 följande:
    men hur stor är han?80 är lite långt på junior fortfarande, antagligen för att alla byxor åker ner. han är ca 79cm och väger bara precis över tiokilosstrecket... normalt så är de flesta kläder för stora på honom. kan de ändå vara lagom nu alltså??
    jag vet inte... för 1½ mån sen var han 71 cm... så han har kanske växt ett par cm. Jag har som sagt satt resår i bensluten, annars skulle de vara för långa, men nu blir de lagom. Det finns bild på det i bildtråden, bild 175, på sidan 18. Ok, han kan säkert växa en bit till utan att växa ur de. Men jag tycker de sitter bra på honom nu.
  • Snorky
    milimina skrev 2007-10-09 21:21:43 följande:
    aha, ska kolla! blir nyfiken på hur det ser ut med resår   jag hade tänkt ha utan men ser det för weird ut får jag väl klämma på en mudd då
    jovisst är det snyggt utan, men användningstiden blir ju mkt kortare då. Sen stör jag mig någe enormt om benen är för långa, eftersom jag vill använda de redan nu! De går ju inte direkt att vika upp heller då de är vida. Om man har resår i i början så kan man ju ta ut den sen när benen är mer lagom, för då antar jag att de kommer se korta ut ist om man har resåren kvar.
  • Snorky
    jojoa75 skrev 2007-10-09 22:04:39 följande:
    Irriterar mig på Lindex könsindelning!!! Satt o klickade mig runt på hemsidan nu, o fiiina retro kläder till tjej 86 o upp, men till kille bara "tuffa" tryck.. Men men jag handlar till både sonen o dottern på tjejavdelningen.. Har blivit en del fina saker där nu sen de kom med de här retro plaggen o kopiorna. Kul!
    hehe... jag har inte handlat ett plagg från pojk till min äldsta pojke av höstkollektionen, förutom all kids-kollektionen som de tydligen delar upp ändå fast det kallas att den är unisex... tror den grönrandiga var pojk! Det har bara blivit massa från flick, men jag bryr mig faktiskt inte... föredrar tjejkläderna som är slimmare i modellen också eftersom min son är smal o det ser inte så bra ut med vida tröjor då. Sen tycker han om färger o även jag... allt är så grått o trist på pojk o så tråkiga tryck. Oftast tycker min pojke att kläderna är "läskiga" från pojk!
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-10-09 22:13:17 följande:
    Jag håller med dig! En tjej som jobbar i butiken där jag handlar  mest är så avundsjuk på mig som får handla massa fina flickkläder! Hon tycker också pojkavdelningen är urtrist med bara mörkt, mörkt, mörkt..(jag mailade dig förut, men det krånglade.. gör nytt försök snart igen..)
    så hon får inte handla på flickavdelningen då?? Jag tar mig den friheten själv trots att jag har två pojkar!
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-10-09 22:32:04 följande:
    Jo, fast just de plaggen hon har kommenterat mest hade du nog inte klätt dina pojkar i.. hjärttunikorna tex.
    nä, det är klart! Men det lät som det där klassiska "det finns så mkt fint på flickavdelningen men jag har ju en pojke". Var därför jag tänkte... för vissa är det ju sååå svårt att sätta på sin pojke kläder från flick eller om det råkar vara en rosa detalj. Tråkigt tycker jag!
  • Snorky
    philmKarin skrev 2007-10-09 22:40:49 följande:
    Jag är så lycklig för jag har kommit på att jag kan kombinera den beige/bruna blockrandiga po.p-tröjan med de bruna velourisarna och den lila/bruna blockrandiga med de lila velourisarna . (Vet inte om alla matchnings-fanatiker ryggar tillbaka nu men jag tyckte det passade tillräckligt bra ihop iaf )
    jag kör också de lila plyschisarna till den lila/bruna blockrandiga... supersnyggt, o ännu snyggare är det med svantröjan till lila plyschisarna!!!
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-10-09 23:11:53 följande:
    Ja, jag vet ju inte om hon vågar gå över gränserna heller Hon kanske stirrar sig blind på pojkavdelningen och håller sig där trots att hon inte vill. Men hon önskade sig en flicka att klä i flickiga kläder sa hon...
    det gör faktiskt jag också! Fast det är väl alltid så... det man inte har, vill man ha. Men vi får väl se om det blir en trea nån gång o om det då kan tänkas bli en liten tjej. Jag vågar ju inte direkt hoppas, men det skulle vara kul!
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-10-09 23:16:49 följande:
    Näää, jag har faktiskt aldrig haft den önskan. Önskan efter en pojke alltså. Inte för att jag INTE vill ha nån, men jag har hellre aldrig längtat efter just en pojke. Så det är inte alltid så Men kanske hade det varit annorlunda om vi haft pojkar, det vet jag ju inte.
    ja, jag menade generellt nu o inte enbart i könsfrågan. Men jag vet en hel del som enbart har flickor o kännt som dig. Fast konstigt nog har jag inte stött på nån med bara pojkar som inte önskat sig en flicka... det har kanske att göra med att man är tjej själv?? Men samtidigt känns det inte superviktigt för mig heller... men det skulle vara kul, o jag jag förnekar inte att jag vill ha en tjej! För vissa är det ju tabu att önska sig ett visst kön.
  • Snorky

Fast jag önskade ju mig en pojke första gången, o det fick jag! Så man kan väl inte få allt man vill. Jag är såklart jätteglad o stolt över båda mina pojkar, även om det kan låta lite dumt! Vill inte byta nån av de mot något annat!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)