• sandrakristian

v9 och mår DÅLIGT!!

Fyyyy va jag e trött, illamående och yr..... Har dessutom världens humörsvägningar o kan börja storlipa för ingenting. Kan börja svettas helt plötsligt o minuten efter fryser jag. Orkar knappt jobba.
    Jag vill bara d ska gå över så man kan få njuta lite av att va gravid!! Äter vitaminer men d hjälper ju inte. Nån annan i samma sits?

• Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!
  • enilorac

Du kan ju prova Postafen men det är inte säkert att det hjälper. Vissa behöver ju receptbelagd medicin om man verkligen spyr varje dag och mår riktigt dåligt. Tycker det hjälper att dela en citron och lukta på, särskilt om man blir illamående av särskilda dofter.

Jag fick en chock den här graviditeten när jag började må dåligt i v7. Med mitt första barn mådde jag inte illa vid ett enda tillfälle.
    I den här graviditeten var det värst i v10-v11. Nu är jag i v13 och det har nästan försvunnit helt.

Kram C och C

• sandrakristian

Värst i v10-11??? hahaha jag inväntar med förskräckelse nästa vecka.... Nä jag vet att det är olika för alla haha

• Mittförstabarn

Jag mår också väldigt dåligt!! Börjar v 9 imoron och jag har inte kunnat äta något vettigt på 2 veckor och håller på att bli galen!!

• Idlur

känns som igår

William är min son
  • limpansson

Jag är påväg in i vecka 9 snart. Mår illa, är yr, fryser något enormt och är SÅ TRÖTT. Har seabands och äter postafen. Spyr lite då och då. Tycker så synd om min 4-åring som får mina sura utbrott när han inte vill klä på sig själv.

• Maverich

Nu kommer jag med lite negativ personlig info men jag är i v.27 och mår fortfarande lite illa, det värsta illamåendet gick över runt v.23.

• mahja79

Jag är i v.8 och har sprungit på toa 3 ggr denna morgon! Fick inte behålla nånting av den lilla frukost jag åt Gråter

• Thina82

Jag var i samma situation som dig i v 9. Jag blev förbannad på alla som sa att det var helt underbart att vara gravid, för jag tyckte att det var fruktansvärt. Nu är jag dock i v 20 och mår hur bra som helst. Stå ut ett tag till så kommer du säkert må bättre.

• Fröken Inga

Mådde värre i vecka sju med förstoppning och illamående. Jobbigt nu mer. Hormonsvängningar, svettas och kräks mycket. I i v9 jag med.

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Jellan

Det är skitjobbigt rent ut sagt!
    Mådde avgrundsilla v 7-10, nu är jag i v 12 och det har börjat ge sig lite, tack och lov. Tror det är ganska ovanligt ändå att må så hemskt hela graviditeten, det vanligaste är nog fram till v 14 nåt.
    Prova Postafen, fungerar inte det, be att bm skriver ut Lergigan åt dig, eller något annat som hon tycker är lämpligt.
    Ät bara det som du vill ha just då, inte saker som du BORDE äta. Vi har bra reserver. Fyll på med vitaminer. Drick mycket vatten. Gå en promenad, även om det bara är runt huset, varje dag. Se romantiska komedier. Ät saltlakrits om det går.
    Och det kommer att bli bättre för dig snart, på ett eller annat sätt. =)

Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!