• sandrakristian

v9 och mår DÅLIGT!!

Fyyyy va jag e trött, illamående och yr..... Har dessutom världens humörsvägningar o kan börja storlipa för ingenting. Kan börja svettas helt plötsligt o minuten efter fryser jag. Orkar knappt jobba.
    Jag vill bara d ska gå över så man kan få njuta lite av att va gravid!! Äter vitaminer men d hjälper ju inte. Nån annan i samma sits?

• Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!
  • Noctis

Det är inget ovanligt att man mår illa i början på graviditeten.. Det är faktiskt hela 75% som mår illa och 25% som klarar sig..
    Illamåendet brukar ge med sig runt vecka 12-14.
    Du kan alltid testa att äta Postafen, tabletter mot åksjuka och finns på apoteket.
    Om inte dom hjälper så prata med din BM så kan hon skriva ut något starkare åt dig.
    Sen brukar det hjälpa att äta lite och ofta (om man kan, vilket jag inte kunde göra)
    Hoppas att det ger med sig snart

• Nilo

postafen har hjälpt mig mycket. Jag är också i v9. Man blir lite trött av de men det är mycket bättre än att må illa.

• Gummis

Min svägerska hade samma problem i början, det som hjälpte henne mot illamåendet och speceillt på morgonen var att äta ett digestivekex innan hon klev upp ur sängen. Jag själv hade dock turen att må oförskämt bra bara lite illamående när jag åt mat. Tyvärr blev inte min lycka så långvarig fick MA i v. 14.

• AnnaSvea

Jag mådde också allmännt dåligt v 9, trött, retlig, humörsvängningar ... bättre nu v 11

• Sess82

Jag är med i nionde veckan. Mår också illa, men det känns bättre att äta ofta, men det är små portioner för jag blir mätt fort. har mått illa sen v4 i stort sätt. Hoppas det går över snart :) Men det är ju helt klart värt det!

BF april 2008
  • mrsfiffin

Mår är i mitten av vecka 8 och mår illa till och från. Kan dock äta hyfsat bra även om jag inte är lika sugen som vanligt. Hoppas att nu som mår ännu mer illa får må helt bra snart!

• sandrakristian

Jag hoppas oxå att d snart blir bättre...vissa mår ju illa hela graviditeten.. Men ska tänka positivt! Bara hålla ut några veckor till.

• amanda 17 småland

Samma här. mår illa hela tiden arg som ett bi.. är i vecka 9

• Rosen78

Ta postafen. Hade inte den funnits så hade jag nog vägt runt en 12 kilo på grund av illamående och inte kunna äta...hehe. Så det kan jag varmt rekomendera dig. Jag har ätit postafen nu i 36 dagar i sträck...Mår jätte bra.

Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!