• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Mollie skrev 2007-10-12 23:50:03 följande:
    Jo, får plats får vi nog, men det känns som om man kilar fast honom rejält då! Men då behövs ju ingen sele! Vad ska man satsa på för en vinteroverall då??
    Det spelar inte så stor roll när de är så pass små då de mest bara sitter i vagnen. Min äldsta son (som också är född i mars) hade en vinteroverall från fix sin första vinter och den funkade alldeles utmärkt. Min lilla nu som blir 1 år i december har jag köpt pop´s babyoverall från förra året åt... köpte den i januari på rean så den kostade bara 345:- men hade aldrig gett fullpris för en sån overall (kostar 895:- i år ) till en så pass liten, känns onödigt. Jag shoppar nästan alltid vinterkläderna på rean vintern innan till barnen! Då får man bra kläder till bra priser!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Mollie skrev 2007-10-13 00:10:27 följande:
    Jo, så har jag med gjort. Den vindoverall vi har är fårn Pop, den är från deras 30 års kollektion med Musse på armen..., den betalde ajg inte ens 200 kr för på rean och fleecen är åxå från Pop och den gav jag 100 kr för på en loppis, trots att den är i nyskick!Det som är svårt är att man ska veta på ett ungefär vad de skaha för storlek, vi har ju räknat iskallt med 74-80 i vinter, men det har han nu och så vi måste nog sats apå en 86a om den ska räcka till honom över hela vintern...Kanske måste kika på overall ändå då...
    86??? det hade min stora son förra vinter (1½-2 år)!! Hur lång är din son nu?? Jag har 80 till min minsta i vinteroverall o det kommer garanterat räcka, han var 71 cm för 1½ mån sen. Tänk på att 74 o 80 har de vääääldigt länge känns det som, de växer inte alls i samma tempo sen längre. Men som sagt, det beror på hur pass stor han är också... Vinteroveraller är generellt rätt rymliga just för att man ska få plats med en del under.
  • Snorky
    Mollie skrev 2007-10-13 15:12:00 följande:
    Vet inte exakt, men ca 70 cm kanske... 74/80 är nu exakt lagom. Den röda Popoverallen är presic i armarna. Lite till å det är för kort.Vi får kika och prova helt enkelt...
    vad är det för storlek på pop-overallen då?? Men är han 70 nu så kan han omöjligt ha 86 på overallen i vinter. Men ni får som sagt prova o se. Tänk bara på att de växer inte i samma takt längre som i början. Min son som nu är 10 mån strax har haft stl 74 sen i början på sommaren på kläder, det sitter typ precis nu, vissa kan vara litet. Han har börjat på 80 ganska nyligen, men vissa kläder kan vara lite större. Men hans vinteroverall från pop är ENORM!!!
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2007-10-13 15:58:17 följande:
    Jag var in på polarn och provade overall med mina killar (5 mån, ca 70 cm och knappt 9 kg) och hon i butiken sa att 80 skulle de inte kunna ha hela vintern det fanns inget tyg alls att greppa tag om i grenen så hon rekade oss att köpa 86! Har köpt två nu fast beg i strl 86 och de tycker inte jag är så där överdrivet stora (kanske äldre popar är mindre i strl?) jag menar de ska ju ha dem hela vintern med kläder under.
    Det är tvärtom... overallerna är mindre i år på pop för de har börjat anpassa storlekarna. Dock tycker jag kläderna på pop börjar bli MINDRE än normalt nu så att säga.... fick lov att köpa 86 på senaste bodyn från pop! O Lindex stl 80 är fortfarande lite stort i bodys!  Ja, det är en djungel med alla storlekar.
    Min äldsta hade stl 74 sin första vinter (född i mars!) o det räckte hela vintern. Det är verkligen olika det där... men man får ju se till hur stora barnen är och man kan inte gå efter åldern bara. Sen är det ju skillnad även på om man har ett barn som är 5 mån o är 70 cm eller om man har ett barn som är 7 mån o 70 cm. 5 månaders barnet kommer antagligen växa lite fortare ett tag till. Medans 7 månaders kommit in i en långsammare fas.
    Oj, 84 cm i mars! Min son var 75 cm som 1-åring och 84 cm som 1½-åring... Ja, som sagt, det är verkligen OLIKA!
  • Snorky
    Fiffa5 skrev 2007-10-15 13:46:41 följande:
    solida: Inga kuponger här idag... Hoppas att de kommer i morgon då! Fast det var iofs inte länge sen jag fick kuponger...hur ofta skickar de ut egentligen?
    jag får varje månad kring den 15:e brukar de komma
  • Snorky
    annie dark skrev 2007-10-15 15:04:16 följande:
    Ni som får rabattkuponger varje månad, betalar i med erat kort?Får aldrid rabbattkuponger nästan, bara från KappAhl och där handlar jag aldrig.
    nä, jag har bara vanligt club-kort (inte kredit) o får ändå varje månad. Men jag visar alltid upp kortet vid varje köp... handlar ganska rejält på Lindex
  • Snorky
    Kavat skrev 2007-10-15 16:20:49 följande:
    Får man nån bonus eller nåt om man visar upp kortet?Har haft ett i många år, men då fanns det inte något sådant utan man var tvungen att ha pengar på kortet för att handla, så kunde man få rabatt när man handlade.. Men utnyttjade aldrig det..Men hur funkar det idag?
    nä, ingen bonus, men man får utskick med rabattkuponger varje månad om man handlar regelbundet o drar kortet.
  • Snorky
    pelagonia skrev 2007-10-16 10:01:11 följande:
    Vem får dessa rabattkuponger ?
    de som har clubkort och de i kassan drar det vid varje köptillfälle... antar att det krävs att man handlar relativt regelbundet också.
  • Snorky
    SaramedM skrev 2007-10-16 15:53:00 följande:
    Är det fler än jag som har köpt vinterkläderna från FIX?Vad tycker ni om dom? Kanske tom någon som hunnit testa dem utomhus?
    jag har det tvådelade setet från förra året till min kille. Han använde det inte överdrivet mkt förra vintern direkt... var ju inte så kallt, utan han hade mest overall då eftersom den var lite tunnare. Men det lilla han använde det så var jag jättenöjd. Han kan ha det fortfarande så det kanske blir mer använt i år... vi får se.
  • Snorky
    Fru Indosaurie skrev 2007-10-16 22:44:57 följande:
    haha. det är därför jag aldrig får några rabattkuponger! Jag visste att den säkert 50-åriga mannen som delar ut posten här har en shoppinggalen dotter
    hoho... jag tror jag ska börja jobba på posten o sno folks rabattkuponger!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)