• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

ja, min stora son har börjat gilla spindelmannen  Antar att barnen på dagis har det, så nu vill han också ha... tyckte det var bra när han tyckte spindelmannen var läskig! Hur som helst så tänkte jag att då köper jag väl en spindelmannentröja åt honom på hm då för alla kuponger o tillgodo jag hade. Men såklart är det så urplockat i storlekar i alla spindelmannenkläder så det blev inget ändå!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-03 11:04:02 följande:
    Jag tycker att H&M är bra på baskläder, dvs enfärgade bodysar, tröjor, byxor. Tycker även att de har en hel del fint i kombinationen brunt/rosa som jag gillar till dottern.
    kan hålla med om att baskläderna är helt ok... MEN jag hatar att de har nippran på 2-pack!! Jag vägrar handla deras 2-pack... för antingen är det bara en snygg tröja och sen är den andra vit... för vitt är ju verkligen den mest praktiska färgen på barn!! Eller så är det tex 2 enfärgade bodys och man behöver ha ena färgen men den andra har man inget behov av... då blir det helt plötsligt dyrt ist med hm!! Klart de tjänar mer pengar på det själva, men jag går inte på det!! Det var mkt bättre när de sålde basbodiesarna en o en och hade ta 3 betala för 2.
  • Snorky
    Mamma och Mor skrev 2007-12-03 11:32:42 följande:
    Igår köpte jag ett bar Robeez (Bobuxliknande skor) till dottern. Hon har ju börjat ta sig runt, så skor som inte är halkiga börjar bli nödvändigt. Köpte dem privat av en som fått dubbel uppsättning i present, så det kostade inte över 300:-, vilket jag sett att de annars gör i butikerna.Testade de ugglemockasiner som Lindex hade och nog var de fina - men satt inte alls bra på dotterns fot.Vilka inneskor har ni till era små som börjat ta sig fram?
    inga alls... jag tycker ärligt det är bäst barfota eller i vanliga halkisar/strumpor. Vi har dock 2 par vanliga mockasiner (de med stjärnor o moln från Lindex ) men de använder han mest bara när vi är iväg.
  • Snorky

basbodysar kallar jag bara de enfärgade, möjligtvis de som funnits i 2-pack med smalrandig body också... de tycker jag är helt normala i storlek.

• Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-03 11:25:52 följande:
    Ok, hade inte barn då det såldes en-pack eller trb2 på H&M. Kan tipsa om bodysar som nu säljs på rea på nätet, 2-pack för 49 kr istället för 98 kr.Jag använder alltid båda färgerna jag köper, så för min del gör det inget. Men jag håller med dig på det sättet, att om man inte använder den andra färgern så är det ju onödigt dyrt. Jag gillar deras bodysar i modellen mer än Lindex.
    jo, men som i höstas. Vi var i behov av en marinblå, en röd och en brun enfärgad body!! Då såldes den röda med en grå, den marinblå med en mossgrön och den bruna med en ljusblå el rosa. Inte fasen går jag och köper 3 st 2-pack på hm och får 3 färger på köpet som vi inte behöver... sen är det en annan femma om man hade använt de ändå nån enstaka gång. Men just enfärgat tycker jag är lite trist... så det blir lätt liggande om man inte har något att matcha till typ mönstrad nederdel etc.
    Det slutade iaf med att det var omöjligt att hitta billiga enfärgade bodys i de färgerna. Fick tag i en brun på kappahl men röd o blå fick vi klara oss utan!!!! Fanns nån röd med massa spetsblommor på kappahl... men nej tack!
  • Snorky

jo, de brukar ha en dag i december med 25% på allt i butiken. Får se när det blir! eller OM det blir... man vet ju aldrig!

• Snorky
    siciliana skrev 2007-12-03 14:36:31 följande:
    Fick en rabattkupong med posten idag, där var det 25% på ett helt köp, så det kan man väl jämföra med 25% i hela butiken...
    ja, det låter ju bra!
  • Snorky
    xenaa skrev 2007-12-03 14:49:57 följande:
    är de bara jag som längtar till mellandagsrean hihi!!
    jag tänker inte ens gå dit... bara massa folk o så brukar rean vara så tråkig då! Jag spar mina pengar till januari då de bästa  reorna brukar vara!
  • Snorky
    Nea 85 skrev 2007-12-03 16:13:11 följande:
    Fast Lindex måste ju bättra sig på pojk-barn-avdelningen! På Baby och Tjej finns det ju så mycket mera fint!
    ähh... gör om allt till unisex så blir det bättre! Fast tjejavdelningen har ju jättemkt unisex så jag handlar mkt där till min stora pojk... på pojk hittar jag inte ett skit, men det beror också på att allt är så "häftigt" o "tufft" där o det är inte min stil riktigt.
  • Snorky

alla har rea i januari i princip...
    det är ju inga riktiga stora mellandagsreor längre, det är mest skräp... det som blivit över känns det som o för att det "ska" vara rea då.
    pop har rea som börjar 13:e januari. Men de är ju långt ifrån de enda.

• Snorky
    Nea 85 skrev 2007-12-03 16:23:23 följande:
    Po.P-rean i Januari brukar ju däremot va väldigt bra Förutom hysteriskt mycket folk och att man typ får köa en timme innan man kommer till kassan. Som tur va hade jag med sambon förra året som ställde sig i kön så fort vi kom in.I år ska jag nog köpa vinteroveraller till nästa år.Min son på 2 år och 4 mån har 98 nu, vad tror ni han kan tänkas ha nästa vinter??Nu borde han ju inte växa så fort längre?
    hur lång är han nu då?? kolla kurvorna inne på barntotal.se vad han förväntas vara tills i mars nästa år så vet du på ett ungefär vilken storlek han ska ha. Min son som blir 3 i mars är 91 cm och har 92 på en reima i år (STOR i storlek). Jag ska köpa 104 till honom på pop´s skidoverall tills nästa år.
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-12-03 18:46:26 följande:
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.

jo, visst är det bra att de gör så. Ännu bättre var det om de skippade pojk o flick helt o hållet. Det skulle ge fler möjligheter för inskränkta föräldrar. Jag kollar nästan alltid "flickavdelningar" före pojk pga att de har finare kläder än pojk och dessutom är kläderna mer figurnära så de slipper tälta i kläderna!
    Din pojk kommer säkert inte växa så fort i fortsättningen nu i den här åldern... så 86 kommer han säkert kunna ha ett bra tag. Tänk på att kläderna från flick är i princip en storlek mindre än de från pojk-avdelningen! (alltså stl 86 o uppåt... inte från baby)
    Min minsting har haft 80 en evighet nu tycker jag och det sitter lagom... men 86 ser så groteskt stort ut så vill inte köpa kläder han badar i när det säkert kommer dröja ett par månader till tills det sitter bra.

Bodys upp till 92 har Lindex på t3b2 samt stjärnbodysarna har varit upp till 92, annars är det 86. Pop har bodys upp till stl 92. O mkt danska/svenska klädmärken har också bodys i stora storlekar. Men när de börjar gå tycker jag det är bättre med tröja. Så min lilla börjar det bli gränsfall att köpa bodys i fortsättningen... samtidigt finns det ju nästan bara bodys på baby o de har ju finast kläder. Så det är lite kluvet tycker jag.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)