• sandrakristian

v9 och mår DÅLIGT!!

Fyyyy va jag e trött, illamående och yr..... Har dessutom världens humörsvägningar o kan börja storlipa för ingenting. Kan börja svettas helt plötsligt o minuten efter fryser jag. Orkar knappt jobba.
    Jag vill bara d ska gå över så man kan få njuta lite av att va gravid!! Äter vitaminer men d hjälper ju inte. Nån annan i samma sits?

• Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!
  • Juleja

Javisst! Får man bara ett barn som belöning till slut så är det värt nästintill vad som helst!

• längtar igen

Här är en till som mått fruktansvärt dåligt, jag har fött 3barn tidigare och aldrig mått dåligt då så därför har jag också tyckt att det har varit lite väl mycket larv från väntande mammor. NU fick jag igen för det, har mått så fruktansvärt dåligt att jag trott att jag faktiskt också hade influensa ovanpå graviditetsbesvären. Jag var till och med på vårdcentralen och tog prover, alla var bra. Dagen efter var jag hos min privatläkare och gjorde UL och sa att - Jag mår så dåligt att det måste vara en hel hög därinne! Hon sa att -Ja, nu när du säger det......jag ser 2 hjärtan och 2 gulesäckar. Jag skrattade och grät samtidigt.

Min man höll sig däremot för skratt, vi hade tänkt att skaffa 1 liten sladdis nu när våra 5 barn växt upp och klarar sig själva mer och mer. Efter att ha haft 5 barn på heltid med 1½års mellanrum så hade det varit skönt med 1 att rå om. Nåväl, jag har haft flera MF och törs inte ropa hej riktigt ännu, annars börjar jag faktiskt vänja mig vid tanken på 2. Det kan vara skönt för dem att ha varandra när alla andra syskon är så stora.

Är i v11 nu och hoppas att några veckor till ska flyga iväg snabbt så man kommer över den värsta MF risken.

• Kevlarsjäl

Här är en till som mår illa...

Ni som använder postafen och seaband... började ni med det för att ni kräktes eller är det en del som använder det som "bara" mår illa? Jag är i vecka 7 och mår illa typ hela dagarna men kräks inte. Hjälper detta mig också tro? Jag är såklart glad att jag inte kräks men ibland önskar jag att jag kunde kräkas så jag kunde få må lite bra efteråt... (fast det kanske man inte gör...)

Fler tips på vad man kan göra mottages tacksamt.

• Tjoppa

Hej Kevlarsjäl!
    JAg började med postafen och sedan seaband innan jag började kräkas. Och det hjälpte! Det var som en dröm ett par dagar då jag inte mådde illa. Nu har jag fortfarande seaband och mår oftast inte illa men jag kräks i alla fall och är konstig. Håller tummarna! Lycka till!

• Lisa söderböna

Med mitt första barn mådde jag knappt illa alls, men är nu i v 9 och har mått illa i flera veckor. Äta wasabi fungerar någolunda, så köp vegetarisk sushi och doppa ordentligt...

• Baammbbii

här har ni en till som är runt v. 9 o mår sjukt illa... INGET hjälper... har seaband o dom hjälper inget... postafen hjälper inte.... att äta är en ren plåga o INGET tilltalar... det som lättast går ner just nu är banan... o jag vet ju att om jag inte äter så mår jag illa för det... tusan va jobbigt det är o inte veta vilket ben man ska stå på...

• södraliljan

Håller med er allihopa det kan verkligen vara en pina att vara gravid. Förra graviditeten hade jag det så här hela tiden. Men då kunde jag äta även fast jag fick upp det. Nu kan jag inte äta och spyr mest magsaft. Så nu har jag så ont i matstrupen känns som om den ska frätas bort. Har pratat med MVC men där säger de bara att jag får prova postafen vilket jag gjort men det hjälper inte. I morgon ska jag försöka få tag på en privatläkare och se om jag kan få hjälp där. Jag orkar snart inte mer.

• Baammbbii

Åååå jag tror min hjälp är kommen *Primperan* heter det.... Va till KK i dag o mina värden va dåliga... början till näringsbrist...

Alla verkar få lergigian el lergigian comp utskrivet mot illamåendet men jag fick ovanstående medicin o bara nu några timmar efter första pillret mår jag betydligt bättre .... Har t o m  kunnat äta lite o dryckit 2 glas vatten på det utan problem... LJUVLIGT!!!!

• Kevlarsjäl

Igår började jag med seaband. Imorse tog jag en postafen. Och spydde upp den och all frukost... Känner mig helt darrig. Har lyckats äta två plommon i alla fall. Ska det vara så här nu?

• Me o Mike

Vad är postafen?

Nheas skrev 2007-09-13 09:34:49 följande:
    jag mådde som sämst v. 6-9, nu känns det som det håller på att ge mig sig, visst det är ju djupa andetag innan kylen på jjobbet öppnas & när tröttheten slår till kommer illamåendet smygandes, men nu i v. 11 känns det mer uthärdigt än förfärligt...Äter postafen & vågar inte sluta före v. 12...
  • Kevlarsjäl

Åksjuketabletter som hjälper mot illamående och som finns receptfritt på Apoteket.

MulleNuh skrev 2007-09-18 10:25:45 följande:
    Vad är postafen?
  • babyboom nr1

Här är en till som mår allt annat än bra...
    Vad skönt att höra fler som inte tycker graviditeten är en dans på rosor...

Själv är jag sjukskriven, har mått väldigt dåligt i 3 veckor nu. Jag har kräkts minst 20 ggr om dagen. Men har nu fått Lergigan comp utskrivet. Det hjälper mig lite iaf. Får behålla det mesta av det jag äter.

• babyboom nr1

Här är en till som mår allt annat än bra...
    Vad skönt att höra fler som inte tycker graviditeten är en dans på rosor...

Själv är jag sjukskriven, har mått väldigt dåligt i 3 veckor nu. Jag har kräkts minst 20 ggr om dagen. Men har nu fått Lergigan comp utskrivet. Det hjälper mig lite iaf. Får behålla det mesta av det jag äter.

• buffybus

haha samma här fast jag hade kräkningar varje dag...inte kul..blev sjukskriven iallafall för jag e brevbärare..inte kul o må så då...men som alla säger..det är värt det.. =D

• Cannan68

Stackars alla er som spyr.....
    Jag har inte spytt något än (peppar peppar), men mår illa om jag inte knaprar på något när jag börjar bli hungrig.
    Kan inte äta kex eller nåt på morgonen innan uppstigning, blir ilamående av att få något i munnen så tidigt.
    Vad jag märkt är att om jag får sova ut på helgerna tills jag vaknar, mår jag hur bra som helst under största delen av dagen. Men går jag upp när väckarklockan väcker mig under arbetsdagar, mår jag piss största delen av dagen.
    Är det nån annan som har det så?

Mår även mer illa på kvällen! Blir helt konstig i kroppen, orkar inget, känner mig uppstoppad på nåt konstigt sätt!

Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!