• sandrakristian

v9 och mår DÅLIGT!!

Fyyyy va jag e trött, illamående och yr..... Har dessutom världens humörsvägningar o kan börja storlipa för ingenting. Kan börja svettas helt plötsligt o minuten efter fryser jag. Orkar knappt jobba.
    Jag vill bara d ska gå över så man kan få njuta lite av att va gravid!! Äter vitaminer men d hjälper ju inte. Nån annan i samma sits?

• Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!
  • Nheas

jag mådde som sämst v. 6-9, nu känns det som det håller på att ge mig sig, visst det är ju djupa andetag innan kylen på jjobbet öppnas & när tröttheten slår till kommer illamåendet smygandes, men nu i v. 11 känns det mer uthärdigt än förfärligt...

Äter postafen & vågar inte sluta före v. 12...

• Nheas

Tillägg, jag mådde illa av bara tanken på vitamintabletter, men har petat i min Folsyretabletter 500, som finns i en brun liten förpackning på apoteket... & försöker få i mig det som går, vissa dagar endast fiskgratäng & varma mackor, men det är alltid bättre än skorpor & nyponsoppa som dieten löd när det varit riktigt illa...

Tar nya krafttag med vitaminerna när illamåendet känns överstökat!

• Fröken Inga

Jag hatar när folk frågar hur man mår. När man berättar  säger de: "Jag tycker inte ett dugg synd om dig för du ville ju det här."

Jag ville bli med barn. Jag visste inte att man skulle bli helt sjuk av det!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • abby78

Lider med er alla.. ska inte heller skrämmas men är i v 33 och mår fortfarande dåligt och kräks.

• Theia

Usch jag mår också pyton! kjag är i v9 eller nåt :)

jag måde inte såhär dåligt med första och denna gången kan jag inte äta postafen för jag blir så hysteriskt trött :(

• Tjoppa

Här är en till som inte mår bra. Är i början av vecka 9. Det konstiga med mig är att även när jag inte mår illa så kräks jag. Men det är i alla fall bättre än att må illa. Anledningen till att jag inte mår så illa längre (mer än på morgonen fram till 10 och då jag blir trött) är seaband. Ni som inte testat! Testa!!! Tänk om det funkar för er också.

• Juleja

Jag är trolgitvis i v 10 nu och har varit sjukskriven från jobbet snart en månad. Postafen och seaband från apoteket hjälpte ett tag.

Nu äter jag Lergigan comp och behöver inte spy lika ofta. Jag väntar, längtar och ser fram emot när jag inte behöver ligga ner hela tiden för att inte må alltför illa.

Det blir en ond cirkel till slut, man mr illa och kan inte äta - man blir svag och orkar inget - och mår ännu mer illa.

Dessutom blir man sjukt rastlös!!

• Fröken Inga

Har varit vaken sen två i natt och pinats av alla graviditetsbesvär. Fy fan.

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Juleja

Är så glad, idag tog jag mig ut!

Fick kräkas på konsums personaltoa när jag skulle handla lite men skit samma. (Konsum ligger 100m bort) Jag fick lite luft! Jag behövde köpa lite saker jag kan äta utan att behöva laga till nåt.

Så nu knaprar jag på lakritsfiskar och ska försöka få i mig lite aprikoskräm. Vilket heltäckande näringsintag!! Men bättre än inget.

• Muppan77

Hejsan olyckssystrar! Jag tyckte alltid att "dom där" gravidsjuka var riktigt mjäkiga, vadå må illa? Det är väl bara att spy så går det över. Tji fick jag! Det här är ju helvetet på jorden!! Men förhoppningsvis går det över snart (hoppas). Håll ut tjejor, visst är det värt det ändå?

Svar på tråden v9 och mår DÅLIGT!!