• Lilja84

Didriksson overall

Tänkte beställa en overall från http://www.trixis.se/ och undrar ett par saker .

Har du handlat från sidan , är dom bra, snabb leverans och om det är något problem går det att komma fram till dom utan större problem och få respons .

Hur är strl på overallen , alltså små ,stora eller lagom .

Overallen i sig  , hur gäller tvättråden ? .

• Svar på tråden Didriksson overall
  • Lilja84
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:49:25 följande:
    Nej klart, men nog måste det ju finnas plats för fleecekläder att ha under om man måste ut kalla dagar..... Nåväl. Prova och se! Man ska kunna ta ett ordentligt "tag" med handen i grenen på overallen när barnet har den på sig, då sitter den bra... Växtmån och även för att det ska gå in kläder iundertill!
    Okej
  • Underbaraälskade

Bor några mil från findland  (vid kusten) så för mig är allt långt ner

Stolt mamma till Alva
  • Snubbelfot

Min son har också 104 och vi valde en 110 i didrikson. Den är stor nu, men han kommer ju inte använda den än på 2-3 månader och sen ska det ju hålla till mars.

Han hade 100 förra året och det kändes löjligt att ta den storleken igen - den hade aldrig räckt till mars.
    Jag tror dock att overollerna är större iår.

• Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:43:38 följande:
    Vi bor låååångt upp i norr så visst sjutton behövs tjocka kläder undertill när det går upp mot -20! Overallen är inte alls megastor, hon springer & kan röra sig bra i den..... 80 satt som sagt skitbra, men rådet vi fick när vi köpte overallen var också att ta en strl större.... Det blir bara kallt om den sitter alltför tight!
    Sorry - man blir lite hemmablind iblan, vi bor i Stockholm. Men samtidigt så brukar vi fara norröver för skidåkning men det lär bli en microfleece till lilleman också
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • LillaÄrtan
    Alle skrev 2007-09-09 13:42:02 följande:
    Sorry - man blir lite hemmablind iblan, vi bor i Stockholm. Men samtidigt så brukar vi fara norröver för skidåkning men det lär bli en microfleece till lilleman också
    Okej. Ja här vart jag bor är det inte alls onormalt eller ovanligt med -20 på vintern.
    Använder ofta yllekläder eller fleece. Tja, fleece under är ju nästan alltid ett måste.

Allt är beroende på vart man bor!
    ~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 13:48:41 följande:
    Okej. Ja här vart jag bor är det inte alls onormalt eller ovanligt med -20 på vintern. Använder ofta yllekläder eller fleece. Tja, fleece under är ju nästan alltid ett måste. Allt är beroende på vart man bor!
    Men, samtidigt - när vi är Åre, vilket oftast är runt jul-nyår, så är det inte sällan runt -30 grader, och då har jag inte aldrig mer än 2 lager under, oftast bara 1....samma gäller dottern.

Superunderställ - eventuellt microfleece - och så funktionsjackan.
    Men Didrikson-overallen kanske är "för lite" funktion för att det ska funka?
  • LillaÄrtan

Ingen aning. Min min dotter är 1½ år. Din är ju 10!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • LillaÄrtan

När jag åker skidor/bräda så har inte jag heller på mig så mycket kläder. Du rör ju på dig väldigt väldigt mycket o håller värmen på så sätt. Men då har jag faktiskt ALDRIG åkt nått sånt i -30 grader om jag ska vara ärlig.... Så det vill jag inte svara på.

• Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 14:57:09 följande:
    Ingen aning. Min min dotter är 1½ år. Din är ju 10!
    *s*
    Lilleman är bara dryga 1.5 så det blir ingen skidåkning i vinter ändå, plus att jag har BF 4/11
  • LillaÄrtan

Nej men du talade om din dotter och dig själv Min dotter blir 2 år i december o jag har Bf 23/10.. Men vi kommer vara ute ändå Men jag bor näääästan längst upp i Sverige. Det är skillnad på kylan hur du änn vrider & vänder på de

• Persilja

Jag köpte en overall i stl 100 till min dotter som annars använder 104cl. Den fick jag lov att byta då den satt precis nu och då hade hon bara t-shirt under.

• Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-09 15:23:40 följande:
    Nej men du talade om din dotter och dig själv Min dotter blir 2 år i december o jag har Bf 23/10.. Men vi kommer vara ute ändå Men jag bor näääästan längst upp i Sverige. Det är skillnad på kylan hur du änn vrider & vänder på de
    och jag säger inte emot dig alls när det gäller kylan
  • Lilja84
    Persilja skrev 2007-09-09 15:37:37 följande:
    Jag köpte en overall i stl 100 till min dotter som annars använder 104cl. Den fick jag lov att byta då den satt precis nu och då hade hon bara t-shirt under.
    Okej
  • Lykke

Köpte en overall i går i stl 110 för att ta hem och prova. (tänkte se om den finns billage på nätet-gav 699 på Team Sportia) Mina flickor är 4 och ett halvt och jag tycker det är svårt att bestämma det här med storlek. Visst den satt bra, den är inte för stor i alla fall. Men hur hade ni tänkt- ska man ta större eller? Vi bor i södra Sverige och mina barn är varmblodiga av sig, så de behöver inte ha en massa kläder under....Vad säger ni som har barn i samma ålder?????

• MARIA99

Petronella hade en förra året när hon var 5 åt, hon var 106 cm då & hade 110 hela vintern ( hon har alltid sina växt ryck på sommaren så det funkade jätte bra)

• Lykke

tack för svar! ok, kan väl köra på det då. Att ta en strl större blir väl alldeles för stort.....tar gärna emot fler synpunkter..

• jajja81

Jag har köpt en didrikson i stl 100 till min son som blir 2 år om 2veckor. Han är nog runt 90 cm nu.. testade både stl 90 och 100 på honom, men 90 hade nog inte räckt hela vintern till honom..

Har även en kompis som samtidigt köpte en overall till sin son som blir 2 år i slutet av januari. Hon tog stl 90 till honom, han är 84 cm nu..

Svar på tråden Didriksson overall