• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Bess skrev 2007-11-09 09:18:59 följande:
    Häromdagen köpte jag en pyjamas på HM, en färggrann med massor med lite bredare ränder. Regnbågsfärgad typ. Igår såg jag sedan att Molo har en EXAKT likadan bodysuite! Dom var identiska på ränderna, bara det att sonens pyjamas har dragkedja, medan Molo har en knapp vid skuldran. Jag hade verkligen ingen aning om att HM börjat med kopior!
    Är det sån likadan som även Lindex haft??? typ förra vintern?
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky

NU har jag också varit på Lindex, men jag kom ut tomhänt... lika bra det! Rean var bara skit... o inga molnmockisar... men det kunde jag lista ut redan innan. De får nyheterna sent i stan, medans Marieberg brukar få de tidigt... så får kanske åka ut dit i helgen. Får se vad vi hittar på.

• Snorky

Lindex på stan i Örebro får in nyheterna sent jämfört med andra butiker, det är bara att vänja sig De kommer tids nog ändå. Kanske är det personalen som är sega på att plocka upp där??! För de är otroligt knepiga där inne tycker jag. Inte alls serviceminded.
    På Marieberg (köpcentrum 1 mil från Örebro stad) kommer allt tidigt! Så vill man ha något är det bara att åka ut dit!

Bess: Vidare konstigt är det inte, alla butiker får inte sina kläder samma dag. De största med bäst försäljning verkar få först vad jag har förstått. Vissa butiker kan få flera veckor innan butiken som fick först.

• Snorky

Såg massa snygga gitarrtröjor i bildtråden. Jag saknar sonens så mkt!!! Reklamerade den gråa med många gitarrer på för att trycket blev alldeles sprucket o flagade efter bara ett par tvättar (enligt tvättrådet). Är det verkligen ingen annans tröja som blivit så?!? Min kompis son´s tröja blev också så vet jag, hon reklamerade o fick ny och den nya blev också så. Jag funderar på om det är nån idé att köpa en till o prova. Som sagt, saknar den ju!

• Snorky
    peak: dessutom är de så snorkiga när man frågar nåt och så säger/gör personalen olika. Som när jag skulle köpa t3b2-plagg och hade plockat både från baby o flick (86-122) och då säger hon i kassan att jag inte får kombinera från olika avdelningar... går bara att göra det när det gäller flick o pojk. Då säger jag att det gått bra förut. Då frågar hon en annan personal som säger att det går bra. Borde inte det vara nåt personalen ska lära sig vad som gäller?!? De har ju alltid t3b2 på basickläderna. Undra hur många hon nekat innan, för hon har jobbat där länge!!!
  • Snorky
    Nifelheim skrev 2007-11-12 10:32:40 följande:
    Hm så man SKA alltså få blanda från de olika t3b2 plaggen? Här säger de olika beroende på vem som jobbar. Oftast får man absolut inte blanda 86-uppåt med bebiskläderna och ibland får man inte ens blanda pojk och flick på storbarnskläderna. Skitlarvigt tycker jag så det vore ju bra att få veta hur det egentligen är?
    ja, det ska man få vad jag har hört från andra butiker... men det är Lindex i ett nötskal... verkar variera från personal till personal. Men egentligen, varför skulle det inte gå?!? Jag kör alltid med "men det brukar gå bra/det har gått förut"
  • Snorky
    Nifelheim skrev 2007-11-12 10:37:07 följande:
    Hehe jag får köra med det jag med. och vägrar de så får man väl säga att nä då ska jag inte ha något tack.
    ja, precis... eller "då handlar jag där det brukar gå bra"
  • Snorky

med tanke på att det alltid är så utplockat i deras basic-serie så är det nästan ett måste att man måste få kombinera. Annars måste man ju köpa massa man inte vill ha för att utnyttja t3b2. Fast det är kanske det de räknat ut att folk ska handla mer än vad de behöver!

• Snorky
    Emmy o Nellie skrev 2007-11-13 13:12:45 följande:
    så tråkigt att inte lindex i HELA sverige har samma sortiment!Idag när jag var inne i Gislaved för att köpa dom fina mockasiner som en del visat i bildtråden så fattade dom inte vad jag snackade om... Tråkigt tycker jag!
    de har nog bara inte kommit än... vissa butiker dröjer det mkt längre innan de får de. Sen har personalen verkligen NOLL KOLL på vad som kommer... kläderna bara kommer till deras butiker och de vet knappt vad de får. Var nån som sa att de bara får se bild på vissa utvalda som ska komma.
  • Snorky

ja, men är det så j*vla svårt att byta tråd om man ska fråga nåt då??! Det gör alltid jag om jag har någon fråga om bilderna!! Annars räcker det ju att ha EN tråd!! Det är så himla  många som ska tycka så mkt. Lättare om man bara accepterar TS önskemål!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)