Inlägg från: chantohero |Visa alla inlägg
  • chantohero

    Hur länge varar latensfasen? Eller är det bara förvärkar, eller är det samma sak.... hmmm..

    Ja, du jag puffar på denna tråd för jag vill också veta,

    Har en så "mensvärk" med tryck bak i ryggen och i går hade jag onda sammandragningar hela dagen + kvällen , är i v.35+5 men jag är andra födeska.

    Med min dotter så startade förlossningen med att slemproppen gick, sen en halvtimme efter den gick vattnet och värkarna startade sen 6 timmar senare är hon född, Så just nu undrar jag om jag ska oroa mig och ringa in eller om jag ska ta det lungt och avvakta.

    Hoppas vi får något svar..

    Kram Jannica

  • chantohero

    Ska tillägga att jag också har varit dålig i magen och illamående.

  • chantohero

    ja, det känns ju lite som om man går och gissar lite, Har haft jätte mycket SD/FV under hela graviditeten, men dessa har gjort riktigt ont samt att denna "mensvärk" är inget rolig.

    Ska ringa min barnmorska när hon har telefontid och höra vad hon tycker, men hon säger väl att allt är ok, ingen ide att stressa upp sig, så har hon ju sagt om allt jag frågar henne om, och det hon inte har svarat så på så har hon svarat .. Oj då jag vet inte... Bläää.

    Ska kanske ringa förlossningen istället :-/

  • chantohero

    Ja, och jag kan säga att man känner sig ännu dummare som 2 gångs föderska , för då borde jag ju veta.

  • chantohero

    Inte vad jag vet, har inte sett något.

    Men som du säger ingen forlossning är den andra lik, men det skulle vara skönt att veta när det startar, för det viste jag ju med dottern, där gick det inte att ta miste på att det hade startat.

  • chantohero

    Lycka till, sitter själv på jobbet, men känner att jag inte riktigt orkar jobba.

  • chantohero

    För mig har det lugnat ner sig, tog ett långt varmt bad och kombinerade det med 2 alvedon, slutade värka ungefär efter 1timme efter jag kom upp ur badet.

    Ganska skönt att mitt inte är igång ännu, denna lilla krabbat får gärna stanna några veckor till, den får gärna komma lite tidigt men inte 29dagar förtidigt.

    Jag har haft väldigt mycket SD/FV under denna grav, så h*n kan ju komma när som helst, men jag kan ju lika gärna gå över tiden.
    Men får man välja ( som man inte får ) så får h*n gärna komma 1-2 veckor för tidigt.

Svar på tråden Hur länge varar latensfasen? Eller är det bara förvärkar, eller är det samma sak.... hmmm..