Tvillingmamma2007 skrev 2007-10-13 15:58:17 följande:
Jag var in på polarn och provade overall med mina killar (5 mån, ca 70 cm och knappt 9 kg) och hon i butiken sa att 80 skulle de inte kunna ha hela vintern det fanns inget tyg alls att greppa tag om i grenen så hon rekade oss att köpa 86! Har köpt två nu fast beg i strl 86 och de tycker inte jag är så där överdrivet stora (kanske äldre popar är mindre i strl?) jag menar de ska ju ha dem hela vintern med kläder under.
Det är tvärtom... overallerna är mindre i år på pop för de har börjat anpassa storlekarna. Dock tycker jag kläderna på pop börjar bli MINDRE än normalt nu så att säga.... fick lov att köpa 86 på senaste bodyn från pop!

O Lindex stl 80 är fortfarande lite stort i bodys! Ja, det är en djungel med alla storlekar.
Min äldsta hade stl 74 sin första vinter (född i mars!) o det räckte hela vintern. Det är verkligen olika det där... men man får ju se till hur stora barnen är och man kan inte gå efter åldern bara. Sen är det ju skillnad även på om man har ett barn som är 5 mån o är 70 cm eller om man har ett barn som är 7 mån o 70 cm. 5 månaders barnet kommer antagligen växa lite fortare ett tag till. Medans 7 månaders kommit in i en långsammare fas.
Oj, 84 cm i mars! Min son var 75 cm som 1-åring och 84 cm som 1½-åring... Ja, som sagt, det är verkligen OLIKA!